• Sun 14 Jul 2019 10:40
    307 visningar
    7 svar
    7
    307

    Gravid?

    Hej! Jag och min sambo har planerat att skaffa barn till hösten men har kört med avbrutet nu i sommar och sagt att blir det så blir det. Nu skulle min mens ha kommit i onsdags (10 juli) idag är det söndag och fortfarande ingen mens. Tog ett test i torsdags som var negativt och sedan har jag inte vågat testa igen eftersom jag är rädd att bli besviken.. Har inga speciella symtom mer än mycket flytningar och molvärk i magen till och från, vad tror ni? Kan man vara gravid trots negativt test?

    Kan tillägga att min mens aldrig någonsin har varit sen eller hoppat över en månad förut, den har alltid varit som en klocka ????

  • Svar på tråden Gravid?
  • Sun 14 Jul 2019 10:44
    #1

    Ibland stiger hormonerna inte så snabbt i början att det syns tydligt resultat tidigt och kanske skedde ägglossningen lite senare än du tror. Jag hade tagit ett nytt test.

  • Sun 14 Jul 2019 10:51
    #2
    Lilla Gs mamma skrev 2019-07-14 10:44:20 följande:

    Ibland stiger hormonerna inte så snabbt i början att det syns tydligt resultat tidigt och kanske skedde ägglossningen lite senare än du tror. Jag hade tagit ett nytt test.


    Ja jag har hört att det ska vara så men man tänker ju ändå att man ska få + direkt om man nu är gravid haha, ska ta ett nytt test i början på nästa vecka tänkte jag då har det ändå gått relativt lång tid så det borde visa något då
  • Anonym (Hmm)
    Sun 14 Jul 2019 11:48
    #3

    Det finns ju absolut ingen som kan veta om du är gravid eller inte. Att menstruationer blir försenade är otroligt vanligt. Enda sättet att veta är att ta ett test. Att graviditetstest är negativa efter BIM är ovanligt (i alla fall betydligt ovanligare än att en menstruation är sen....).

  • Sun 14 Jul 2019 20:38
    #4
    Anonym (Hmm) skrev 2019-07-14 11:48:48 följande:

    Det finns ju absolut ingen som kan veta om du är gravid eller inte. Att menstruationer blir försenade är otroligt vanligt. Enda sättet att veta är att ta ett test. Att graviditetstest är negativa efter BIM är ovanligt (i alla fall betydligt ovanligare än att en menstruation är sen....).


    Självklart förstår jag att ingen annan kan veta om jag är gravid eller inte, var mest nyfiken på om någon annan hade varit med om samma sak..
  • Tue 16 Jul 2019 16:28
    #5

    Jag tog ett nytt test idag med morgonurin, BIM+6 och fick ett supersvagt + med clearblue. Är det möjligt att det kan vara så svagt en vecka efter att mensen skulle ha kommit? Har varit gravid tidigare och då visade det mycket starkare bara någon dag efter BIM..

  • Tue 16 Jul 2019 21:32
    #6

    Du kanske hade ägglossning mycket senare än du tror?

  • Tue 16 Jul 2019 21:42
    #7

    Ja så kan det ju vara, följer appen FLO och den brukar stämma till 100% så jag har enbart förlitat mig på den :) Får väl helt enkelt vänta och se vad som händer, jobbigt bara att inte veta säkert och behöva vänta, inte min starka sida haha

Svar på tråden Gravid?