• Anonym (Anonym)

    Svägerskor från helvetet

    Jag behöver hjälp !

    Från dag 1 har min svägerska ogillat mig helt utan anledning, misstänker avundsjuka.

    När hennes bror köper något fint till mig de märks att hon blir sur. Hon hatar när andra säger att jag är fin, hon vill att alla ska ba tycka hon är fin o sånt.

    För hon är 30+ och singel, säger alltid att hon vill träffa en man som är lika bra som sin bror ( alltså min man ). Och så är de en till syster framför mig är hon jätte snäll, hon är yngsta syskonet. Men till min svärmor snackar hon skit, jag o min svärmor har alltid haft bra relation men det är tyvärr systrarna som alltid förstör. Hon blir alltid i mitten o klart väljer hon deras sida och jag förstår det! Blir inte ens arg över det. Men Lill syrran hon leker så bra mot mig medan hon säger till min svärmor varför är ni med henne hela tiden ( alltså jag ) och hennes barn. Vi har barn i samma ålder o hon bor i en annan stad. Hon här är arg över att vi alla umgås och att hennes familj umgås med mina barn mer än hennes ...

    Såå jag har alltid fattat att hon också har hat mot mig men jag spelade så som hon gjorde o vi var ?vänner?.

    Jag o stora systern kom jätte nära ett tag, sen blev de onödigt tjafs o jag fick be om ursäkt 2000 gånger för att dem ens skulle prata med mig , mina barn o min man. Hans familj kan inte ta kritik, dem ska alltid ha rätt & man får inte säga ifrån. Så även om dem sa saker jag inte gillade så var jag tyst för att inte ställa till med bråk.

    Så nu var alla vänner igen o vi skulle åka till Lill syrran i en annan stad som är några timmar ifrån, vi va i en nöjespark o djurpark tillsammans med hans föräldrar o stora systern o lilla systern o hennes man o 3 barn, jag o min man & våra barn.

    Dagen innan så var stora systern hos oss, hon gav min 5 månaders bebis glass och jag sa jag vill inte att du ger de då fortsatte hon ändå jag blev tyst. Sen hade min dotter badat o hade blött hår, klockan va runt 19 tiden de började bli lite kallade så skulle vi ta en promenad o jag tog på henne en tröja o ett par byxor. Då börja hon skrika du ska ta av henne hon ska inte ha de, jqg ba jo för hon har duschat o hon ska inte bli sjuk. O hon skrek ta på henne klänning, jag börja bli irriterad jah ba gör va du vill o gick då blev hon arg o pratade ej med mig mer på några timmar. Jag försökte prata med henne hon ba ignorera. Så när hon åkte hem smsa jag, att jag vill att hon ska respektera om jag säger ge inte mina barn glass osv för hon är likadan med min dotter ger henne massa godis fast jag inte ens själv ger ! Hon respekterar inte va jag säger o lyssnar inte. Hon tror att hon bestämmer över alla i familjen och alla måste lyssna , hennes föräldrar också. Hon svarade då ska jag behandla era barn som främlingar. Jag blev så arg , för så fort jag säger vad jag tycker så blir hon arg och avslutar kontakten !

    Dagen efter när vi åker till Lill syrran , i bilen pratar vi inte. O när vi är

    Framme umgås jag o lillsyrran o dem andra mer. Sen där blev jag arg på min man o jag skrek.

    Så jag gick min väg själv med bebisen o min man va med dem. Så träffades jag o min man igen men dem va löngre bort o gjorde annat.

    Sen i bilen så säger dem vi ska tanka o så. När vi hoppar av så äter vi lite vid macken sen går jag in till bilen för bebisen sov där, alla dem sitter där ute. Jag har öppen dörr så jag hör ju allt, jag blir ledsen o börjar gråta för hela dagen typ hade alla ignorerat mig tillomed

    Min man o vi började ju tjafsa innan.

    Så ser min man att jag är ledsen o han säger till sina systrar de är sista gången ni får umgås för ni bråkar slltid o de blir så. Då säger dem din fru förnedra dig framför oss innan o skrek, Lill Syrran som lekte min vän sa hade jag gjort så mot min man han hade lämnat mig.

    O jag va arg o skrek ba va med vår andra barn för jag har vagnen kan ej va med båda!

    Jag sa inget fult men att jag skrek borde ej hjort de framför alla. Illafall börjar båda systrarna o hon äldre säger så du tar din frus sida, o hon börjar svära ni är horor ni är si o så

    Till mig o min man !! Min man ba du ska ej åka med oss o vi hade kört dem , o hans pappa vågar aldrig säga något, mamman sa ba slutq sluta . Asså syrran skreeeek verkligen. Jag sa inget jqg satt ba i bilen tyst o min man sa vi åker ni får klara er själva han lämna sin syster o mamma där, ba pappan satt i bilen.

    Min man va så arg, men min svärfar sitter o snackar skit om mig o jag sitter där , han ba de är hennes fel alltså mitt, o du hitta henne va är de för fru. Jag visste inte hon va sån. Hallåååå de va hans döttrar som attackera sa massaaaa jag satt tyst i bilen. Så jag skrek på min man va är detta jag sitter här din pappa snackar framför mig o slängde en tom redbull flaska mot min man omg min svärfar svor värsta åt mig du är dålig respektlös .

    Detta är en liten deeel, hsr blivit kallad hora 1000 ggr av dem. Har aldrig sagt sånt till dem eller ens svurit åt dem. Jag tycker bara synd om min man, dem sa att dem ej vill ha med honom o göra mer för han tog min sida. Så de känns som allt är mitt feeeel!!!

  • Svar på tråden Svägerskor från helvetet
  • Anonym (Klipp)

    Man behover inte umgas for att man ar slakt. Umgas bara med personer som ar bra for er. Om svarmor ar OK sa traffar ni henne, utan svagerskorna. ENDAST personer som ar bra for er, resten klipper ni med. Ni kommer att fa det sa mycket lugnare. IGNORERA resten och lyssna inte pa dem.

  • Anonym (Anonym)

    Jaa jag håller med, men nu börjar de förstöra mellan mig och min man med. Han bråkade med sina syskon pga mig o han förstår inte att jag har fått nog, jag orkar inte ta deras skit mer....

  • Physalis

    Förstår inte riktigt allt du berättar men det hela låter väldigt ohälsosamt. Att alla skriker på varandra och dessutom framför barnen, de talar illa om dig helt öppet, din man snackar om att du inte får umgås med folk osv.

    Jag tycker du ska undvika att umgås med hela hans familj. Sen tycker jag du ska söka samtalshjälp så du kan få perspektiv på hela situationen.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (A)
    Anonym (Klipp) skrev 2019-07-14 11:44:12 följande:
    Man behover inte umgas for att man ar slakt. Umgas bara med personer som ar bra for er. Om svarmor ar OK sa traffar ni henne, utan svagerskorna. ENDAST personer som ar bra for er, resten klipper ni med. Ni kommer att fa det sa mycket lugnare. IGNORERA resten och lyssna inte pa dem.
    Håller med
Svar på tråden Svägerskor från helvetet