• Anonym (Hjälp)

    Flyttar för hans skull

    Min man kommer från en ort 70 mil bort. Han har bott på min hemort i 10 år nu (flyttade inte hit pga mig). De senaste åren har han mått dåligt och vill flytta hem. Jag har velat och försökt övertala mig själv å flytta med för hans skull, men jag vill inte innerst inne!

    Men så är jag lagt åt det hållet att jag sätter andras känslor och behov före mina egna. Så jag gick till slut med på å flytta. Sagt å gjort så skaffade han jobb där och vi skrev kontrakt för hus förra veckan. Och jag känner bara ÅNGEST! Jag VILL ju inte egentligen, varför sätter jag mig själv i en sån här sist?! Jag sa nej flera gånger, fylld av ångest eftersom varje gång var det som jag gav honom en örfil. Men han släppte det inte och nu fixar jag inte att göra honom besviken mer.

    Jag har äntligen kommit till ro, trivs, har egen verksamhet och tjänar bra. Så kom det här.

    Och jag vågar inte säga hur jag känner för jag kommer svika honom till max och han kommer tycka att det här är droppen av allt velande som varit och lämna mig. Jag skulle hellre berätta om jag varit otrogen än det här. Så därför är jag tyst och spelar med.. Min farhåga är att jag inte ska trivas och bli fast där ändå pga barnen. Ångest och depression är något som ligger och pyr i mitt liv de senaste 10 åren.

    Snälla ge mig råd och kloka ord utan att döma! Tro mig det gör jag så bra själv..

  • Svar på tråden Flyttar för hans skull
  • Anonym (Kvinna)

    Om du inte vill flytta så ska du inte göra det.

    Vad vill barnen? Hur gamla är de?

    Flyttar ni och du sen sitter med "hemlängtan" istället så blir det ju åt andra hållet.

    Om ni ändå flyttar och du sen vill tillbaka, ska du flytta tillbaka utan barnen? För han kommer med största sannolikhet inte låta dig ta med de tillbaka... tänkt på det?

    Det är ett stort avstånd med 70mil.

  • Praktisk58

    Den stad han flyttade från för 10 år sedan finns inte längre. Mycket troligt att han kommer att må lika dåligt när han inser att vänner flyttat eller blivit 10 år äldre och fått andra intressen.

  • gbgumman

    Jätte svår fråga. Min man flyttade till min stad 50 mil bort för 20 år sedan. Men han skulle aldrig vilja flytta tillbaka fast jag har sagt att det hade varit ok för mig. Nu känner jag inte längre det är ok pga av barnen. Men vad är det som skrämmer att prova nytt. Hade det inte vart lite spännande.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-07-15 00:35:31 följande:
    Om du inte vill flytta så ska du inte göra det.
    Vad vill barnen? Hur gamla är de?
    Flyttar ni och du sen sitter med "hemlängtan" istället så blir det ju åt andra hållet.

    Om ni ändå flyttar och du sen vill tillbaka, ska du flytta tillbaka utan barnen? För han kommer med största sannolikhet inte låta dig ta med de tillbaka... tänkt på det?

    Det är ett stort avstånd med 70mil.
    Håller med
  • Anonym (Hjälp)

    [quote=79759553][quote-nick]Anonym (Kvinna) skrev 2019-07-15 00:35:31 följande:[/quote-nick]Om du inte vill flytta så ska du inte göra det.

    Vad vill barnen? Hur gamla är de?

    Flyttar ni och du sen sitter med "hemlängtan" istället så blir det ju åt andra hållet.

    Om ni ändå flyttar och du sen vill tillbaka, ska du flytta tillbaka utan barnen? För han kommer med största sannolikhet inte låta dig ta med de tillbaka... tänkt på det?

    Det är ett stort avstånd med 70mil.[/

    Barnen är 12, 5 och 3 år och vi har inte pratat med dom än (har blivit avrådda å göra det förens vi själva vet om, när och vart)

    Det är allt det där du säger jag går och tänker på, dag ut och dag in! ?Tänk om?, ?törs jag chansa? osv.

  • Anonym (--)
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-07-14 23:20:22 följande:

    Min man kommer från en ort 70 mil bort. Han har bott på min hemort i 10 år nu (flyttade inte hit pga mig). De senaste åren har han mått dåligt och vill flytta hem. Jag har velat och försökt övertala mig själv å flytta med för hans skull, men jag vill inte innerst inne!

    Men så är jag lagt åt det hållet att jag sätter andras känslor och behov före mina egna. Så jag gick till slut med på å flytta. Sagt å gjort så skaffade han jobb där och vi skrev kontrakt för hus förra veckan. Och jag känner bara ÅNGEST! Jag VILL ju inte egentligen, varför sätter jag mig själv i en sån här sist?! Jag sa nej flera gånger, fylld av ångest eftersom varje gång var det som jag gav honom en örfil. Men han släppte det inte och nu fixar jag inte att göra honom besviken mer.

    Jag har äntligen kommit till ro, trivs, har egen verksamhet och tjänar bra. Så kom det här.

    Och jag vågar inte säga hur jag känner för jag kommer svika honom till max och han kommer tycka att det här är droppen av allt velande som varit och lämna mig. Jag skulle hellre berätta om jag varit otrogen än det här. Så därför är jag tyst och spelar med.. Min farhåga är att jag inte ska trivas och bli fast där ändå pga barnen. Ångest och depression är något som ligger och pyr i mitt liv de senaste 10 åren.

    Snälla ge mig råd och kloka ord utan att döma! Tro mig det gör jag så bra själv..


    Du flyttade med honom för att han mådde dåligt, frågan är om han kommer göra samma sak för dig.

    Varken du eller han ska må dåligt, ingen ska må bra på bekostnad på den andre, kompromissa eller gör slut om det inte funkar.
  • Mammablå

    Om du inte är beredd på att flytta hem igen sen utan barnen så flytta inte.

    Så länge du tvekar skulle jag sagt nej

Svar på tråden Flyttar för hans skull