• Anonym (Somma­r)
    Mon 15 Jul 2019 10:27
    495 visningar
    10 svar
    10
    495

    Orgasmglapp?

    Jag läste något om det s.k orgasmglappet och att kvinnor (som alltid) är missgynnade. Låt oss ta en titt på hur det ser ut bland forummedlemmarna här.

    Den här undersökningen avser alltså enbart heterosexuellt sex. Ingen onani.
    Beakta dina senaste 20 sextillfällen med en partner av motsatt kön. Vem får flest orgasmer? I din omröstning väljer du ett svar som motsvarar snittet orgasmer per tillfälle, fördelningen er emellan, över en period av 20 knull.

    Antalet orgasmer för kvinna står först och antalet orgasmer för mannen står därefter. Se här ett exempel:

    0 - 3 ( i det här fallet går det 4 orgasmer för mannen på varje orgasm för kvinnan)

    1 - 1 (här går det jämnt ut - bägge får lika många orgasmer)

    Varsågoda - ge din röst på hur det ser ut i ditt sexliv. Är du inte i ett fast förhållande går det alldeles utmärkt att beräkna in dina tillfälliga sexmöten (ONS) alternativt KKn. Tidslängden spelar ingen roll. Tänk bara tillbaka över de senaste 20 knullen. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Orgasmglapp?
  • Anonym (Adel)
    Mon 15 Jul 2019 10:33
    #1

    Jag tror inte på det där med orgasmglappet. Allt är inte rättvist jämt, ibland får någon mer eller har lättare till orgasm. Allt är så otroligt individuellt.

  • Anonym (Allts­å va fan..)
    Mon 15 Jul 2019 11:17
    #2

    Orgasmglappet existerar inte.

    Det är påhitt av skitnödiga oskulder/incels som tror på att orgasm är en rättighet

    Vem fan räknar orgasmer efter 15 års äktenskap? "älskling, vi måste ligga, jag ser i min bok här att du har en orgasm mer än mig. Men då måste du hålla dig den här gången"....

  • Anonym (Adel)
    Mon 15 Jul 2019 11:20
    #3
    Anonym (Alltså va fan..) skrev 2019-07-15 11:17:03 följande:

    Vem fan räknar orgasmer efter 15 års äktenskap? "älskling, vi måste ligga, jag ser i min bok här att du har en orgasm mer än mig. Men då måste du hålla dig den här gången"....


    Hahaha precis.
  • Mon 15 Jul 2019 11:28
    #4

    Jag är fullkomligt galen i att ge kvinnan orgasmer till hon är helt slutkörd så för mej fanns bara ett alternativ

  • Anonym (Kvinn­a 50+)
    Mon 15 Jul 2019 19:44
    #5

    Min man älskar få mig komma gång på gång.Han blir stenhård av det och njuter lika mycket som jag verkar det som.

    När jag kommit 6-8 ggr så är jag oftast nöjd och då ger jag honom en skön stund tills han kommer. Älskar det!

    28 år tillsammans och vi njuter än av att tillfredställa varandra.

  • Siden
    Mon 15 Jul 2019 20:10
    #6

    Orgasmglappet är tyvärr sant. Här har vi en artikel där studier refereras till:

    www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa

    Här har vi en av flera studier som bevisar det s.k. orgasmglappet i hetersosexuella relationer, dvs att kvinnan i genomsnitt får orgasm vid var tredje samlag:

    www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16418125/

    I genomsnitt alltså, finns självklart relationer där omvänt råder.

  • Anonym (Nej)
    Mon 15 Jul 2019 21:18
    #7
    Anonym (Alltså va fan..) skrev 2019-07-15 11:17:03 följande:

    Orgasmglappet existerar inte.

    Det är påhitt av skitnödiga oskulder/incels som tror på att orgasm är en rättighet

    Vem fan räknar orgasmer efter 15 års äktenskap? "älskling, vi måste ligga, jag ser i min bok här att du har en orgasm mer än mig. Men då måste du hålla dig den här gången"....


    Ha ha ha...

    Precis, vem räknar?

    Och vem har sagt att alla har samma vilja/behov/önskan att få orgasm, som sin partner. Det är upp till var och en att se till att man får det man vill ha.
  • Anonym (Glapp­)
    Mon 15 Jul 2019 21:22
    #8

    Jag saknar 0-20 alternativet...

  • Anonym (Hårt jobb)
    Mon 15 Jul 2019 22:34
    #9

    Efter många års hårt jobb börjar jag och min man närma oss 1-1. Utan ständiga påminnelser faller det dock snabbt.

    Skulle jag ha spontant sex med en helt random kille skulle jag med största sannolikhet inte komma alls, så sannolikt utfall 0-5. Utifrån den erfarenhet jag har av killar så är det få som förstår att vissa kvinnor behöver klitorisstimulans under hela samlaget få att få maximal njutning- inte bara under förspelet.

    Orgasmglappet finns därmed i allra högsta grad, särskilt om man ser till tillfälliga sexuella förbindelser utan hjälpmedel så som vibrator eller liknande.

  • Anonym (Varfö­r tror ni män gillar sex mer än kvinno­r?)
    Tue 16 Jul 2019 23:51
    #10
    Anonym (Glapp) skrev 2019-07-15 21:22:57 följande:

    Jag saknar 0-20 alternativet...


    Precis vad jag tänkte! Även 0-200....

    Orgasmglappet är otroligt mycket större. Men kvinnor fejkar så mycket och vill inte erkänna hur illa det står till.  Orgasmglappet existerar också bland kvinnor.

    Om man läser här på FL så står det 0-8 per samlag mellan kvinnor. Alltså ett stort glapp mellan de som aldrig kommer och dem som kommer minst 8 ggr. Man hör sällan om de som kommer så där lite lagom, undrar varför???

    Sanningshalten vore intressant men lär aldrig bli avslöjad eftersom kvinnors orgasmer inte syns på samma sätt och kan fejkas.
Svar på tråden Orgasmglapp?