• Anonym (Fundersam)

    Vad hade ni gett för "ersättning" till barnvakter?

    Tänkte kolla med alla vad ni ger för ersättning till era barnvakter?

    Jag såg att en granntjej la ut i en Facebook grupp som vi har för våran "by" att hon sökte sommar jobb, som barnpassare osv. För att få mitt liv lite smidigare så skulle jag egentligen behöva barnvakt till 2 av mina små barn (1och 2år) ca 2tim 2 dagar i veckan. Antingen att hon då hade följt med mig och barnen på dom äldsta barnens träning eller annars varit hemma med dom små.

    Vad hade ni gett för betalt till henne?

    Det handlar om tis & torsdag mellan 17.30-19.30

  • Svar på tråden Vad hade ni gett för "ersättning" till barnvakter?
  • Anonym (Marie)

    Hundra kronor i timmen betalar jag för barnvakt.

  • Anonym (Jdbdl)

    Folk måste skämta om 150 kronor i timmen svart. Det motsvarar typ en månadslön på 36 000. OM jag skulle anlitat en minderårig barnvakt utan arbetslivserfarenhet skulle jag erbjudit max 100 spänn i timmen, förmodligen 75.

  • Anonym (z)

    Har fått 200 timmen när jag satt barnvakt i yngre år, när jag var kring 17-20. (är 30 nu så inte aktuellt att vara barnvakt på det sättet längre). 

  • Anonym (B)

    250 kr per tillfälle tycker jag låter rimligt (dvs 125 kr/h).

  • Fritidsmamman

    Noll erfarenhet och noll referenser? Aldrig mer än 100kr. Faktum är dock att jag aldrig skulle anlita någon med noll erfarenhet och noll referenser. Jag skulle hellre anlita en firma och betala 500:- i timmen och även fått med garantier, försäkringar och annat.

  • Elin P

    Jag hade en yngre tjej som barnvakt förut. 100 kr/timme känns rimligt tycker jag om det gäller att passa två så pass små barn.

  • Anonym (ella)
    Anonym (Jdbdl) skrev 2019-07-15 12:01:35 följande:

    Folk måste skämta om 150 kronor i timmen svart. Det motsvarar typ en månadslön på 36 000. OM jag skulle anlitat en minderårig barnvakt utan arbetslivserfarenhet skulle jag erbjudit max 100 spänn i timmen, förmodligen 75.


    Det är stor skillnad om man bara jobbar två timmar eller en hel arbetsdag förstår du väl? Man har ju vanligtvis en viss restid och får en kväll uppbokad då man inte är fri att följa med vännerna om det händer något kul. För de flesta 17åringar blir det knappast värt det för 150:- 
  • Anonym (Fundersam)

    Vad kul att så många svarat :) jag får nog kanske tänka om lite. Jag hade nog inte tänkt ge mer än 75:-/Tim (1200/mån) tjejen är 16år och har flera små syskon så jag vet att hon kan klara av att passa mindre barn. Samt att de äldre barnen tränar ca 3-5min hemifrån så jag kan alltid komma hem fort om de skulle vara så.

  • Anonym (K)

    Har du frågat henne?

    Eller har hon sagt att du ska bestämma lönen?

Svar på tråden Vad hade ni gett för "ersättning" till barnvakter?