• Anonym (Ts)
    Mon 15 Jul 2019 11:54
    3076 visningar
    4 svar
    4
    3076

    Hur lång tid tog det att få tillbaka fordonsskatten?

    Som rubriken lyder. Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka fordonsskatten efter ni ställt av bilen? Ställde av min bil den 9/7 och fortfarande inte fått tillbaka!

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det att få tillbaka fordonsskatten?
  • sextio­talist
    Mon 15 Jul 2019 11:55
    #1
    Anonym (Ts) skrev 2019-07-15 11:54:28 följande:

    Som rubriken lyder. Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka fordonsskatten efter ni ställt av bilen? Ställde av min bil den 9/7 och fortfarande inte fått tillbaka!


    För mig tog det tre veckor innan jag fick tillbaka pengar pga ett ägarbyte. Inget jag hade förväntat mig, så det var en positiv överraskning när de pengarna satt på kontot
  • Anonym (ds)
    Mon 15 Jul 2019 13:33
    #2

    Oftast inom en månad.

  • Anonym (Obi Wan Kenobi­)
    Mon 15 Jul 2019 20:40
    #3
    sextiotalist skrev 2019-07-15 11:55:34 följande:
    För mig tog det tre veckor innan jag fick tillbaka pengar pga ett ägarbyte. Inget jag hade förväntat mig, så det var en positiv överraskning när de pengarna satt på kontot
    Ställde du av bilen innan du sålde? Annars förstår jag inte hur du kan få tillbaka fordonsskatt. Om bilen ställs av i samband med ägarbyte så går återbetalningen till den nya ägaren.

    Eller gällde det en bil som du köpte och ställde av? Då är det du skrev logiskt.
  • sextio­talist
    Mon 15 Jul 2019 22:19
    #4
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2019-07-15 20:40:41 följande:

    Ställde du av bilen innan du sålde? Annars förstår jag inte hur du kan få tillbaka fordonsskatt. Om bilen ställs av i samband med ägarbyte så går återbetalningen till den nya ägaren.

    Eller gällde det en bil som du köpte och ställde av? Då är det du skrev logiskt.


    Det gjorde vi inte, troligen den nya ägaren. Vi betalade skatten eftersom bilen var i vår ägo den månaden skatten skulle betalas. Sedan släppte vi det och sedan återbetalade transportstyrelsen skatten
Svar på tråden Hur lång tid tog det att få tillbaka fordonsskatten?