• Anonym (Tunt hår)
    Mon 15 Jul 2019 14:49
    603 visningar
    4 svar
    4
    603

    Hur lyfter jag mitt tunna hår?

    Jag har långt hår, halvvägs ner på ryggen. Luggen är lång, kanske 5 cm under hakan för jag passar inte i kort lugg.  Typiskt skandinaviskt tunt hår som verkligen har noll och ingen volym. Det ligger platt som en slickad katt. Volymschampon har jag inte hittat något som hjälper. Om frisören lockar så faller det ut på någon timme. Glashår tror jag att det kallas.

    Går oftast med uppsatt (hästsvans) hår för att det är bekvämast och jag får håret ur ansiktet och det ser bättre ut än att det bara hänger där utan volym.

    Att klippa av mig håret kommer inte att hända, möjligtvis kanske 10 cm på längden högst men det förändrar ju inte den uteblivna volymen.

    Svammel, svammel. Hur får jag lite volym och stadga i mitt hår? Förslag på schampon och produkter mottages med värme.

  • Svar på tråden Hur lyfter jag mitt tunna hår?
  • Anonym (Skit hår)
    Mon 15 Jul 2019 15:02
    #1

    Undrar jag med. Testat allt känns det som, mycket funkar i sådär 5 min innan det lägger sig platt eller flyger kring:(

    Tappar totalt all form o volym .

    Omöjligt stt styla såsom majoriteten verkar kunna, doms om haft tur och medfött har någon form av styrsel alls i håret.

    Som du sätter jag alltid upp det också, axellångt o lite till. Allt annat är meningslöst.

    Utan styling, bara tvätt o fukt + skälvtorkning, sätter upp i hög bulle smått fuktigt, kan jag dagen efter ha lite fjong på det om jag lyckas reda ut det utan att förstöra ?fjongen?. Ett litet tag kan jag då känna mig vardags fin i huvudet.

    Så tråkigt o frisörerna bara kränger på en massa skot som är dyrt och inte funkar:(

  • Anonym (Ändra­)
    Mon 15 Jul 2019 15:18
    #2

    Byt till balsammetoden istället. Sluta sätt upp håret- det tunnar ut det ännu mer. Klipp upp det rejält. Rakt, jämnlångt hår ser ännu tunnare ut och tynger ner det lilla man har. Och slutligen- inse att vi alla är olika. Vissa har tjockt hår som går göra vilka fantastiska frisyrer som helst av- andra har fjösigt hår. Vissa är smala och kan äta som grisar- vi andra får köpa stl large och aldrig äta en tugga extra. Och så vidare med allt som gäller utseendet... Betona det du har som är vackert! GladKanske ögonen? Figuren? Snygga kläder? Det är ju så mycket mer än håret som gör personen.

  • sextio­talist
    Mon 15 Jul 2019 15:35
    #3
    Anonym (Tunt hår) skrev 2019-07-15 14:49:46 följande:

    Jag har långt hår, halvvägs ner på ryggen. Luggen är lång, kanske 5 cm under hakan för jag passar inte i kort lugg.  Typiskt skandinaviskt tunt hår som verkligen har noll och ingen volym. Det ligger platt som en slickad katt. Volymschampon har jag inte hittat något som hjälper. Om frisören lockar så faller det ut på någon timme. Glashår tror jag att det kallas.

    Går oftast med uppsatt (hästsvans) hår för att det är bekvämast och jag får håret ur ansiktet och det ser bättre ut än att det bara hänger där utan volym.

    Att klippa av mig håret kommer inte att hända, möjligtvis kanske 10 cm på längden högst men det förändrar ju inte den uteblivna volymen.

    Svammel, svammel. Hur får jag lite volym och stadga i mitt hår? Förslag på schampon och produkter mottages med värme.


    Klipp upp det, så det inte är hellångt.
    Du kanske kan lägga in en volympermanent.

  • Mon 15 Jul 2019 15:44
    #4

    Att bleka lite försiktiga slingor ändrar strukturen på håret -har du testat det?

    Volumizing strulig powder som man lägger i hårbotten ger också lite lyft vid rötterna. Gör håret lite strävare så att det inte glider tillbaka till platt så lätt. Ligger också kvar så man kan rufsa tillbaka lite fluff under dagen.

Svar på tråden Hur lyfter jag mitt tunna hår?