• nathalies123

    Kan jag vara gravid?

    Hejsan!! Min sista mens började den 22/6 och varade i 4 dagar som den alltid gör. Hade sex 2 dagar efter avslutad mens.

    Sen ett par dagar tillbaka har jag mått extremt illa, vissa stunder har jag bara kunnat ligga på rygg och varken titta eller röra mig, samt yrsel. Nu sedan 2 dagar tillbaka ömmar brösten och jag har ?mensvärk?. Mensen ska dock inte komma förrens om en vecka och brukar få min mensvärk bara en/två dagar innan. Tog graviditetstest som visade negativt och jag vet att det är tidigt att testa. Tog ett äl test för att se om det var ägglossningen jag hade men det visade negativt (ett svagt streck). Så nu till frågan, kan jag vara gravid eller vad händer med min kropp?

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Twinmom13

    Kan, kan du väl.

    När jag väntade barn fattade inte kroppen det direkt och jag hade mens första två månaderna. (Var såklart inte mens utan mensliknande blödning, men det visste jag ju inte då eftersom jag inte visste att jag var gravid)

  • nathalies123

    Twinmom13 Tack för svar! :) Jobbigt när man inte känner igen sig själv och man känner att något i kroppen är annorlunda men man inte vet vad.

    Har aldrig varit gravid innan så vet därför inte hur det känns

  • nathalies123

    Vet inte om det spelar någon roll i detta syfte men är STENHÅRD i tjejmagen

  • lilagrodautanben

    Har man haft oskyddat sex så kan man bli gravid men sannolikheten att bli det två dagar efter mens är liten. Oftast har man ägglossning två veckor efter sista mensens första dag.

  • nathalies123

    Jo jag vet att man kan bli gravid med oskyddat sex, därför vi har det :)

  • lilagrodautanben

    Ni har bara haft sex två dagar efter mens? För att bli gravid så krävs det att ha sex så nära ägglossning som möjligt. Helst på dag 14 i cykeln men gärna och optimalt varannan dag om man vill bli gravid :)


    nathalies123 skrev 2019-07-15 18:53:55 följande:

    Jo jag vet att man kan bli gravid med oskyddat sex, därför vi har det :)


Svar på tråden Kan jag vara gravid?