• lillel­il
    Mon 15 Jul 2019 17:20
    964 visningar
    28 svar
    28
    964

    Konflikt tvättstuga

    Är det ok att slänga ut grannens tvätt om denne tvättar på min bokade tvättid?

  • Svar på tråden Konflikt tvättstuga
  • Mon 15 Jul 2019 17:24
    #1

    Självklart. Har gjort det när jag bodde i hyreshus. Varför skall "grannen" ta min bokade tvättid.

  • Anonym (washe­r)
    Mon 15 Jul 2019 17:25
    #2

    Är det en engångsgrej skulle jag inte bry mej, folk kan förväxla datum bla.

    Händer det flera gånger på kort tid åker kläderna ut.

  • Mon 15 Jul 2019 17:25
    #3

    Slänga ut den var? Är det en engångsföreteelse hade jag lagt den i en rullvagn eller något där den inte blir förstörd/ofräsch, hade det hänt hela tiden hade jag bara dumpat den där den inte var i vägen, oavsett om den kommer att behöva tvättas om om den ligger där.

  • Anonym (Nej)
    Mon 15 Jul 2019 17:27
    #4

    Nej men du ska gå och prata med grannen och be hon/han att ta ut sin tvätt eftersom det är din tvättid.

  • Mon 15 Jul 2019 17:41
    #5
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-15 17:27:40 följande:

    Nej men du ska gå och prata med grannen och be hon/han att ta ut sin tvätt eftersom det är din tvättid.


    Men alla är inte synska och kan se vem som tagit tvättiden. Bra att vi har fått elektroniskt bokningssystem för då kommer bara den som bokat in.
  • Mon 15 Jul 2019 17:51
    #6

    Slänga ut i tvättkorg? Ja.

    På golvet? Nej.

  • Anonym (Nej)
    Mon 15 Jul 2019 17:53
    #7
    Minimalen skrev 2019-07-15 17:41:07 följande:

    Men alla är inte synska och kan se vem som tagit tvättiden. Bra att vi har fått elektroniskt bokningssystem för då kommer bara den som bokat in.


    Fast man skriver ju upp sitt namn och/eller lägenhetsnummer.

    Har hänt mig flera gånger att jag råkat tvätta på grannars tvättider pga att jag sett fel på tvättschemat. Alla har kommit och ringt på hos mig och bett mig ta ur tvätten.
  • Mon 15 Jul 2019 18:05
    #8
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-15 17:53:22 följande:

    Fast man skriver ju upp sitt namn och/eller lägenhetsnummer.

    Har hänt mig flera gånger att jag råkat tvätta på grannars tvättider pga att jag sett fel på tvättschemat. Alla har kommit och ringt på hos mig och bett mig ta ur tvätten.


    Jaha men när vi bokade med bokningskloss så kunde man ju bara se vem som hade bokat för den som snodde tiden visste man ju inte vem det var, för ingen som snor nån annans tid brukar ju skriva sitt namn på en lapp ("Hej, jag snodde din tid du får väl säga till om du behöver tiden").
  • Anonym (Nej)
    Mon 15 Jul 2019 18:07
    #9
    Minimalen skrev 2019-07-15 18:05:12 följande:

    Jaha men när vi bokade med bokningskloss så kunde man ju bara se vem som hade bokat för den som snodde tiden visste man ju inte vem det var, för ingen som snor nån annans tid brukar ju skriva sitt namn på en lapp ("Hej, jag snodde din tid du får väl säga till om du behöver tiden").


    tänkte lite fel där haha. Men de kom iallafall och sa till mig, hade satt mitt lås där så de visste att det var jag.
  • Anonym (-)
    Mon 15 Jul 2019 18:38
    #10

    Släng ut skiten!

    Tvätten tillhör en söndercurlad person som tror att allt kretsar kring hen.

    Skit ska skit ha - ut med skiten bara!

Svar på tråden Konflikt tvättstuga