• Magdaaa

    Ni med väldigt tidig prematur vattenavgång, när kom barnet?

    Hej!

    Prematur vattenavgång v 23+2 förmodligen pga blödningar och lågt liggande moderkaka.

    Hur och när kom era barn ni som haft ungefär lika tidig vattenavgång?

    Och hur mår era barn/mådde era barn efter?

    Kram till alla hoppas på svar!

  • Svar på tråden Ni med väldigt tidig prematur vattenavgång, när kom barnet?
  • Ebo88

    Mitt vatten gick aldrig men från det jag fick en stor blödning i v.23+2 så tog det 8dagar innan jag födde vår son.

    Han var en stark och pigg kille men fick dessvärre en infektion 8 dagar senare som upptäcktes försent.

    Men många av de kvinnor jag fick kontakt med under tiden och efter gick det väldigt bra för.

    Vår son och en till bekantas flicka somnade in men alla andra klarade sig och mår idag bra. Dom har knappt nå men efter deras första tid alls. Förkylningsastma har många men det har ju även fullgångna barn, så det räknar inte jag som ett men efter att ha fötts för tidigt.

    Ett av barnen fick komma hem väldigt tidigt, men dom hade mkt vård i hemmet och syrgas med sig hem. Men att vara få komma hen betydde mkt för dom!!

    Hoppas lille håller sig inne ett tag till! Men de små är oerhört starka och vården oerhört bra!

  • lillyarn

    Mitt vatten gick i v 21+3 och dottern föddes i v 25+2 och vägde 700 gram

    Gick jättebra,inga infektioner eller blödningar men hon fick ha syrgas i ett år.

    Hon var känslig och hade förkylningastma

    Nu är hon 11år och ser helt normal ut.

    Tom längre än sina klass kompisar

  • Magdaaa

    Oj ännu tidigare!

    Va skönt att allt har gått bra. Helt otroligt vad dom klarar av, både barnen och vården.

    Tack så mycket för svar!


    lillyarn skrev 2019-07-16 06:32:43 följande:

    Mitt vatten gick i v 21+3 och dottern föddes i v 25+2 och vägde 700 gram

    Gick jättebra,inga infektioner eller blödningar men hon fick ha syrgas i ett år.

    Hon var känslig och hade förkylningastma

    Nu är hon 11år och ser helt normal ut.

    Tom längre än sina klass kompisar


  • Magdaaa

    Usch jag beklagar verkligen. Vilken mardröm.

    Precis, många sjukdomar och liknande har ju ?vanliga? barn också vilket man kanske glömmer .

    Tack så mycket för svar, bara att hålla tummarna.


    Ebo88 skrev 2019-07-15 22:52:15 följande:

    Mitt vatten gick aldrig men från det jag fick en stor blödning i v.23+2 så tog det 8dagar innan jag födde vår son.

    Han var en stark och pigg kille men fick dessvärre en infektion 8 dagar senare som upptäcktes försent.

    Men många av de kvinnor jag fick kontakt med under tiden och efter gick det väldigt bra för.

    Vår son och en till bekantas flicka somnade in men alla andra klarade sig och mår idag bra. Dom har knappt nå men efter deras första tid alls. Förkylningsastma har många men det har ju även fullgångna barn, så det räknar inte jag som ett men efter att ha fötts för tidigt.

    Ett av barnen fick komma hem väldigt tidigt, men dom hade mkt vård i hemmet och syrgas med sig hem. Men att vara få komma hen betydde mkt för dom!!

    Hoppas lille håller sig inne ett tag till! Men de små är oerhört starka och vården oerhört bra!


Svar på tråden Ni med väldigt tidig prematur vattenavgång, när kom barnet?