• Anonym (Frustrerad kvinna)

    Porrsurf isf sex

    Min man porrsurfar när jag är hemma, hela tiden, i badrummet, med mobilen, alltid ska denna jävla mobil med in på toa. Sen är han helt ointresserad av sex med mig, även fast jag försöker med det han gillar, lockar och pockar, men nej. Kan gå 1-2 månader utan något visat intresse från honom. Jag känner mig totalt bortvald. I helgen hade vi faktiskt sex, det var som vanligt mycket bra, men nu har jag förstått att han porrsurfade innan, (för att överhuvudtaget få mer lust till mig?), vet inte. Sen har han lite problem med att bli helt hård...?!? Alltså när han är med mig....

    Vi är i 45 års åldern, varit tillsammans i 20 år.

    Snälla ni som bara vill försvara mannens rätt till porr (märk väl, menar inte att inte ha rätt till sin egen kropp) tänk en gång extra innan ni svarar. Jag menar en man som tex porrsurfat 3 ggr på en dag, lär ju ha svårt att motivera sig, för att inte säga svårt att få upp den igen och är ju rätt nöjd sexuellt.

    Jag känner mig så ledsen och bortvald, vet inte hur jag ska gå vidare.

    Och för er som undrar hur jag vet, ja jag har snokat, inget jag är stolt över men behövde få veta.

  • Svar på tråden Porrsurf isf sex
  • Anonym (111)

    Min man som är/var porrberoende innan vi träffades låter liknande din man. Han tittade på porr och runkade flera gånger per dag och typen av porr han kollade på trappades upp eftersom det krävdes mer och mer för att bli upphetsad. Till slut så ville/kunde han inte ha sex med sin dåvarande längre, det var helt enkelt inte tillräckligt upphetsande - porren var bättre. Han slutade kolla på porr helt innan vi träffades och säger att han inte klarar av att titta på porr alls för att det är så lätt att fastna i det för honom. 

    Men ja, jag tror att såna förändringar måste komma innifrån personen själv - din man måste vilja ändra sitt beteende, annars kommer det aldrig att hända. Hoppas att ni kan prata om saken och komma fram till en lösning. 

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Jag gör det) skrev 2019-07-16 10:30:41 följande:

    Jag porrsurfar istället för att ha sex med min fru. Varför?

    Jo - jag har tröttnat på att vara den som driver på vårt sexliv. Att vara den som tar initiativ och den som försöker få in lite erotik i vårt samliv. När jag har (hade) sex med henne så kände jag alltid en tomhet efteråt. Ett "jaha?". Hon fick sina orgasmer. Jag fick min. Men min orgasm hade varit snabbare avklarad (och lika njutbar) på toaletten. Hon har vid något tillfälle uttryckt en känsla av att hon upplever att hon borde vara mer porrig för att göra mig nöjd. Hon vill bara ha vanligt sex som en självklar del av hur man som par lever ihop. Och allt det här stör mig. Jag har inget behov av att hon skall vara "porrig". Tvärtom. Men jag vill ha en erotisk laddning mellan oss. Sex och erotik existerar inte för henne mer än när hennes modell för samlevnad säger att det är dags för lite traditionell lördagssex. Hon skulle aldrig läsa om sex eller erotik. Hon skulle aldrig läsa eller skriva på ett sånt här forum. Sex existerar inte i hennes värld utanför sängen. 

    Vårt sex är är lika fantasieggande som Kalle Anka på julafton. Även om dom ibland byter ut någon film så vet man vad som kommer och i vilken ordning. Man följer med lite halvslumrande och sen vaknar man till när Bengt Feldrich sjunger och inser att det är dags att börja göra i ordning julmiddagen. Efter några decennier så inser man att man lika gärna kan hoppa över Kalle Anka och gå direkt på middagen. Eller titta på något annat. Så ser jag på vårt sex.

    Så därför porrsurfar jag hellre.  

    Jag älskar henne. Hon är vacker. Men hon får mig inte att tänka på sex eller erotik. Över huvud taget. 


    En upp på den. Föredrar att onanera, iallafall nio gånger av tio. Grymt mycket mer upphetsande, med eller utan porr. Eller att träffa min älskare, där har vi erotisk laddning som får knäna att vika sig. Så jag har lite husfridssex några gånger i veckan utan att behöva dö inombords, med tankarna på en man som verkligen njuter av mig och min kropp och längtar efter det.
  • Anonym (Åke)

    Porrsurfande och onani är ångestdämpande.
    Din man har säker höga nivåer av ångest i kroppen.
    Huvudfrågan blir då varför har din man ångest?

    Det finns olika sätt att lindra ångest på, sprit, spel, porr, självskadebeteende, äta, etc. 

    Att konsumera höga doser av porr är ett tydligt tecken på starka känslor som kontrolleras/pyser ut genom att konsumera porr.

  • Anonym (Razer)
    Anonym (Jag gör det) skrev 2019-07-16 10:30:41 följande:

    Jag porrsurfar istället för att ha sex med min fru. Varför?

    Jo - jag har tröttnat på att vara den som driver på vårt sexliv. Att vara den som tar initiativ och den som försöker få in lite erotik i vårt samliv. När jag har (hade) sex med henne så kände jag alltid en tomhet efteråt. Ett "jaha?". Hon fick sina orgasmer. Jag fick min. Men min orgasm hade varit snabbare avklarad (och lika njutbar) på toaletten. Hon har vid något tillfälle uttryckt en känsla av att hon upplever att hon borde vara mer porrig för att göra mig nöjd. Hon vill bara ha vanligt sex som en självklar del av hur man som par lever ihop. Och allt det här stör mig. Jag har inget behov av att hon skall vara "porrig". Tvärtom. Men jag vill ha en erotisk laddning mellan oss. Sex och erotik existerar inte för henne mer än när hennes modell för samlevnad säger att det är dags för lite traditionell lördagssex. Hon skulle aldrig läsa om sex eller erotik. Hon skulle aldrig läsa eller skriva på ett sånt här forum. Sex existerar inte i hennes värld utanför sängen. 

    Vårt sex är är lika fantasieggande som Kalle Anka på julafton. Även om dom ibland byter ut någon film så vet man vad som kommer och i vilken ordning. Man följer med lite halvslumrande och sen vaknar man till när Bengt Feldrich sjunger och inser att det är dags att börja göra i ordning julmiddagen. Efter några decennier så inser man att man lika gärna kan hoppa över Kalle Anka och gå direkt på middagen. Eller titta på något annat. Så ser jag på vårt sex.

    Så därför porrsurfar jag hellre.  

    Jag älskar henne. Hon är vacker. Men hon får mig inte att tänka på sex eller erotik. Över huvud taget. 


    Eller så är det helt enkelt att du inte är så bra i sängen som du tror, orgasm kan man få av att gnida en påse jordnötter mot klitoris men det betyder inte att en påse jordnötter är en bra älskare
  • Anonym (Missbruk)

    Din man har ju som det låter ett porrmissbruk. Säkert är det så att han dövar ångest, tomhet, bestämdhet, rastlöshet och andra negativa könslor med porr. Vill han inte göra något åt detta så kommer ju ingen förändring ske, snarare kommer han övergå till grövre grejer såsom sexschattar och andra värre saker. Är han inte beredd att kämpa för ers skull, vad är det då värt? Det nästa du kan göra är att försöka att inte skambelägga honom. Säga att du älskar honom som han är men att han måste ta tag i sina problem för att ni ska bli lyckliga! Boka en tid hos en bra och kompetent terapeut som har kunskap om missbruk, så går ni dit tillsammans. Följer han inte med, ja då är det väl knappt värt att kämpa för. Han behöver hjälp att lära sig hantera ångest på andra sätt och välja bort porren. Du kommer sannolikt behöva "tvinga" honom dit, ytterst få söker hjälp frivilligt!

  • Anonym (Jag gör det)
    Anonym (Razer) skrev 2019-07-16 16:08:25 följande:
    Eller så är det helt enkelt att du inte är så bra i sängen som du tror, orgasm kan man få av att gnida en påse jordnötter mot klitoris men det betyder inte att en påse jordnötter är en bra älskare
    Så kan det förstås vara. Nu har ju hon isf valt att leva ihop med en påse jordnötter och även ha sex med den. I ditt exempel så försöker jordnötspåsen utveckla deras sexliv, dessvärre utan respons eller framgång. Hon är inte lika deltagande i att utveckla sexet. Men naturligtvis är det så att det är jordnötspåsen som är den dåliga älskaren. Allt annat vore helt uteslutet.
  • Anonym (Chatta)
    Anonym (Frustrerad kvinna) skrev 2019-07-16 02:02:55 följande:

    Jag undrar om jag törs visa honom denna tråd, kanske, kanske.,men samtidigt kanske han slår bakut istället, lämnar och vägrar öppna sig. Fan jag orkar inte..


    Jag har märkt i vårt förhållande att vi ibland kommunicerar bättre när vi skriver till varandra, istället för att prata direkt.

    På något sätt blir det lättare att uttrycka sig, och våga skriva precis det man vill säga, jämfört med när man sitter mitt emot varandra.

    Man får mer tid att reflektera över det som skrivs, och tänka igenom sina svar jämfört med direkt kommunikation, där det lätt blir förstahandsreaktionen som uttrycks.

    Jag och min fru kom fram till en del nya saker hur vi kan utveckla vårt sexliv, där framförallt hon kände sig mer avslappnad att utrycka sig i text med hur hon vill utvecklas inom sexlivet.

    Inte för att vi har ett dåligt sexliv, men det finns alltid möjlighet att upptäcka nya saker, och det var jättebra för oss att ha de diskussionerna i textform.

    Det underlättar förmodligen att vi var ifrån varandra pga jobb ett längre tag, så var mer naturligt att kommunicera vi chat, än direkta samtal.

    Tycker absolut du ska ta upp det med honom, men skriv ner vad du känner, och ge honom tid att reflektera över det innan han får ge sin syn på saken.
  • Anonym (Anonym man)
    Anonym (Jag gör det) skrev 2019-07-16 10:30:41 följande:

    Jag porrsurfar istället för att ha sex med min fru. Varför?

    Jo - jag har tröttnat på att vara den som driver på vårt sexliv. Att vara den som tar initiativ och den som försöker få in lite erotik i vårt samliv. När jag har (hade) sex med henne så kände jag alltid en tomhet efteråt. Ett "jaha?". Hon fick sina orgasmer. Jag fick min. Men min orgasm hade varit snabbare avklarad (och lika njutbar) på toaletten. Hon har vid något tillfälle uttryckt en känsla av att hon upplever att hon borde vara mer porrig för att göra mig nöjd. Hon vill bara ha vanligt sex som en självklar del av hur man som par lever ihop. Och allt det här stör mig. Jag har inget behov av att hon skall vara "porrig". Tvärtom. Men jag vill ha en erotisk laddning mellan oss. Sex och erotik existerar inte för henne mer än när hennes modell för samlevnad säger att det är dags för lite traditionell lördagssex. Hon skulle aldrig läsa om sex eller erotik. Hon skulle aldrig läsa eller skriva på ett sånt här forum. Sex existerar inte i hennes värld utanför sängen. 

    Vårt sex är är lika fantasieggande som Kalle Anka på julafton. Även om dom ibland byter ut någon film så vet man vad som kommer och i vilken ordning. Man följer med lite halvslumrande och sen vaknar man till när Bengt Feldrich sjunger och inser att det är dags att börja göra i ordning julmiddagen. Efter några decennier så inser man att man lika gärna kan hoppa över Kalle Anka och gå direkt på middagen. Eller titta på något annat. Så ser jag på vårt sex.

    Så därför porrsurfar jag hellre.  

    Jag älskar henne. Hon är vacker. Men hon får mig inte att tänka på sex eller erotik. Över huvud taget. 


    Så fantastiskt bra beskrivet, precis så beter sig min fru med och precis så känner jag det. Du satte verkligen ord på hur vi har det. Tyvärr tror jag detta är väldigt vanligt i hemmen.
  • Anonym (Jon Vejn)
    Anonym (Jag gör det) skrev 2019-07-16 10:30:41 följande:

    Jag porrsurfar istället för att ha sex med min fru. Varför?

    Vårt sex är är lika fantasieggande som Kalle Anka på julafton. Även om dom ibland byter ut någon film så vet man vad som kommer och i vilken ordning. Man följer med lite halvslumrande och sen vaknar man till när Bengt Feldrich sjunger och inser att det är dags att börja göra i ordning julmiddagen. Efter några decennier så inser man att man lika gärna kan hoppa över Kalle Anka och gå direkt på middagen. Eller titta på något annat. Så ser jag på vårt sex.

    Så därför porrsurfar jag hellre.  

    Jag älskar henne. Hon är vacker. Men hon får mig inte att tänka på sex eller erotik. Över huvud taget. 


    Jag känner igen mig delvis. Min fru vill absolut inte prata om sex, och inte ta några initiativ till saker som kan höja spänningen. Vilket är det jag längtar efter, efter 20 års äktenskap och 60 års ålder.


    Men jag tror att man även låser sina roller i sängkammaren. "Äh, hon vill ingenting. Jag vill att vi tittar på porrfilm tillsammans, men det är ingen idé att jag föreslår det, hon kommer att vägra. Eller att olja in varandra med olivolja, spela rollspel, köpa sexleksaker eller något annat."

    Jag gjorde så att jag trängde bort min egen blygsel och rädsla för att bli avvisad, och introducerade att lyssna på erotiska noveller tillsammans, att hon får lyssna på mina fantasier om en trekant, köpte massageapparater med mera. Och si, även om hon avvisar en del av mina förslag så accepterar och gillar hon andra. Och hon älskar mig, så hon tycker nog om att jag blir så kåt på henne.

    Jag har tidigt deklarerat för henne att ett äktenskap med inget eller alldeles för lite sex är ointressant för mig, då vill jag hellre att vi skiljer oss.

  • Anonym (Jag gör det)
    Anonym (Jon Vejn) skrev 2019-07-17 15:37:15 följande:

    ........................


    Jag gjorde så att jag trängde bort min egen blygsel och rädsla för att bli avvisad, och introducerade att lyssna på erotiska noveller tillsammans, att hon får lyssna på mina fantasier om en trekant, köpte massageapparater med mera. Och si, även om hon avvisar en del av mina förslag så accepterar och gillar hon andra. Och hon älskar mig, så hon tycker nog om att jag blir så kåt på henne.

    Jag har tidigt deklarerat för henne att ett äktenskap med inget eller alldeles för lite sex är ointressant för mig, då vill jag hellre att vi skiljer oss.


    Bra för dig och för er. Och jag har också gjort så som du beskriver och hon har inte slagit ifrån sig 100% av det jag kommer med. Men efter många år så tröttnade i alla fall jag att komma dragandes med ett nytt förslag till en jury. Ungefär som entreprenörer presenterar en ny innovation eller affärside till investerare i Draknästet. Hon lyssnade avvaktande och efter ett tag så kom hennes förkunnande (ok..eller nej) Så kände jag mig. Till slut tröttnade jag. 

    Porrsurf upphör aldrig att förvåna mig. Den överraskar nästan hela tiden. En otroligt massa skit. Det mesta är likriktat och enahanda. Absolut. Men efter idogt arbete lär man sig att söka. Och det finns guldkorn som ger mig tillräckligt mycket för att stilla min sexlust. 
Svar på tråden Porrsurf isf sex