• Anonym (Agnes­33)
    Mon 15 Jul 2019 20:32
    676 visningar
    4 svar
    4
    676

    Kraftigt hugg i magen, sedan missfall - någon mer?

    Hej,

    Min andra graviditet slutade i mitten av maj i ett riktigt jobbigt missfall (mycket kraftiga blödningar, fick sövas och skrapas) och jag chockades rätt ordentligt.

    Nu har jag landat lite i det som hänt men har fortfarande en tanke som jag inte kan släppa, runt vecka 7 kände jag ett väldigt starkt hugg i livmodern som också fortplantande sig ner genom slidan. Det var över på kanske 10 sekunder med det gjorde riktigt ont. Jag valde då att försöka att inte tänka så mycket på det men nu i efterhand funderar jag på om det ändå inte var då fostret dog.

    Någon mer som varit med om samma och fått en förklaring till vad det var för något?

  • Svar på tråden Kraftigt hugg i magen, sedan missfall - någon mer?
  • Anonym (Agnes­33) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 20:33
    #1

    Såg nu att jag råkade välja att man inte kan svara anonymt i tråden, det var inte meningen och jag hoppas det inte avhåller någon från att svara...

  • Fri 11 Oct 2019 21:31
    #2

    Jag känner lite lika dant som du. För jag va nog i v7-8 När jag fick jätte ont i magen som liksom gick som en il neråt. Kunde knappt sitta. Det gick över efter en liten stund. Sedan efter den dagen så va jag orolig. Började tappa gravidsymptomerna. Och sen bara 3 dagar senare började jag blöda. 1 vecka efter det så kom det ut.

  • Anonym (Agnes­33) Trådstartaren
    Sat 12 Oct 2019 17:30
    #3

    Men vad märkligt, jag kände EXAKT samma sak med ett il nedåt? Jag undrar vad det kan ha varit man kände? Har du pratat med någon barnmorska som har sagt något om din erfarenhet?

  • Sun 20 Oct 2019 18:23
    #4
    Anonym (Agnes33) skrev 2019-10-12 17:30:44 följande:

    Men vad märkligt, jag kände EXAKT samma sak med ett il nedåt? Jag undrar vad det kan ha varit man kände? Har du pratat med någon barnmorska som har sagt något om din erfarenhet?


    När jag var hos barnmorskan och pratade med henne på inskrivningen . Så berättade jag för henne. Så så hon att det är vanligt att man går ont i magen å så när man ät gravid. Men om man får så ont Så man vill ligga i fosterställning å det börjar blöda då är det antagligen ett missfall. Men när jag berättade om mitt. Så kunde hon inte säga om det va missfall eller inte. Men det är ingen som har svarat på om den ilningen va ett tecken på missfall
Svar på tråden Kraftigt hugg i magen, sedan missfall - någon mer?