• Jessi01

    Passa er för CDON

    Eller rättare sagt: Kolla noga vilken samarbetsparters som ska leverera just den vara som du vill beställa. Gör inte som jag. Jag trodde att alla samarbetspartners var företag i Sverige. Men nix.

    Nu ska jag returnera en urdålig avfuktare som jag beställt från cdon. Det visar sig att den ska skickas till Danmark. Ca 700 kr i returfrakt kan det bli. Aj! Visste förstås inte hur kass den var innan jag hade provat den här hemma, och gubben på kundtjänsten på Bedre inneklima är oföeskämd i sina mail och kommer dessutom med påståenden som inte stämmer, så det blir till att kämpa för att få det till en reklamation. Tre firmor är således inblandade CDON, Nordic24 i Danmark och Bedre Inneklima i Norge. Helt otroligt...

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Passa er för CDON
  • Anonym (Nä)

    Har beställt massa saker där och aldrig haft några problem.

  • Giftskåneman

    Har du köpt av cdon ska du retunera till dem, företag vill ju gärna slippa detta och säger åt kunden att kontakta tillverkaren, fel fel och åter fel av cdon.

  • felix le chat

    köpt en resväska av dom och den skulle skickar från "externt lager "
    och samma visa som du har med retur-strul.
    kompis beställde ett partytält till dotterns student fr cdon som inte kom i tid
    till studenten.  samma där, leverans från partner.

  • Jessi01
    Giftskåneman skrev 2019-07-16 19:13:09 följande:

    Har du köpt av cdon ska du retunera till dem, företag vill ju gärna slippa detta och säger åt kunden att kontakta tillverkaren, fel fel och åter fel av cdon.


    Meddelanden har skickats via en länk som CDON har. Dock är det en man på Bedre Inneklima som har svarat på mina email. Fast till slut så blev jag tvungen att maila till CDONs egen kundtjänst och förklara att kontakten med Bedre Inneklima inte fungerade bra. Och nu idag, äntligen har jag fått en retursedel...
  • Jessi01
    Anonym (Nä) skrev 2019-07-16 16:35:42 följande:

    Har beställt massa saker där och aldrig haft några problem.


    Har du haft reklamation till utländsk underleverantör någon gång? Av någon produkt som kostar 500 kr eller mer?
  • Jessi01
    felix le chat skrev 2019-07-17 20:50:32 följande:

    köpt en resväska av dom och den skulle skickar från "externt lager "
    och samma visa som du har med retur-strul.
    kompis beställde ett partytält till dotterns student fr cdon som inte kom i tid
    till studenten.  samma där, leverans från partner.


    ja, visst är det jobbigt. Det går åt mycket onödig tid till returstrul. Jag fick även ta hjälp av min lokala konsumentrådgivning för att det skulle hända något. Ibland hjälper det att hänvisa till att konsument-xx har sagt/skrivit det eller det som gäller i det här fallet.
Svar på tråden Passa er för CDON