• Tue 16 Jul 2019 01:22
    406 visningar
    2 svar
    2
    406

    Vilken klinik gör snarkutredning i östergötland?

    Vi behöver skriva en remiss till en klinik som gör snarkutredningar. Har provat kontaktat vårdcentralen, men dom ger oss ingen tid för att fom själv inte gör utredningarna. Vilken klinik i östergötland bör vi kontakta. Vi bor i Norrköping

    Vichar ett problem. Min sambo snarkar. Han får kämpigt att andas när han sover, han lämpar så hårt med andningen att han får ryckningar i kroppen och andningsuppehåll nästan varje andetag. Sen när han tillslut får in luft blir det ett extremt högt snarkljud.

    Detta är inte bra för någon av oss. Kan ju knappast vara positivt för hans hälsa sen drabbar det min sömn. Ingen av oss är egentligen riktigt utvilad. Han är konstant trött. Spelar ingen roll om han lägger sig tidigt och sover ut. Han somnar alltid på dagen eller tidigt på kvällen. Han är extremt energilös och jag är riktigt orolig över hans hälsa. Dessutom börjar jag bli trött också eftersom att jag inte kan somna förrens jag själv är extremt trött vilket oftas inte blir förrens vid 2 på natten som tidigast. Eftersom att jag inte hinner somna om jag bara slappnar av pga hans spasmer/ryckningar och snarkningarna. Jag är mammaledig och har en dotter som stiger upp ganska tidigt och detta funkar inte längre!

  • Svar på tråden Vilken klinik gör snarkutredning i östergötland?
  • Curran­t
    Tue 16 Jul 2019 02:04
    #1

    Ni ska vända er till en vårdcentral. Annars råder jag er att byta vårdcentral eller läkare om dom inte kan ta detta på allvar. Jag tror nämligen att ni måste ha en remiss i från en läkare som jobbar på en vårdcentral, finns nog inga genvägar om ni inte har en bra sjukförsäkring via hans jobb och kan gå den vägen instället.

    Det är inte hållbart om ingen av er ska få ordentligt sömn samtidigt som ni har en liten bebis. Jag råder er att sova i olika rum tills ni har fått hjälp med snarkningarna.

  • Tue 16 Jul 2019 12:55
    #2

    Han fick inte ens träffa en läkare. Han ringde och bokade tid men blev nekad tid. Tyvärr. Kanske att han får byta vårdcentral då. Men det ska ju gå att göra egna remissee med. Men då måste man veta villen klinik.

Svar på tråden Vilken klinik gör snarkutredning i östergötland?