• SmåbarnspappanÖrebro

    Lyssnar era barn på ljudböcker?!

    Heej! Brukar era barn lyssna på ljudböcker? Eller har ni några andra tips för att få sommarlovsbarn att sova? Tungan ute

    Mitt BÄSTA sommartipset för den som vill ha lite egentid på kvällen är ljudböckerna på Spotify!
    ???? Det har varit svårt att få min yngsta att lägga sig och han fullkomligt älskar Bockarna Bruse, Lilla Sjöjungfrun och Robin Hood.

    Ni hittar den spellistan här: open.spotify.com/user/filtrkids/playlist/4kES8L6coEMwWIznDsa8ff

  • Svar på tråden Lyssnar era barn på ljudböcker?!
  • SilverEmma

    Jag har inte introducerat ljudböcker överhuvudtaget, jag vill att de läser böcker istället. De ligger och läser tills de somnar, om de känner att de behöver det. 

  • MammaPolly

    Mina (7 och 11år) somnar till ljudbok på storytel eller någon avslappningssaga på Youtube. Perfekt komplement till läsning inte istället för (som svar till ovan inlägg)

    Tycker det fungerar väldigt bra och det tycker barnen också.

  • SilverEmma
    MammaPolly skrev 2019-07-16 18:22:15 följande:

    Mina (7 och 11år) somnar till ljudbok på storytel eller någon avslappningssaga på Youtube. Perfekt komplement till läsning inte istället för (som svar till ovan inlägg)

    Tycker det fungerar väldigt bra och det tycker barnen också.


    Jag förstår givetvis att det inte är antingen eller, självklart kan det bli ett bra komplement. Men jag avskyr själv ljudböcker och har inte haft någon anledning att introducera det, så därför skippar vi det. =) 
  • legomum

    Första barnet lyssnade varje kväll i 10 år på ljudböcker.

    Twinsen lyssnar en gång sedan kan de sagan och den är inte intressant, samma med böcker och filmer/serier.

    (själv älskar jag ljudböcker och poddradio)

  • Jill 79

    Ja vi har en ljudboktjänst och både sexåringen och tioåringen lyssnar gärna på bok på kvällen. Visst är det bra om de läser själva eller om lågon av vi vuxna läser med med flera barn finns inte alltid tid till allt.

    Tioåringen brukar tillochmed välja att lyssna på engelska böcker vilket också känns helt ok.

Svar på tråden Lyssnar era barn på ljudböcker?!