• Anonym (Trött­samt)
    Tue 16 Jul 2019 10:57
    948 visningar
    65 svar
    65
    948

    När man känner igen...

    Ska ta detta kort så alla orkar läsa.

    Det finns trådar där folk fotograferar sig mer eller mindre nakna för uppmärksamhet.
    Vet inte varför jag ens fastnade där men det gjorde jag... och fick se henne.

    Jag VET vem hon är och vad hon jobbar med.
    Jag är på sätt och vis involverad i hennes yrkesroll.
    Och detta som hon håller på med här går helt på tvärs med det liv hon lever, det arbete hon har.
    Efter jag såg bilderna kan jag inte ta henne på allvar längre.

    Tänk som jämförelse, en som föreläser om vikten av att leva nyttigt och som sedan sätter sig på bänken och dricker T-doja.
    Ungefär på den nivån.

    Vet inte vad jag ska göra, det känns som att hon lurar brallorna av oss alla!

  • Svar på tråden När man känner igen...
  • Anonym (Kimse­)
    Tue 16 Jul 2019 11:03
    #1

    På vilket sätt blir vi lurade egentligen? Hon lever inte som hon lär men hon kan ju fortfarande vara bra på det hon gör? Hon kan ju vara jättebra på att ge råd om kost, träning och andra renlevnadsråd även om hon sen inte följer dem själv. Är du med?

    Annan sak om hon gav dåliga råd OCH dessutom levde "fel".

    Nu blir det ju lite svårt när du inte berättar vad det är hon jobbar med men tänk efter, att hon lägger upp intima bilder, påverkar det hennes förmåga att göra ett bra jobb?

  • Anonym (Trött­samt) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 11:18
    #2
    Anonym (Kimse) skrev 2019-07-16 11:03:51 följande:

    På vilket sätt blir vi lurade egentligen? Hon lever inte som hon lär men hon kan ju fortfarande vara bra på det hon gör? Hon kan ju vara jättebra på att ge råd om kost, träning och andra renlevnadsråd även om hon sen inte följer dem själv. Är du med?

    Annan sak om hon gav dåliga råd OCH dessutom levde "fel".

    Nu blir det ju lite svårt när du inte berättar vad det är hon jobbar med men tänk efter, att hon lägger upp intima bilder, påverkar det hennes förmåga att göra ett bra jobb?


    Jag kan inte säga mer tyvärr, risken är då att hon förstår vem jag är. Om hon skulle hitta min tråd.
    Finns kanske risk ändå men inte lika stor.

    Kan säga så mycket som att mycket handlar om värderingar och livsval.
    Och hon "predikar" för exakt tvärtom mot hur hon agerar.
    Jag kan inte ta henne på allvar längre.
    Undrar vad som skulle hända om de andra fick veta detta... jag tycker alla är värda det. Men jag vill samtidigt inte dra undan mattan för hennes fötter. Hon har ju inte gjort mig något personligt. Hon bara är en stor lögn.
  • Anonym (Agnet­a)
    Tue 16 Jul 2019 11:30
    #3

    Du tror att allt är svart eller vitt låter det som.

    Hon är ingen lögn bara för att hon gillar andra saker också än vad du tänkt. Hon är inte ansvarig för att du har höga tankar om henne, det är ju du själv som tycker så.

    Jag jobbar inom kyrkan och även präster och diakoner är kåta människor som ägnar sig åt sexuella aktiviteter vare sig vad vi än kan tycka om det. En av dom var med i Svt och programmet Tro hopp och kärlek och var ganska öppen om sitt privatliv. Men var ändå en högt uppskattad yrkesperson. Det fanns inga motsättningar i det.

  • Anonym (Trött­samt) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 11:46
    #4
    Anonym (Agneta) skrev 2019-07-16 11:30:31 följande:

    Du tror att allt är svart eller vitt låter det som.

    Hon är ingen lögn bara för att hon gillar andra saker också än vad du tänkt. Hon är inte ansvarig för att du har höga tankar om henne, det är ju du själv som tycker så.

    Jag jobbar inom kyrkan och även präster och diakoner är kåta människor som ägnar sig åt sexuella aktiviteter vare sig vad vi än kan tycka om det. En av dom var med i Svt och programmet Tro hopp och kärlek och var ganska öppen om sitt privatliv. Men var ändå en högt uppskattad yrkesperson. Det fanns inga motsättningar i det.


    Jag har tappat förtroendet för henne.
    Överväger att bryta samarbetet, men vet inte hur jag ska förklara mitt avhopp. Jag vill inte utsätta henne för sanningen.
  • Anonym (anmäl­)
    Tue 16 Jul 2019 11:48
    #5
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2019-07-16 10:57:27 följande:

    Ska ta detta kort så alla orkar läsa.

    Det finns trådar där folk fotograferar sig mer eller mindre nakna för uppmärksamhet.
    Vet inte varför jag ens fastnade där men det gjorde jag... och fick se henne.

    Jag VET vem hon är och vad hon jobbar med.
    Jag är på sätt och vis involverad i hennes yrkesroll.
    Och detta som hon håller på med här går helt på tvärs med det liv hon lever, det arbete hon har.
    Efter jag såg bilderna kan jag inte ta henne på allvar längre.

    Tänk som jämförelse, en som föreläser om vikten av att leva nyttigt och som sedan sätter sig på bänken och dricker T-doja.
    Ungefär på den nivån.

    Vet inte vad jag ska göra, det känns som att hon lurar brallorna av oss alla!


    Det är bara att anmäla naket innehåll till FL:s moderatorer. Det är inte tillåtet enligt forumreglerna att lägga ut sånt. 
  • Anonym (Trött­samt) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 11:53
    #6
    Anonym (anmäl) skrev 2019-07-16 11:48:39 följande:
    Det är bara att anmäla naket innehåll till FL:s moderatorer. Det är inte tillåtet enligt forumreglerna att lägga ut sånt. 
    Visst. Men det är inte det som är mitt stora problem.
  • Anonym (Kimse­)
    Tue 16 Jul 2019 12:11
    #7
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2019-07-16 11:18:06 följande:
    Jag kan inte säga mer tyvärr, risken är då att hon förstår vem jag är. Om hon skulle hitta min tråd.
    Finns kanske risk ändå men inte lika stor.

    Kan säga så mycket som att mycket handlar om värderingar och livsval.
    Och hon "predikar" för exakt tvärtom mot hur hon agerar.
    Jag kan inte ta henne på allvar längre.
    Undrar vad som skulle hända om de andra fick veta detta... jag tycker alla är värda det. Men jag vill samtidigt inte dra undan mattan för hennes fötter. Hon har ju inte gjort mig något personligt. Hon bara är en stor lögn.
    Så om hon hittar denna tråden nu så skulle hon inte veta vem du är tror du? Nåja..

    Hur somhelst, jag förstår fortfarande inte varför du tappat förtroendet. Oavsett vad det är hon predikar om eller förespråkar så kan hon vara bra på det, det kan vara rätt osv. Att hon sen inte själv vill ellerklarar av att leva för det gör ju inte det hon förespråkar fel eller dåligt.

    Jag kan predika om vikten av att äta rätt, minska på socker och fett men ändå trycka i mig 1 kg lösgodis på kvällen. Det gör inte mina råd sämre eller fel för att JAG inte klarar dem.

    Jag kan vara feminist och tala för hur man inte behöver en man, har rätten till sin kropp och att utseendet inte är avgörande och ändå känna det där bekräftelsebehovet från andra så till den milda grad att jag behöver likes från medlemmarna på FL så därför lägger jag ut avklädda bilder till allmän beskådan. Jag kan fortfarande vara bra på det jag gör professionellt.

    Kom ner från din höga häst, tycker jag.
  • Anonym (Agnet­a)
    Tue 16 Jul 2019 12:28
    #8
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2019-07-16 11:46:49 följande:

    Jag har tappat förtroendet för henne.

    Överväger att bryta samarbetet, men vet inte hur jag ska förklara mitt avhopp. Jag vill inte utsätta henne för sanningen.


    Om hon lagt ut en halvt avklädd bild här kan hon givetvis ha gjort det på andra ställen också. Självklart är det fler som vet vem hon är och vilka bilder hon är med på.

    Var inte så naiv.
  • Anonym (Trött­samt) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 12:38
    #9
    Anonym (Kimse) skrev 2019-07-16 12:11:29 följande:
    Så om hon hittar denna tråden nu så skulle hon inte veta vem du är tror du? Nåja..

    Hur somhelst, jag förstår fortfarande inte varför du tappat förtroendet. Oavsett vad det är hon predikar om eller förespråkar så kan hon vara bra på det, det kan vara rätt osv. Att hon sen inte själv vill ellerklarar av att leva för det gör ju inte det hon förespråkar fel eller dåligt.

    Jag kan predika om vikten av att äta rätt, minska på socker och fett men ändå trycka i mig 1 kg lösgodis på kvällen. Det gör inte mina råd sämre eller fel för att JAG inte klarar dem.

    Jag kan vara feminist och tala för hur man inte behöver en man, har rätten till sin kropp och att utseendet inte är avgörande och ändå känna det där bekräftelsebehovet från andra så till den milda grad att jag behöver likes från medlemmarna på FL så därför lägger jag ut avklädda bilder till allmän beskådan. Jag kan fortfarande vara bra på det jag gör professionellt.

    Kom ner från din höga häst, tycker jag.
    Hon kan nog inte peka ut att det är jag men när jag väl lämnar detta gemensamma, ja då förstår hon säkert. Om hon läst tråden.

    Jag ska inte outa henne inför de andra, så elak är jag inte.
    Men jag klarar inte skenhelighet.

    Hög häst? Nja, skulle jag inte säga.
  • Anonym (insyn­)
    Tue 16 Jul 2019 12:46
    #10

    Kan förstå din förvåning och omvärdering av henne som person. Jag har känt liknande när människor som jag trott varit raka motsatsen, avslöjat intima detaljer om sitt sexliv eller läggning  tex som ju kan te sig otroligt frånstötande och på många sätt obehaglig för andra än de involverande. Då har liksom hela bilden förändrats av denna person.

    För mig är människors bekräftelsebehov, inre liv och sexualitet ett mysterium och den vardagliga s k "synliga biten" bara en ytterst liten del av en person. Du fick nu en inblick i en ganska privat del av din kollega. Säkerligen har du egna sådana som hon kanske skulle tänka samma kring?Så lägg inte för stor vikt vid detta. Se det bara som en mänsklig sida och skratta lite i tanken.

    Döm henne inte! Och precis om folk skriver säger det ju inget om alla hennes andra kvaliteter eller kunskaper. Hon är ju den hon är på alla sätten.

Svar på tråden När man känner igen...