• Gretaaaaaaaa

    Jag har ingen klimatångest!

    Jag har ingen klimatångest! Känns som jag är ensam i att vara ångestfri gällande detta. Så, skräm upp mig lite! Jag lever verkligen inte på ett sätt som är extremt miljöfarligt, men jag tänker inte alls på miljön när jag exempelvis konsumerar, reser etc. jag gör vad jag vill(inom lagens ramar) helt enkelt. Har inte råd att leva i överflöd, men jag skulle kunna konsumera mindre/bli mer miljövänlig om jag brydde mig eller var rädd. Så: skräm upp mig! Vad gör min relativt småskaliga konsumtion för klimatet!!

    Och jag ogillar Greta Thunberg, så hänvisa inte till henne.

  • Svar på tråden Jag har ingen klimatångest!
  • Anonym (I)

    Nej, Vi är tre.

    Ju mer det tjatas desto mer tröttnar man på att bry sig. Dessutom bor vi i ett bra land som redan på många områden gör så gott vi kan, men svenskar tror som vanligt att vi ska rädda hela världen.

  • Anonym (hans)

    En första grej du kan göra är att kolla matkalkylatorn på wwf:s hemsida och din klimatpåverkan på klimatkontot.se. Så får du se om din konsumtion är så småskalig som du tror. 

  • Oschlaka
    Gretaaaaaaaa skrev 2019-07-16 14:09:44 följande:

    Jag har ingen klimatångest! Känns som jag är ensam i att vara ångestfri gällande detta. Så, skräm upp mig lite! Jag lever verkligen inte på ett sätt som är extremt miljöfarligt, men jag tänker inte alls på miljön när jag exempelvis konsumerar, reser etc. jag gör vad jag vill(inom lagens ramar) helt enkelt. Har inte råd att leva i överflöd, men jag skulle kunna konsumera mindre/bli mer miljövänlig om jag brydde mig eller var rädd. Så: skräm upp mig! Vad gör min relativt småskaliga konsumtion för klimatet!!

    Och jag ogillar Greta Thunberg, så hänvisa inte till henne.


    Det finns olycka typer av klimatångest.
    Det du och din lika pratar om är den personliga klimatångesten.
    Sedan finns det bla det globala klimatångesten vilket gör att medvetna personer tänker på vilket arv vi kommer lämna till kommande generationer. 
  • Anonym
    Anonym (hans) skrev 2019-07-16 15:08:08 följande:

    En första grej du kan göra är att kolla matkalkylatorn på wwf:s hemsida och din klimatpåverkan på klimatkontot.se. Så får du se om din konsumtion är så småskalig som du tror. 


    Länken fungerar inte.

    Och nu är vi fem.
  • Anonym (Fia)

    Nej ångest är ju bara onödigt att ha, vad hjälper det liksom? Dessutom förstår jag att man inte vill lyssna på en till utseendet 12-åring som försöker vara präktig och tro att hon vet bättre, då stänger iallafall jag öronen till.

    Försöker att inte leva direkt miljöovänligt, flyger te.x väldigt sällan, knappt alls. Men annars lever jag mitt liv som vanligt, ingen ångest här.

  • lövet2

    Det spelar ju ingen roll om du har klimatångest eller inte. Fråga i stället dig själv: Anser du det är bra med ren luft? Tycker du att astmatiker får skylla sig själva som blir sjuka av avgaser och luftföroreningar? Tycker du det ska ligga skräp i naturen? Plast i haven? Tycker du det är rätt att djur blir förgiftade? Utrotade?

    När du har bestämt dig för vad du tycker är rätt och fel, så drar du ditt strå till stacken. Du gör ditt bästa helt enkelt. Svårare än så ska det inte behöva vara.

  • Konservativ
    lövet2 skrev 2019-07-16 15:35:58 följande:

    Det spelar ju ingen roll om du har klimatångest eller inte. Fråga i stället dig själv: Anser du det är bra med ren luft? Tycker du att astmatiker får skylla sig själva som blir sjuka av avgaser och luftföroreningar? Tycker du det ska ligga skräp i naturen? Plast i haven? Tycker du det är rätt att djur blir förgiftade? Utrotade?

    När du har bestämt dig för vad du tycker är rätt och fel, så drar du ditt strå till stacken. Du gör ditt bästa helt enkelt. Svårare än så ska det inte behöva vara.


    Så nu påverkas klimatet av plast i havet och utrotade djur? Okej.
  • Anonym (hans)
    Anonym skrev 2019-07-16 15:10:22 följande:
    Länken fungerar inte.

    Och nu är vi fem.
    Skriv in adressen manuellt istället då så funkar det.
Svar på tråden Jag har ingen klimatångest!