• Anonym (otydliga signaler)

    Dejting, missförstånd och dålig kommunikation?

    Är väldigt fascinerad av det här med nätdejting och de möten som uppstår där.
    Låt säga att ni skrivit dagligen till någon, ofta flera ggr/dag,  i veckor, kanske månader. Ni kanske haft ett par samtal på telefon, Facetimeat, skickat bilder via sexiga sms mm. Så kommer ni till det där med kommunikationsproblem!

    Det visar sig kanske efter en tid där den ene kanske verkar mer angelägen, skriver kanske oftare, börjar ifrågasätta riktningen, för ingen kanske driver det framåt mot en träff trots att ni hörs jämt? På nätet är det ju samtidigt i princip omöjligt att kontrollera sanningshalten bakom någons ord och profil. Man kan ju inte heller se varken kroppsspråk eller läsa av någons känslor via blick och sådant... eller veta om de skriver till flera än dig, dejtar andra osv.

    Har  t ex vänner som hatar spel och är väldigt ärliga och allergiska mot oklara besked, som  alltid frågat vad som gäller, vad den andre vill,  menar känner och sånt? Men själv klarar jag aldrig ställa känsliga frågor.

    Har funderat mycket på varför?

    Tror att jag är för rädd för att förlora anseendet, (är ofta rätt cool inledningsvis) rädd för att höra sanningen, att jag ska bli besviken, pressa någon? Jag vet nämligen av erfarenhet att många killar har benägenhet att uppleva helt vanliga riktningsfrågor som krav och tappat intresset fort sånt kommit på tal. Så jag har nog blivit onödigt försiktig och kommer heller ingen vart...


    Ni  som varit i liknande situationer, har ni ställt frågor, ultimatum, berättat hur ni känt, vad ni velat osv? vad har ni för erfarenheter av att var så rak, ärlig?

    Brukar ni agera annorlunda med en fling på nätet, mot någon man träffat irl och dejtat några gånger?

  • Svar på tråden Dejting, missförstånd och dålig kommunikation?
  • Anonym (ÄrligeÄrnst)
    Anonym (otydliga signaler) skrev 2019-07-16 18:24:01 följande:

    Brukar ni agera annorlunda med en fling på nätet, mot någon man träffat irl och dejtat några gånger?


    Jag är alltid ärlig, oavsett.
    Senaste dejten träffade jag IRL flera gånger. Hon ghostade mig i 2,5 månad. Sen ville hon ses igen. 
    Jag sa nej.
    Jag var ärlig.
  • Anonym (otydliga signaler)
    Anonym (ÄrligeÄrnst) skrev 2019-07-16 20:46:32 följande:
    Jag är alltid ärlig, oavsett.
    Senaste dejten träffade jag IRL flera gånger. Hon ghostade mig i 2,5 månad. Sen ville hon ses igen. 
    Jag sa nej.
    Jag var ärlig.
    Hur kan det se ut? Tex om du får lite dubbla vibbar av personen i fråga ? Kanske hör av sig mindre, tar längre tid på sig att svara eller aldrig tar upp att ses osv. Du känner av att stämningen och entusiasmen ändrats exempelvis.

    Hur skulle du gå till väga då och hur brukar det tas emot?
  • Anonym (ÄrligeÄrnst)
    Anonym (otydliga signaler) skrev 2019-07-16 21:07:21 följande:
    Hur kan det se ut? Tex om du får lite dubbla vibbar av personen i fråga ? Kanske hör av sig mindre, tar längre tid på sig att svara eller aldrig tar upp att ses osv. Du känner av att stämningen och entusiasmen ändrats exempelvis.

    Hur skulle du gå till väga då och hur brukar det tas emot?
    Sånt har jag varit med om många gånger. Min entusiasm försvinner gradvis i takt med hennes brist på entusiasm. Och det rinner ut i sanden.
  • Anonym (Camilla)

    Var hittar du dem? Hur ?annonserar? du. Är du tydlig om vad du vill. Ju mer specifikt desto bättre ?träff?. Utbudet minskar men blir mera rätt. Kan det vara du som ger lite vaga otydliga signaler? Inget fel i det men då får du bli tydligare efter hand. Det handlar inte om att pressa utan du har rätt att ställa krav på dem du vill träffa. Nu kommer det med krav att misstolkas. Det krav jag menar är att du inte ska tumma på dina principer bara för att vara till lags. Bra att helt enkelt ställa ett par raka frågor. När du känner att det är läge. Du har intuitionen redan att känna när kontakten förändras. Använd din magkänsla.

  • Anonym (otydliga signaler)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-07-16 21:30:54 följande:

    Var hittar du dem? Hur ?annonserar? du. Är du tydlig om vad du vill. Ju mer specifikt desto bättre ?träff?. Utbudet minskar men blir mera rätt. Kan det vara du som ger lite vaga otydliga signaler? Inget fel i det men då får du bli tydligare efter hand. Det handlar inte om att pressa utan du har rätt att ställa krav på dem du vill träffa. Nu kommer det med krav att misstolkas. Det krav jag menar är att du inte ska tumma på dina principer bara för att vara till lags. Bra att helt enkelt ställa ett par raka frågor. När du känner att det är läge. Du har intuitionen redan att känna när kontakten förändras. Använd din magkänsla.


    Tack bra råd!!! Nej jag är nog inte alls tydlig pga att jag alltför lätt tummar på mina principer när det kommer nån jag verkligen vill ha. Händer mig så oerhört sällan att jag blir intresserad. Kan gå år faktiskt. Kanske inte vågar fråga eller ställa några som helst obekväma frågor eftersom de är så lättskrämda numera och jag är mån om kontakten även om den är rätt skit.

    En nätkontakt är så vag innan man setts och fått en bild av varann. Lätt förgängligt och lätt utbytt.

    Hittat dem på olika nätsajter, Tinder, HP, Mazily osv.

    Min magkänsla brukar nog vara rätt från början (oftast dålig) men så ger jag fan i de dåliga signalerna och kör på i alla fall och så slutar de ju sällan bra.
  • Anonym (Camilla)

    Oj då förstår jag. Förstår hur du tänker. Man vill ju att det ska vara bra. Självklart kör man ju inte värsta förhöret eller bockar av sin kravspecifikation det första man gör. Kan ju vara en trevlig kontakt ändå. Brukar ju långsamt växa fram.

    Var rädd om din magkänsla och framför allt dig själv.

    Lita på den. Lita på dig själv.

  • Anonym (otydliga signaler)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-07-16 21:50:40 följande:

    Oj då förstår jag. Förstår hur du tänker. Man vill ju att det ska vara bra. Självklart kör man ju inte värsta förhöret eller bockar av sin kravspecifikation det första man gör. Kan ju vara en trevlig kontakt ändå. Brukar ju långsamt växa fram.

    Var rädd om din magkänsla och framför allt dig själv.

    Lita på den. Lita på dig själv.


    Ja lite så;) Det finns faktiskt en hel del som kör just bocka-av-listan, och på tidigt stadium vill att man både stänger ner sitt konto, och börjar prata framtidsplaner ganska omgående. Har råkat ut för dem själv, så jag vill liksom inte kväva på samma sätt. Men jag är nog så vag att andra istället blir osäker så rinner det ut i sanden för att ingen vet var man har varann och alltför mycket spel och strategiskt tänkande.

    Tack ska ta dina ord till mig!!Solig
Svar på tråden Dejting, missförstånd och dålig kommunikation?