• Anonym (Vilsen Själ)

    Kommer jag någonsin kunna finna kärleken i någon annan man om jag aldrig kan släppa honom?

    Det har gått ett år sedan jag lämnade min sambo.


    Jag mår sämre nu än vad jag gjorde då. Saknaden är enorm. Att lämna någon som jag trodde jag skulle dela mitt liv med har verkligen lämnat avtryck jag inte trodde skulle visa sig så tydligt efter såhär lång tid.


    Jag har dejtat en del, träffat anda och haft kul med andra män i perioder. Men jag kommer alltid tillbaka till honom. Pratar om honom med killarna jag träffar som om det är helt normalt att ta upp sitt tidigare förhållande så frekvent. I 5 år var det han och jag och jag älskade verkligen honom villkorslöst. Vi båda är i 30 års åldern och har växt till dem vi är idag genom att stötta och lyfta varandra. Eller? det är vad jag tänkt att vi gjort i alla fall.


    Anledningen till uppbrottet är faktiskt att han inte behandlade mig väl eller fanns där för mig alls.


    Fraser som ?Det är väl inte så konstigt att jag inte vill ligga med Dig när Du ser ut som Du gör??
    Nej, vi hade knappt sex heller? Han var sällan hemma eller ville hitta på saker det sista året och klagade på att det inte var städat hemma men gjorde aldrig ansatser till att städa själv.


    Tillägg till ovan är väl att jag anser mig själv som attraktiv och definitivt ett kap på många sätt, med egna intressen, bra på att laga mat, förstående och inte det minsta svartsjuk, rolig och avslappnad med integritet och karriär. Jag är en kvinna med mitt på det torra helt enkelt.  


     


    Jag har dock svårt att inse vad han sagt till mig och bortser från vårt kassa sexliv och tror på något vis att allt skulle kunna bli bra igen, om han bara vågade chansa. Vilket han inte vill. Han säger att han vill leva ensam och inte vill bli sårad igen. Att han vet nu ? det finns ingen som jag och att han älskar mig och alltid kommer göra det. Att jag är den bästa personen på denna planet. Det kommer aldrig vara över mellan oss, det har han gjort klart och tydligt. Trots detta, vill han leva själv och inte ge oss en chans.


    Jag kan verkligen inte förstå varför, det är utom mitt förstånd. Han säger detta till mina vänner och till mig tittandes djupt i mina om vi setts på nån fest. Vi har massor med gemensamma vänner och bor i närheten av varandra så att bli av med honom helt och bara blocka är nästintill omöjligt om jag inte flyr landet.


    Vad fan ska jag göra? VARFÖR gör han såhär?
    Han håller ju mig i något läge där det är omöjligt för mig att gå vidare?För att jag hoppas att han ska ändra sig.


    Hur skulle ni hanterat situationen?


     


    Jag vill helst av allt bara träffa någon ny och bli kär på nytt så att allt detta är ett minne blott, men det känns i dagsläget - Helt omöjligt. 
  • Svar på tråden Kommer jag någonsin kunna finna kärleken i någon annan man om jag aldrig kan släppa honom?
  • Anonym (Malte)

    Jag fattar noll.
    Hur kan det vara svårt att släppa någon som behandlar en på det sättet?

  • Anonym (Vilsen Själ)
    Anonym (Malte) skrev 2019-07-16 21:33:20 följande:

    Jag fattar noll.
    Hur kan det vara svårt att släppa någon som behandlar en på det sättet?


    För att jag älskar honom. 


    För att det inte alltid var så under 5 år. Han blev annorlunda och jag vet inte exakt när det skedde. 


    Från att vara beundrad och det finaste som finns till att få skit slängt på sig av den man älskar och litar på mest av alla gör en tydligen galen. 

  • Anonym (Eva)

    Jag känner på sätt och vis igen mig. Va tillsammans eller dejtade (vad vi var är fortfarande oklart) i nästan 6 månader. Lång historia kort så dumpade han mig men jag kan inte släppa honom helt av nån anledning. Han behandlade inte mig heller rätt och gjorde mycket dumt men inte i närheten av vad ditt ex gjorde mot dig. Men jag va så fast i den bild jag hade av honom så jag kom med ursäkter för hans beteende både mot vänner som reagerade på något jag berettade men även mot mig själv. När det tog slut började jag sakta inse allt dumt han gjort.

    Har du pratat med någon om allt det dumma han gjort mot dig? Det hjälper faktiskt. Att säga det till någon gör det mer verkligt och blir lättare att hantera. Det hjälpte mig att inse att det han sjort faktiskt var fel och inte jag som överreagerade.

    Det enda sättet att komma över honom är att du drar en gräns. Ni är inte förevigat bundna till varandra om du inte vill det. Han vet vad han ska säga till dig för att få dig på kroken. Han spelar på ditt samvete om att han inte vill bli sårade igen fast du är den enda för honom men han vill inte vara tillsammans med dig.

    Du måste ta steget och bryta kontakten. Förstår att du inte kan bryta helt men du kan dra en gräns vad som är okej att säga och prata om.

    Ja det kommer vara tufft men det är bara du som kan ta dig loss från hans krok.

  • Anonym (Eva)
    Anonym (Vilsen Själ) skrev 2019-07-16 21:37:20 följande:

    För att jag älskar honom. 

    För att det inte alltid var så under 5 år. Han blev annorlunda och jag vet inte exakt när det skedde. 

    Från att vara beundrad och det finaste som finns till att få skit slängt på sig av den man älskar och litar på mest av alla gör en tydligen galen. 


    Det kallas för psykiskt nedtryckande kanske till och med psykisk misshandel. Du lägger ditt värde i vad han tycker om dig och därför är du beroende av honom.
Svar på tråden Kommer jag någonsin kunna finna kärleken i någon annan man om jag aldrig kan släppa honom?