• Anonymsju

    2 frågor till er förskollärare med egna barn

    Hej,

    Jag har två frågor till er som är förskollärare och har barn. Jag är väldigt sugen på att plugga till förskolelärare, men det finns några saker som gör att jag tvekar. Jag har ett barn på snart 2 år. Jag har alltid älskat barn och har alltid velat bli mamma, vilket är det bästa som hänt mig, men jag kan inte hjälpa att tänka att som förälder behöver man ju ibland en paus från barn, för att "tanka" energi och kunna vara en så bra förälder som möjligt. Endel tränar, handlar, går promenad, en fika med en vän, jobbar osv.

    Det jag undrar är om det blir svårt att "tanka" ny energi när man jobbar med barn hela dagarna och kommer hem och har ett eller flera barn. Man vill ju först och främst ha energi och tålamod till sina egna barn.

    Någon som jobbar på förskola och har egna barn, har ni lust att svara på hur man orkar och skiljer på det?

    Nästa fråga - Hur känns det att lämna bort sitt barn på en förskola för att sen gå till en annan och ta hand om andras barn medan någon annan tar hand om ditt? Man måste ju som utbildad förskolelärare ha lite mer insikt och krav på personerna som tar hand om ens barn tänker jag, är det något ni reflekterat över?

Svar på tråden 2 frågor till er förskollärare med egna barn