• Txd

    Skulle ni informera hyresvärden tidigare än det står i kontraktet?

    Hej, fått 1:ahandskontrakt och kommer att flytta om 3,5 månader. Nu har 2:ahandskontrakt där det står att uppsägningstid är 2 månader.

    Skulle ni informera hyresvärden tidigare än behövs eller skulle ni vänta tills 2 månader är kvar. Hur tänker ni och varför? Har inte gjort detta tidigare, vet ej hur det är vanligt att hyresvärdar reagerar.

  • Svar på tråden Skulle ni informera hyresvärden tidigare än det står i kontraktet?
  • Ms H

    Ja, det skulle jag, så att de får mer tid på sig att lösa saker på bästa sätt.

  • BurningDiamond

    Jag hade informerat snarast möjligt. Dels för att själv kunna "släppa" den detaljen, dels för att ge hyresvärden lite extra tid att hitta ny hyresgäst.

  • Anonym (H)

    Var ordentlig och informerade min hyresvärd att jag skulle flytta om 4 månader. Hade också 2 månaders uppsägningstid. Slutade med att hyresvärden sa upp mej och plötsligts stod jag utan bostad i 2 månader. Akta dej så du inte råkar ut för samma.

  • Txd

    Tack till ala för svaren!

    Oj! Det här vill jag inte. Men ingen vet vad kan hända. Ska tänka under helgen...

Svar på tråden Skulle ni informera hyresvärden tidigare än det står i kontraktet?