• Wed 17 Jul 2019 20:01
    98 visningar
    2 svar
    2
    98

    ”Dejtar” kille, men vet inte riktigt var vi är påväg?

    Skulle uppskatta att få reflektioner angående en kille.

    Är en 23-årig tjej som för någon månad sedan gick med i ett politiskt ungdomsförbund. Blev ganska nyligen utbjuden på middag av en av killarna (28 år, ansvarig för förbundet där vi bor). Vi gick ut och åt, tog en promenad och sedan hem till honom för mer vin och prat. Jag åkte sedan hem. När vi väntade på min taxi blev det några kyssar innan taxin kom. Jag var ganska full (är inte så van vid att dricka). Någon dag senare sågs vi någon timme hos honom före en kortare aktivitet med förbundet. Denna ?träff? spenderade vi i hans säng med mys, kyssar/hångel. Jag sa att jag ville ta det lugnt och inte ville mer än så, vilket var helt ok.

    Om några dagar ska vi ses över en middag igen. Troligtvis hos honom. Vill träffa honom, men känner mig samtidigt ganska förvirrad över hela grejen eftersom det enligt mig gått ganska fort.

    Vi har inte pratat om tidigare förhållanden, vad vi söker m.m. Så, hur ska jag tolka honom och vår ?relation?? Vad förväntar han sig av nästa träff? Hur ska jag bete mig? Är han bara ute efter sex? Och tror han att jag också är det i.o.m. hur vår senaste träff blev? Är orolig att han fått helt fel bild av mig. Jag är inte en person som har sex (eller knappt kysser någon) bara för sakens skull, utan vill i så fall att det finns ett mål om att försöka bygga något långsiktigt (bara haft en tidigare partner). Om jag vill försöka bygga något med killen ifråga vet jag inte. Gillar honom, men ja. Svårt eftersom jag egentligen inte gillar att blanda jobb/andra engagemang med mitt privatliv. Vad gör man i denna situation? :/

  • Svar på tråden ”Dejtar” kille, men vet inte riktigt var vi är påväg?
  • Wed 17 Jul 2019 21:32
    #1

    Föreslå att ni ses ute någonstans istället, och ställ några av dom frågorna du har.

  • Wed 17 Jul 2019 22:02
    #2

    Helt omöjligt för utomstående att svara på vid så tidigt stadium i kontakten. kan vara vilket som, eller både-och. Kanske vill han bara ha sex, kanske är han ute efter ett förhållande. Eller är sex huvudspåret men är öppen för ett förhållande med rätt tjej. Har du koll på hans bakgrund, är han känd som tjejtjusare är det en tydlig ledtråd...?

    Men ska ni ha middag hemma hos honom förväntar han sig sex, fast jag får intrycket att du inte är främmande för tanken heller. Så det viktiga är vad DU vill, inte vad han vill.

Svar på tråden ”Dejtar” kille, men vet inte riktigt var vi är påväg?