• Thu 18 Jul 2019 10:44
    574 visningar
    8 svar
    8
    574

    Skulle du kunna tänka dig att importera en kvinna eller man från Afrika söder om Sahara

    Det har blivit allt vanligare men importfruar och importmän. T.ex. Thailändskor / män från Gambia.

    Skulle du kunna tänka dig att importera en kvinna / man från ett afrikanskt land söder om Sahara?

    Om du skulle kunna tänka dig det, varför?

    Om inte, varför inte?

  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att importera en kvinna eller man från Afrika söder om Sahara
  • Thu 18 Jul 2019 11:40
    #1
    +1

    Nej, men jag skulle lätt kunna EXportera ett par sådana.

  • Thu 18 Jul 2019 13:10
    #2
    Dr Nail skrev 2019-07-18 11:40:40 följande:

    Nej, men jag skulle lätt kunna EXportera ett par sådana.


    Varför?
  • Thu 18 Jul 2019 14:24
    #3
    +1
    PappaAnnorlunda skrev 2019-07-18 13:10:46 följande:

    Varför?


    Sett hur de beter sig.
  • Thu 18 Jul 2019 14:47
    #4
    Dr Nail skrev 2019-07-18 14:24:45 följande:

    Sett hur de beter sig.


    På vilket sätt beter de sig menar du?
  • Thu 18 Jul 2019 15:58
    #5
    +1
    PappaAnnorlunda skrev 2019-07-18 14:47:01 följande:

    På vilket sätt beter de sig menar du?


    På ett sätt som gör att de har ingenting här att göra och behöver åka hem. Du vet vad jag menar.
  • Thu 18 Jul 2019 20:05
    #6
    Dr Nail skrev 2019-07-18 15:58:36 följande:

    På ett sätt som gör att de har ingenting här att göra och behöver åka hem. Du vet vad jag menar.


    Själv har jag nästan bara haft positiva erfarenheter av de människor jag mött från länder söder om Sahara. De har jobbat hårt på att skaffa sig hederliga jobb och att etablera sig i det svenska samhället. De har tagit och varit beredda att ta vilka ?skitjobb? som helst, men de har inte alltid haft det lätt att komma in på den svenska arbetsmarknaden. Men det låter som att du haft andra erfarenheter.
  • Mon 7 Oct 2019 10:44
    #7
    +1

    Nu träffar jag inte direkt människor från mellersta/södra Afrika så sannolikheten är nog i det närmaste noll men jag har inte tänkt gå ut och aktivt söka mig en partner utomlands heller.

    OM man nu skall göra det skulle jag nog i så fall föreslå att man kikar på områden som har lägre spridning av HIV än Afrika. Enligt den här listan, som jag tyvärr inte ser vilket år den gäller även om sidan är uppdaterad 2019, är de 16 länder som har högst andel smittade av HIV belägna just i Afrika söder om Sahara: https://www.worldatlas.com/articles/countries-with-the-highest-rates-of-hiv-aids.html

  • Mon 7 Oct 2019 15:32
    #8
    Mentat skrev 2019-10-07 10:44:57 följande:

    Nu träffar jag inte direkt människor från mellersta/södra Afrika så sannolikheten är nog i det närmaste noll men jag har inte tänkt gå ut och aktivt söka mig en partner utomlands heller.

    OM man nu skall göra det skulle jag nog i så fall föreslå att man kikar på områden som har lägre spridning av HIV än Afrika. Enligt den här listan, som jag tyvärr inte ser vilket år den gäller även om sidan är uppdaterad 2019, är de 16 länder som har högst andel smittade av HIV belägna just i Afrika söder om Sahara: www.worldatlas.com/articles/countries-with-the-highest-rates-of-hiv-aids.html


    Jag håller helt med att det finns en del otrevliga sjukdomar i det området. Förutom HIV har du ju t.ex. Hepatit B, Hepatit C och TBC om vi nu tänker på kroniska smittsamma sjukdomar. Om man skulle söka en partner från området så är det ju mer eller mindre självklart att kräva att personen har testat sig för dessa sjukdomar och ett antal könssjukdomar också förstås.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att importera en kvinna eller man från Afrika söder om Sahara