• Almaand85

    albyl minor? slut i lager?

    Hej!

    Någon som vet om albyl minor slutat tillverkas/ säljas? Finns ngt motsvarande förutom trombyl?

  • Svar på tråden albyl minor? slut i lager?
  • Jag är bara jag

    Tillfälligt slut enligt snabb googling. Just nu är det brist på en mängd läkemedel i hela Europa. Vet inget annat som motsvarar Trombyl.

  • Jag är bara jag
    Almaand85 skrev 2019-07-18 18:18:14 följande:
    ja okej. vad jag förstod av apoteket så skulle dom luta säljas.
    "Tillfälligt slut" stod det när jag kollade, men det kanske är så de ska försvinna helt då.
  • Loviisa89

    Jag funderade också på om de ska sluta säljas, var slut i alla nätspotek. Men jag kollade lagersaldo på de fysiska apoteken genom fass och då fanns det iallafall några stycken på flera apotek. Så jag köpte fysiskt på en av dom som hade :)


    Insta: Ivfskafunka
  • UndrandeSökare
    Almaand85 skrev 2019-07-18 18:09:52 följande:

    Hej!

    Någon som vet om albyl minor slutat tillverkas/ säljas? Finns ngt motsvarande förutom trombyl?


    Du kan köpa vanlig Albyl 500mg eller Bamyl på 500mg, men då måste du dela varje tablett i MINST 5 delar och ta en 5e dels tablett per dag. Man ska ta MAX 100mg per dag.

    Apoteken och Apotea.se säljer Tablettdelare, så slipper man försöka dela tabletterna med en kniv.

    Alternativt att du köper Baby Aspirin 100mg receptfritt på Apoteken i Grekland. Säljs också receptfritt i vissa andra EU-länder i södra Europa.
  • UndrandeSökare

    Trombyl 75mg innehåller Acetylsalisylsyra och du behöver komma ner i den dosen dvs 75mg -100mg. Aldrig mer än max 100mg per dag.

    Sök på nätet efter tabletter med Acetylsalisylsyra så hittar du. Köp också en tablettdelare att dela med.

    Bamyl 30 tabl 500mg kostar 31 kr på Apotea.se

    Delas i 5 delar och man tar en 5e del per dag.

    Använd endast tabletter alltså EJ brustabletter och EJ såna med Koffein i !!!

    Eller boka tid hos gyn och fråga efter recept på Trombyl.

Svar på tråden albyl minor? slut i lager?