• Anonym (Stanna?)

    Hur många är kvar i familjen för barnets skull?

    Hur många stannar kvar med er respektive som vänner, för det praktiska, för barnens skull?

    Som helst vill bort från allt och få en nystart i livet?

    Dvs väntar in framtiden då barnet blivit vuxet och flyttat hemifrån?

  • Svar på tråden Hur många är kvar i familjen för barnets skull?
  • Jonas81666

    Om de är så fel så mår barnen dåligt också tror jag ?

  • Martina1970
    Jonas81666 skrev 2019-07-18 23:27:59 följande:

    Om de är så fel så mår barnen dåligt också tror jag ?


    Det är inte säkert. Jag o min man lever som vänner tillsammans, har det egentligen väldigt bra! Bråkar inte, surar sällan. För saker ihop hela familjen. Tror faktiskt att han är rätt nöjd. Det är jag som saknar den fysiska närheten........det som man inte har med sina vänner..
  • Jonas81666

    Okej ! Då går de att få de funka på ett plan! Frågan är sig själv då egentligen med närhet mm? Kram

  • Martina1970
    Jonas81666 skrev 2019-07-18 23:43:15 följande:

    Okej ! Då går de att få de funka på ett plan! Frågan är sig själv då egentligen med närhet mm? Kram


    Hmmm, vad menar du?

    Kram
  • Jonas81666

    Ja, du saknar närheten och mysigt ? Men planet att få vardag med barn mm funkar då på ett annat plan för dig ????Kram

  • Martina1970
    Jonas81666 skrev 2019-07-18 23:46:48 följande:

    Ja, du saknar närheten och mysigt ? Men planet att få vardag med barn mm funkar då på ett annat plan för dig ????Kram


    Jag har stått tillbaka när det gäller mitt behov av närhet med en annan vuxen. Man vänjer sig liksom. När allt annat är superbra är det svårt att motivera en separation...
  • Anonym (Kort)

    Livet är för kort för att leva så.

    Man missunnar sig själv en lycka som man inte har.

    Barn behöver inte må dåligt för att man separerar, allt beror på hur föräldrarna hanterar allt för att göra det så bra för barnen.

    Jag skulle aldrig leva kvar med min sambo om vi inte ville vara med varandra för våra barns skull. Jag ser det istället som att barnen kan få något mycket gott ut från att vi skulle gå isär.

    Men jag hoppas ju den dagen aldrig kommer då vi älskar varann och vill vara med varann :)

  • Anonym (Stanna?)

    Känns som en tickbox att ha en fasad som en familj. Något som bara måste gå vägen.

    Att vara ensam mamma med mitt älskade barn varannan vecka är tufft med vardagsproblem osv. Då är det lättare att vara två att ändå dela problem och stress med.

    Men eftersom vår dotter är mkt lik mig som mamma till utseendet och personligheten, ger min man allt till henne och tycker väll att jag börjar bli trist som är i 30 årsåldern.

    Ej formbar dvs.

Svar på tråden Hur många är kvar i familjen för barnets skull?