• litenmenstark

    Ex vet inte vad hon vill

    Exet gjorde slut med mig för 4 månader sedan. Pga alla bråk som jag skapade.

    Hon älskar mig fortfarande och jag älskar henne. Vi har en 9 månaders son tillsammans som bor med henne. (vi bor 18 mil ifrån varandra)

    Enda sen dagen hon gjorde slut har vi haft daglig kontant. Inte bara ang sonen. Vi har träffats 10 tal gånger allt från 2 dagar till 4.

    När vi är med varandra är allt som vanligt vi har sex myser lagar mat äter på restaurang osv. Och allting känns bra för mig.

    Hon säger att hon ser stor skillnad på mig. Men kan inte bli tillsammans med mig för att hon är rädd att det ska bli som förr. Och att hon inte orkar gå igenom det en gång till att lämna mig.

    Hon vill inte att jag går vidare och och vill inte förlora mig heller säger hon.

    Jag har hört mycket om no contact. Kan det funka i denna situation? Hon älskar ju mig och saknar mig när vi inte hörs. Så det är inte där skon klämmer.

    Men hon har heller inte förlorat mig som man gör när man gör slut på riktigt. Eftersom vi har kontakt dagligen.

  • Svar på tråden Ex vet inte vad hon vill
  • litenmenstark

    Och hon vill fortsätta ha det som vi har det. Att vi inte är tillsammans men träffas varannan vecka några dagar och ligger och umgås osv

  • MeandHim

    Hon vill säkert ha dig som du är nu men är rädd att om ni blir ihop igen så tar det två veckor så är du inne på samma spår igen och allt blir som vanligt. Förstår att hon inte vill gå igenom det igen.

    Visa att du verkligen är Redo att ändra på dig!

  • världenslängstabebisinköpslista

    Får spontan känsla av att ni verkligen älskar varandra, av det du beskriver. Jag tror dock inte det rätta är att vara intima mitt i allt, eftersom det då kommer fortsätta (troligtvis) med en barriär mot det där seriösa och tvåsamheten som ni förmodligen vill ha egentligen. Förstår du vad jag menar? Det är lätt att bli bekväm även när det kommer till svåra saker. Det är lättare att låtsas som att allt är bra, men vad kan kännas bra till 100% när man går omkring och har en oro i magen om det ni har är seriöst, på väg att bli ni igen, eller ingenting alls etc etc

    Däremot, jättefint att du får den typ av bekräftelse du uppskattar. 
    Med tanke på egna erfarenheter: Utgå från vad du vill, först och främst. Bestäm dig för vad du vill. Hennes val är inte ditt ansvar på det viset. 


    Sen kan du se vad det är hon vill. Ni lär ju behöva ta en riktig paus, eller bestämma er för att prova igen. Kanske särbo funkar i början? För delvis kan hon ha avstånd och perspektiv och verkligen se en förändring och du får avskildhet från pressen att vara förändrad inom snart när somligt säkert tar lite längre tid än man vill. Och vara en bra person och ha fokus på sin nya bebis... Ni måste prioritera där. 

    Hoppas det blir bra för er Glad

  • världenslängstabebisinköpslista

    "Och vara en bra person och ha fokus på sin nya bebis... Ni måste prioritera där. "

    Menade att bara det tar tid att vara en bra person och förbättra sig och att fokusera på bebis. och att ni kanske borde prioritera det framför er just nu. 

    Men ni löser det på ett eller annat vis. 

Svar på tråden Ex vet inte vad hon vill