Inlägg från: Teddylover |Visa alla inlägg
  • Teddylover

    Missfall

    Hej. Gått på p-piller 3 månader nu och slutade med dom i början av veckan pga hemska biverkningar. . Plötsligt börjar jag blöda något hemskt och efter andra dagen kommer smärtor så jag knappt kan röra mig. Åker in akut till sjukhuset där dom berättar att jag fått missfall. Har PCOS och barn var inte planerat. Kom som en käftsmäll verkligen. Aldrig varit gravid i hela mitt liv men försökt aktivt i 3 år med min förra sambo. Började med p-piller för dom sa att det skulle bli lättare att bli gravid framöver om jag planerade det då. Blev alltså gravid efter jag började använde p-piller. Han jag blev gravid med vill inte ha barn så han tyckte det var bra att det blev ett missfall annars hade vi nog inte märkt det förens det var försent för abort. Önskar barn över allt annat och hade verkligen inte önskat att bli gravid med någon jag inte hade en framtid med. Ett missfall kan ju göra det svårare i framtiden och med pcos blir det svårare. Har inget stöd någonstans just nu. Min morsa och hennes gubbe bara skrattar åt saken och skämtar om det och han jag blev gravid med beskyller mest mig och får mig känna mig värdelös just nu. Finns det någonstans man kan få stöd ifrån hur man ska hantera allt det här? Könns som jag ska spricka av ångest och skam..

Svar på tråden Missfall