• Anonym (Tjock­isen)
    Fri 19 Jul 2019 13:00
    2100 visningar
    12 svar
    12
    2100

    En halv flaska laxoberal

    Jag har en VÄLDIGT uppsvullen mage. Är jag tjock? Ja. Men magen är liksom stenhård. Så jag måste förmodligen bajsa, och tog därför en halv flaska laxoberal för att få fart på tarmarna. Men nu börjar jag oroa mig för tarmvred. Är den risken stor? Snälla, inga besserwisserkommentarer om att jag bör äta bättre och träna- det vet jag! Låt oss fokusera på frågan- finns det stor risk för tarmvred? Med vänlig hälsning

  • Svar på tråden En halv flaska laxoberal
  • Anonym (Nja)
    Fri 19 Jul 2019 13:25
    #1

    En överdos av Laxoberal orsakar nog inget mer än rännskita i kubik. Däremot bör man absolut inte överdosera flera gånger eller ens använda det för ofta. Det kan orsaka permanenta problem med magen. Har du problem med förstoppning så följ råden som finns ang. det: undvik förstoppande mat, drick mycket vatten, drick kaffe, ät inte hårdost och vitt bröd, ät linfrön och katrinplommon, rör på dig.

  • Anonym (Tjock­isen) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 13:27
    #2
    Anonym (Nja) skrev 2019-07-19 13:25:34 följande:

    En överdos av Laxoberal orsakar nog inget mer än rännskita i kubik. Däremot bör man absolut inte överdosera flera gånger eller ens använda det för ofta. Det kan orsaka permanenta problem med magen. Har du problem med förstoppning så följ råden som finns ang. det: undvik förstoppande mat, drick mycket vatten, drick kaffe, ät inte hårdost och vitt bröd, ät linfrön och katrinplommon, rör på dig.


    Jag bad specifikt om att INTE få några råd om livsstil, och ändå så kommer det.
  • Anonym (Nja)
    Fri 19 Jul 2019 13:35
    #3
    Anonym (Tjockisen) skrev 2019-07-19 13:27:26 följande:
    Jag bad specifikt om att INTE få några råd om livsstil, och ändå så kommer det.
    Jaja, men gå och var förstoppad då!! Gnällde jag om din fetma? Nä, just det! I all välmening gav jag goda råd om hur man kommer till rätta med förstoppning. Har själv problem med det sen många år så jag vet vad som funkar. Du vill dock fortsätta som du alltid gjort så gör du det och fortsätt var förstoppad och drick hur möe Laxoberal du bara vill.
  • Anonym (Tjock­isen) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 13:38
    #4
    Anonym (Nja) skrev 2019-07-19 13:35:34 följande:

    Jaja, men gå och var förstoppad då!! Gnällde jag om din fetma? Nä, just det! I all välmening gav jag goda råd om hur man kommer till rätta med förstoppning. Har själv problem med det sen många år så jag vet vad som funkar. Du vill dock fortsätta som du alltid gjort så gör du det och fortsätt var förstoppad och drick hur möe Laxoberal du bara vill.


    Jag bad inte om råd om förstoppning. Varför blir du så otrevlig? Herregud, tagga ner.
  • Anonym (Anna)
    Fri 19 Jul 2019 15:16
    #5

    Tyvärr blir det svårt att ge tips till dig när du inte vill ha råd om din livsstil. Har du problem med förstoppning och inte vill ändra livsstil så klart du kan fortsätta som du gör men läre inte vara hälsosamt och göra mer skada. Kanske kontakta sjukvården istället. Men kan ju bli problem då dom kommer vilja ge råd om förändringar. Lycka till hur som helst

  • Fri 19 Jul 2019 15:58
    #11

    Om du inte vill ha råd så ska du endast ställa en rak, specifik fråga och inte själv dra upp dina problem/din livsstil.

    Hela din tråd hade kunnat lyda "Får man tarmvred av för mycket Laxoberal?". Då hade du fått svar på det. Hade någon frågat "Varför undrar du" hade du kunnat hitta på en enkel, godtagbar förklaring, till exempel "Jag är orolig för att någon gång råka överdosera och undrar om det är farligt". Sedan hade du kanske fått en liten diskussion om farigheten i för mycket Laxoberal. Och sedan hade det varit slut.

    DET SÄMSTA du kan göra är att gå till attack mot folk som hakar på det du själv (ja, diskussionen är ditt eget fel) redan har skrivit och som bara vill hjälpa dig. Du framsåtr då som oerhört osympatisk och inte värd att svara på det du undrar över heller. En kort, trevlig, standardfras är att föredra, men orkar du inte klippa och klistra ens så ignorera istället. Kalla inte folk för fula namn eller gå till angrepp emot dem, när du själv bjöd in, genom din egen trådstart, till sånt du inte vill höra, för självklart kommer alla aspekter ur din TS tas upp av andra.

    Bara som ett tips för framtiden.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Fri 19 Jul 2019 16:09
    #13
    Anonym (Tjockisen) skrev 2019-07-19 16:07:21 följande:
    Att du tar dig tid att läxa upp folk via internet är sorgligt. Har inte läst vad du skriver, men tror inte jag gått miste om något.
    Om du hade läst så hade du vetat om jag läxar upp dig eller inte. Att inte läsa vad folk skriver är inte direkt sorgligt, men att svara på något man inte läst är ju inte direkt intellektuellt hederligt.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Fri 19 Jul 2019 16:30
    #10
    +1

    Tråden har flyttats till Sandlådan där den hör hemma. /Admin


    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (-)
    Fri 19 Jul 2019 19:39
    #9
    Moderator skrev 2019-07-19 16:30:39 följande:

    Tråden har flyttats till Sandlådan där den hör hemma. /Admin


    Men va? Hen hade ju en seriös fråga!?
  • Fri 19 Jul 2019 19:43
    #10
    Anonym (-) skrev 2019-07-19 19:39:01 följande:

    Men va? Hen hade ju en seriös fråga!?


    Du missade nog ts efterföljande kommentarer.
  • Anonym (-)
    Fri 19 Jul 2019 19:45
    #11
    Pierott skrev 2019-07-19 19:43:48 följande:

    Du missade nog ts efterföljande kommentarer.


    Ah, kanske... läste bara trådstarten, skulle svara och scrollade ner och såg då moderatorns inlägg.
  • Anonym (FASS)
    Fri 19 Jul 2019 21:49
    #12

    Enligt FASS finns inte tarmvred beskriven som en biverkan av Laxoberal, inte heller som en konskvens av överdosering.

Svar på tråden En halv flaska laxoberal