• Bitterkexet

    Katten satte klorna i bebis

    Skedde en olycka i förrgår då katten fastnade i pyjamasen på 8 månaders pojken och blev stressad så han tröck in klorna i honom innan vi fick loss honom.

    Det är inte rivmärken men punkteringar typ.

    Ringde 1177 och eftersom pojken inte blödde, katten är innekatt och han är vaccinerad två gånger skulle vi avvakta om det inte blossar upp osv samt att de sitter i överarmen och inte direkt på en led.

    Nu till frågan: pojken gnyr mer än vanligt och det är som små mini blåmärken runt det röda ?såret?, inte svullet eller feber osv.

    Är orolig för stelkramp. Kan jag ta det lugnt eller åka in?

  • Svar på tråden Katten satte klorna i bebis
  • viseversa

    Nej det är ingen fara. Hur många barn har inte blivit rivna av katter genom åren utan att dom avlider. Jag har blivit riven av både innekatter och utekatter och har aldrig fått problem. Däremot kattbett är inte att leka med. Då katter är extremt smutsiga i munnen och det kan ge riktigt läskiga infektioner.

  • Bitterkexet

    Så ser det ut efter två dagar. Ber om ursäkt för lite smutsig stol.

    Är nog bara nojig i onödan men det är ju det finaste man har ??

  • Anonym (Lump)

    Såren ser fina ut, det är inget att oroa sig över alls! Jag har sett värre ut efter rivsår utan att det hände något.

  • Anonym (...)
    Bitterkexet skrev 2019-07-19 20:10:31 följande:

    .


    Ring ambulansen, han dör om några timmar annars.....
  • Bjära

    Ska du inte skriva det som det verkligen hände? Elak psykopatisk bebis höll fast i en stackars oskyldig kissemisseängel? Flört

    Äsch, det där är ingen fara, du skulle sett hur jag såg ut när jag som tvååring, när vi var ute och seglade, ramlade i plurret med katten i famnen. Han blev aldrig sig själv igen...

  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2019-07-19 20:26:02 följande:

    Ring ambulansen, han dör om några timmar annars.....


    Onödig kommentar
  • IceKitten
    Bitterkexet skrev 2019-07-19 20:11:41 följande:

    Så ser det ut efter två dagar. Ber om ursäkt för lite smutsig stol.

    Är nog bara nojig i onödan men det är ju det finaste man har ??


    Från någon som har två omplaceringskatter och har arbetat på djurhem... Såren ser helt normala ut. Om inget förvärras hade jag absolut inte oroat mig.
  • Anonym (Edith)

    Ts, rivsåren ser jättefina ut.


    Att du tycker att pojken gnyr lite mer än vanlig kan helt enkelt bero på att sår oftast brukar klia lite när det läker och då kanske ger lite obehagskänslor.

  • IceKitten
    Anonym (Edith) skrev 2019-07-19 21:00:15 följande:

    Ts, rivsåren ser jättefina ut.

    Att du tycker att pojken gnyr lite mer än vanlig kan helt enkelt bero på att sår oftast brukar klia lite när det läker och då kanske ger lite obehagskänslor.


    Yepp, plus att man gärna kollar lite extra noga när man är orolig för något. Så vanligt gnäll lätt blir extra mycket gnäll :)
  • Fliselisan
    Bjära skrev 2019-07-19 20:27:13 följande:

    Ska du inte skriva det som det verkligen hände? Elak psykopatisk bebis höll fast i en stackars oskyldig kissemisseängel? 

    Äsch, det där är ingen fara, du skulle sett hur jag såg ut när jag som tvååring, när vi var ute och seglade, ramlade i plurret med katten i famnen. Han blev aldrig sig själv igen...


    Haha ????
  • 1234568

    Inget att oroa dig för när det ser ut som på bilden. Det man ska vara uppmärksam på är infektioner. Då blir det svullet, varmt, rött och man kan få feber.

    Är det en ovaccinerad utekatt så ska man vara mer på sin vakt, men även då brukar det gå bra.

Svar på tråden Katten satte klorna i bebis