• torget

    Varning för IKEAs bäddmadrasser

    Vill varna för köp av IKEAs bäddmadrasser som kan lukta väldigt frätande starkt och kemiskt.

    Vill speciellt varna om du är gravid och har små barn precis som mig.

    Köpt häromdan bäddmadrassen Tussöy på Ikea som konstigt nog hade ett nedsatt pris på hela 500kr mindre som ett tillfälligt erbjudande. Men det var inte så konstigt alls i själva verket. Företaget vill förmodligen bli av med dessa bäddmadrasser på kundernas hälsas bekostnad.

    Madrassen vädrades ut ute i över ett dygn och när det var dags att sova, så upptäckte man att det inte gick ens ligga på den mer än 10 minuter.

    Lukten var så obehagligt kvävande och kemisk så att man mådde illa med en gång. Man fick andningsbesvär, sveda i halsen och ville bara ut ur rummet.

    Hela rummet och sängkläderna luktade uselt.

    På platsen där madrassen vädrades ut, hittade vi massor med döda insekter i efterhand.

    När madrassen skulle lämnas tillbaka, så fick man väldigt okänsligt och till och med respektlöst bemötande av kundtjänsten och efter flera timmars diskussion, det enda som de kunde erbjuda motvilligt var ett tillgodokvitto i stället för pengar.

    Slutsatsen är att Ikea har börjat använda inga bra kemikalier vid tillverkning av sina madrasser bland annat i så kallad memoryskum som framkallar allvarliga hälsobesvär, och vill inte erkänna detta.

    Hörde även att folk upplevde liknande besvär med deras andra bäddmadrasser.

    Väntar man barn så kan det vara fara både för dig och ditt barn på grund av dessa okända kemikalier. Så se upp!

  • Svar på tråden Varning för IKEAs bäddmadrasser
  • Oschlaka

    Har bara positivt att säga om ikea så jag känner inte igen din bild om ikea.

  • Anonym (Undrar)

    Det låter lite märkligt. Gjorde du en reklamation eller bad om ett ångerköp? Informerades det inte på både varuhuset och hemsidan om att det inte är öppet köp på bäddmadrasser när man öppnat emballaget?

  • Thyr

    Har köpt sammanlagt fyra Tussöy, tycker de är bra. Lite "nyköpslukt" är det men det går ur efter något dygn.

  • Betty Boop

    Vi köpte en Tussöy för ett par månader sen och jag känner inte alls igen mig i det du skriver. Visst luktade den nytt när vi öppnade den men så är det ju ed allt nytt. När vi skulle sova på kvällen fanns ingen lukt kvar alls! Vi är jättenöjda med madrassen! Den är gudomligt skön!

Svar på tråden Varning för IKEAs bäddmadrasser