• Taggadtillhundra

    Hur ska jag berätta det? | Träffat andra

    Okej, för att göra en lång historia kort så gjorde jag och mitt dåvarande ex slut för runt 4 månaders sen, ingen hade väl visionen att bli tillsammans igen men jag hade hela tiden hoppet uppe men trodde det var rätt hopplöst på den fronten. Under dessa 4 månader träffade jag två killar, en som jag träffade lite längre och en som var ett ons. Nu efter 4 månader träffades jag och mitt ex igen, och vi bestämde oss för att försöka igen. Nu till problemet, när vi pratade första kvällen som vi sågs igen, så kom såklart frågan upp ?Har du träffat andra?? varpå han svarade ja och berättade om 1 tjej som han träffat/legat med. Jag som träffat två killar, började berätta om första killen men mitt ?ex? verkade tycka det var rätt jobbigt att jag legat med någon ny men att han såklart förstod och jag kunde inte få ur mig att jag träffat den andre killen också. Denna ons. Som jag hade, avbröt jag med efter 5 minuter för att jag just saknade mitt ex. Nu har det gått snart 2 veckor sedan vi blev tillsammans igen, och jag känner att måste berätta för honom om denna andra kille men jag är så nervös. Tänkt om det ser ut som att jag ljuger för honom, att jag är dålig på något sätt. Tänk om jag förlorar honom igen? Jag mår illa av tanken att berätta men känner att jag måste, och detta snarast för att det ska bli så mild som möjligt. Vad bör jag säga? Hur bör jag göra det? Ge mig tips eller vad som helst, peppning? Mår så illa över det och tanken att han kanske kommer lämna mig för att jag inte berättade direkt.

  • Svar på tråden Hur ska jag berätta det? | Träffat andra
  • Anonym (Mia)

    Om han lämnar dig för saker du gjorde när det var slut mellan er är han inget att ha! Var inte rädd för att säga det, klarar han inte av det så kan han gå. Eller ska han ha massa hållhakar på dig för att få dig att stanna, så att du hela tiden inte vågar göra saker eller säga saker i rädsla att han ska gå?

Svar på tråden Hur ska jag berätta det? | Träffat andra