• Sat 20 Jul 2019 16:50
    799 visningar
    28 svar
    28
    799

    Vi som försöker bli gravida, eller blivit det!

    Jag tänkte skapa en tråd för oss som vill och försöker bli gravida, så vi kan följas åt! Jag slutade med p-piller i februari men har precis börjat försöka mer på riktigt nu. Gjorde ett ägglossningstest som visade positivt denna månad och vi hade sex vid den tidpunkten, så just nu väntar jag på min mens som skulle kommit idag. Antingen så blir det mens eller bebis! Spännande!

    Hur länge har ni försökt? Kör ni med ägglossningstester eller blir ni stressade av det?

    Jag försöker att inte hoppas för mycket trots att ja använder testerna, men jag använder dem på grund av att min mens vart väldigt oregelbunden efter p piller. Jag är också ganska ung, 22 år. Så jag känner att får jag min mens har jag hopp nästa månad, jag har många år på mig och ingen stress! Väntar ni också eran mens eller har ni fått positivt redan? Skulle va roligt att höra!!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida, eller blivit det!
  • Thu 1 Aug 2019 13:34
    #1

    Hej :) vi är 25 och är i en liknande situation. Jag slutade med p-piller för kanske 2 år sen och sen dess har vi använt kondom och säkra perioder. Nu vill vi dock ha en bebis så vi gjorde första försöket (halvdant) förra månaden. Jag har precis haft mens så ÄL närmar sig och har precis beställt hem tester som jag tänkte köra med from nu. Får se hur lång tid det tar. Jag var ett misstag för mina föräldrar och min syrra blev gravid på första sexet med sin kille så jag hoppas att jag också har lätt för att bli gravid! :)

  • Fri 2 Aug 2019 11:33
    #2

    Roligt att höra! För mig tog det sig denna månad, så blev ingen mens utan går istället in i vecka 7 imorgon! Jag hoppas bara att det går vägen nu! Och hoppas det går vägen för dig med! Min mamma hade också lätt för att bli gravid och så även jag, varit gravid en gång innan denna graviditet också men gjorde då abort i vecka 7-8. Hoppas du får plus snart! :)

  • Fri 2 Aug 2019 13:10
    #3

    Hej :) Jag är i 27 års åldern och försöker också, inne på 3e försöker i rad, men börjar tro att mensen är påväg nu, är på bim idag. Haft massa symtom som jag brukar ha vid pms men på ett annat sätt. men man blir ju lite smått knäpp med alla symtom och appar och grejer. Jag började med ägglossningstest denna månaden men köpte för få och skulle resa bort så är osäker när jag hade det, då jag aldrig fick helt utslag. Ska dock köpa fler inför nästa gång om nu mensen kommer. Har ganska regelbunden cykel och har haft typ alltid, på ca 27 dar, kan diffa med en dag hit eller dit men annars ganska on point. Får se hur det tar sig men man blir ju besviken trots att detta bara är 3e riktiga försöket, men velat detta i flera år så längtan har ju funnits så länge.. Men plötsligt händer det väl :)

  • Fri 2 Aug 2019 13:17
    #4
    matf skrev 2019-08-02 11:33:53 följande:

    Roligt att höra! För mig tog det sig denna månad, så blev ingen mens utan går istället in i vecka 7 imorgon! Jag hoppas bara att det går vägen nu! Och hoppas det går vägen för dig med! Min mamma hade också lätt för att bli gravid och så även jag, varit gravid en gång innan denna graviditet också men gjorde då abort i vecka 7-8. Hoppas du får plus snart! :)


    Åhhhh vad kul grattis!!! :D håller tummarna att det går bra.
  • Fri 2 Aug 2019 13:44
    #5
    joss1234 skrev 2019-08-02 13:10:56 följande:

    Hej :) Jag är i 27 års åldern och försöker också, inne på 3e försöker i rad, men börjar tro att mensen är påväg nu, är på bim idag. Haft massa symtom som jag brukar ha vid pms men på ett annat sätt. men man blir ju lite smått knäpp med alla symtom och appar och grejer. Jag började med ägglossningstest denna månaden men köpte för få och skulle resa bort så är osäker när jag hade det, då jag aldrig fick helt utslag. Ska dock köpa fler inför nästa gång om nu mensen kommer. Har ganska regelbunden cykel och har haft typ alltid, på ca 27 dar, kan diffa med en dag hit eller dit men annars ganska on point. Får se hur det tar sig men man blir ju besviken trots att detta bara är 3e riktiga försöket, men velat detta i flera år så längtan har ju funnits så länge.. Men plötsligt händer det väl :)


    Hej! Spännande :) hoppas mensen håller sig borta. Vi ska göra andra men egentligen första riktiga nu i augusti eftersom vi knappt hade fullbordat sex inför den i juli. Missade antagligen ÄL också.. så ganska misslyckat. Har också väldigt regelbunden, 28 dagar +/- nån dag. Förstår besvikelsen, blev besviken förra månaden trots att jag innerst inne visste att det inte tagit sig. Har också längtat läääänge och nu passar det äntligen i livet! Nu väntar jag på nästa ÄL om en vecka men har börjat testa redan nu för att verkligen pricka rätt.

    Kan tipsa om att köpa från apotek365.se, där kostar tester 2-4 kr/sticka :)
  • Mon 5 Aug 2019 23:01
    #6

    Hej!

    Är 29 år och vi är också inne på vårt första försök.

    Lyckades dock inte få till det så nära ÄL 31/7, så vi får se.

    Nu väntar man till BIM 14/8 otåligt.

    Har dock redan några skumma symptom redan som jag inte haft innan eller känner igen, så misstänker nått men försöker att inte hoppas för mkt då det är väldigt tidigt att ens känna nått. :)

    Kul att följas åt med fler! :)

  • Tue 6 Aug 2019 20:17
    #7

    Vet inte om jag skrivit här men min mens kom, trots alla symtom på bimdagen :/ så nu får jag börja om. Har köpt massa ÄLtest och ska börja tempa! Även beställt folsyra, nu jäklar ska här göras barn haha! Har väl ÄL om nån vecka så återkommer väl mer då, hur går det för er andra? :)

  • Sun 11 Aug 2019 12:44
    #8

    Hej !

    Jag och min sambo försöker också (båda 24 år)

    Slutade med ppiller i mars och ännu har det inte tagit sig. Använder mig av natural cycles plus äl test. Är på dag 16 i cyclen idag och har ännu inte hittat min äl för denna månaden :( hoppas den dyker upp. Har eran äl hoppat över någon månad ?

    Hoppas på ett plus denna månad ????

  • Wed 14 Aug 2019 15:48
    #9

    [quote=79812022][quote-nick]joss1234 skrev 2019-08-06 20:17:49 följande:[/quote-nick]Vet inte om jag skrivit här men min mens kom, trots alla symtom på bimdagen :/ så nu får jag börja om. Har köpt massa ÄLtest och ska börja tempa! Även beställt folsyra, nu jäklar ska här göras barn haha! Har väl ÄL om nån vecka så återkommer väl mer då, hur går det för er andra? :)[/

    Jag plussade direkt efter jag skrev här, 22 juli. Så går in i vecka 9 på lördag, och ska göra tidigt ultraljud på måndag.. trodde aldrig de skulle va så här jobbigt att få ett plus, men går bara runt med oro dessa veckor o längtar till vecka 12...

  • Wed 14 Aug 2019 15:48
    #10
    joss1234 skrev 2019-08-06 20:17:49 följande:

    Vet inte om jag skrivit här men min mens kom, trots alla symtom på bimdagen :/ så nu får jag börja om. Har köpt massa ÄLtest och ska börja tempa! Även beställt folsyra, nu jäklar ska här göras barn haha! Har väl ÄL om nån vecka så återkommer väl mer då, hur går det för er andra? :)


    Jag plussade direkt efter jag skrev här, 22 juli. Så går in i vecka 9 på lördag, och ska göra tidigt ultraljud på måndag.. trodde aldrig de skulle va så här jobbigt att få ett plus, men går bara runt med oro dessa veckor o längtar till vecka 12...
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida, eller blivit det!