• Anonym (Tjej)

    Hur ska man lägga fram den här frågan utan att det blir fel?

    Hej alla vettiga människor här på familjeliv!

    Jag orkar inte dra en massa bakgrundsinformation, så jag hoppas att det räcker med att bara ställa frågan här?

    Jag undrar kort och gott hur man (som tjej) tar reda på om en tjej man är intresserad av, också är intresserad av tjejer?

    Jag skulle önska att svaret var så enkelt som att *fråga rätt ut*. Jag har tänkt i de banorna själv, men insett att det kanske kan bli lite...jag vet inte, galet? Jag menar om det visar sig att hon INTE är intresserad av tjejer (då det i mitt fall handlar om en tjej som jag träffar på flera dagar i veckan och som umgås i samma kretsar som jag).

    Men vi fokuserar inte på mitt - utan på frågan generellt; hur tar man reda på om en tjej är bi/homo, utan att det blir stelt/för på/något annat negativt?

    Otroligt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur ska man lägga fram den här frågan utan att det blir fel?
  • Anonym (w)

    Om ni pratar om kärlek så fråga om hon har någon kille på g, ursäkta dig snabbt " förlåt, man ska ju inte anta att det är en kille, du kanske gillar tjejer?

  • Anonym (Tjej)

    Haha, känns som att du har koll på detta! Tack!

    Jag blir dock alltid så sjukt nervös i henens närvaro. Jag brukar inte kunna få ur mig särskilt mycket alls. :/

  • Anonym (w)

    Det är bara att försöka styra in på rätt ämne. Eller vänta på att minsta liknande kommer upp. Typ prata om att du funderar på att skaffa Tinder. Haha. Sånt där låter plumt hur man än gör men med lite leenden&skratt så kommer det fungera.

  • Anonym (Tjej)

    Problemet är väl också att jag inte riktigt känner henne så väl. Så att prata om annat än väder och vind känns lite skevt.

    Jag tycker att hon *ser lesbisk ut*. Första gången jag såg henne (länge sedan, flera år) så plingade min gaydar till med ens (och då var jag verkligen inte intresserad av henne - intresset har kommit det senaste halvåret). Men utöver min känsla/gaydar så finns inga indikationer på att hon skulle vara lesbisk eller bi.

    Jag var på väg att fråga en gång, då vi var ensamma. Men jag kom inte för mig att göra det. Visste inte i vilken ände jag skulle börja. Dessutom hade jag hela tiden skammen/ångesten i bakhuvudet, om hon skulle säga nej och även se mig som helt...bäng...eller nått.

    Jag har försökt kolla av med andra, som känner henne bättre. Lite allmänt så där. Men aldrig ställt frågan rakt ut till någon - mest saker omkring.

    Börjar känna mig lite creepy, haha! Det enklaste vore en rak fråga med ett rakt svar och sedan skita i vad hon tycker samt även skita i ev. rykten som kan tänkas uppstå som följd.

  • Anonym (bitjejen)

    Ja..det där är typ det svåraste nånsin :) På ett sätt är det enklaste en fråga men håller med, det blir så stort liksom. Har hänt att jag blivit så förvånad när jag fått såna där förtäckta frågor att jag blivit besvärad och undvikande, det är ju synd. Och kommit på en stund senare vad jag borde svarat istället, att jag hade velat säga som det är.

    Så jag brukar väl vara lite flirtig för att sondera terrängen, men det är inte optimalt eftersom den där dansen då kan fortsätta för länge utan att man egentligen vet någonting.

    Ett bra sätt som nån skrev är väl att prata relationer och komma in på det den vägen.

  • Zaxika

    Spelar det någon roll om hon gillar det ena eller det andra. Huvudfrågan är ju om hon har nåt intresse för dig?

    Bara för att hon vore gay så behöver hon ju inte vara intresserad.

Svar på tråden Hur ska man lägga fram den här frågan utan att det blir fel?