• Anonym (.)
    Sun 21 Jul 2019 08:13
    462 visningar
    8 svar
    8
    462

    Kan kvinnor nobba män de egentligen tycker är snygga/attraktiva/intressanta?

    Många gånger i mitt liv har jag blivit nobbad när det kommer till dans. Igår var det bröllop och när vi skulle dansa vals. Så kollade jag först på en kvinna som kollade tillbaks emot mig, jag vet dock inte om hon ville dansa med mig, det kändes lite så. Men så får man höra i högtalarna att man skulle dansa med den personen som man senast hade dansen ''armkrok'' på.

    Jag hade gärna velat dansa med den andra kvinnan egentligen och kollade trots allt på mig.

    När jag väl skulle dansa med den senaste tjejen jag hade ''armkrok'' med. Tackade först ja men så plötsligt försvann hon för att ett barn ville dansa, eller om det var som så att hon klev fram till barnet, jag vet inte.

    Jag blev utan dans i alla fall. Och så har det sett ut nästintill alltid med tjejer. Varje gång det blir någon lek och man skall leta upp en partner, så ''springer'' i princip tjejerna ifrån mig. Varenda gång när det kommer till en grupp med okända människor och man känner inte kvinnorna, så ''försvinner'' de.

    Samtidigt hör jag i min omgivning att jag är snygg, attraktiv och bra social förmåga m.m.

    På grund av mina negativa erfarenheter så kan det hända att jag inte vet vad jag skall göra när en kvinna väl flirtar med mig. Det blir mer att jag ler fint men kanske inte säger så mycket. På grund av vane saken av att kvinnorna annars springer ifrån mig när jag till exempel bjuder upp någon på dans. Jag blir helt enkelt inte säker på vad jag kan göra tillbaks eller säga när jag blir flirtat. Jag vet inte vad jag kan göra så det inte blir obekvämt.

    Jag blir så förvirrad av att bli nobbad på dans på bröllopsfester och andra sammanhang.

    Ibland känns det som om att om jag hade människor som jag kände, så skulle mest troligt kvinnorna jag känner hade nog dansat med mig. Men varför ''nobba'' innan?

    Vad gör jag för fel och hur kan jag ta reda på om jag kanske ha en stirrig blick eller kanske fel signaler om att jag skulle vara otäck eller liknade?

    För jag blir omtyckt av min omgivning. Kommentarer jag får höra är att jag är snygg och bra social förmåga.

    Något knas måste jag kanske göra eller kan allt handla om att de känner blyghet och därför tackar nej till dans?

    Jag mår inte jättedåligt över det som skedde på bröllopsfesten/dansen. Det är någonting som nästan är normalt för mig. Men jag har gått och blivit nyfiken varför det blir så nästan alltid.

    Träffar en kvinna i en annan sammanhang så märker jag att stämningen och kontakten blir oftast bra. Det är när det kommer till mingelfester och liknade. Där man kanske kliver själv fram till kvinnan, skålar och försöker bygga en dialog som det oftast inte blir så bra kontakt. Men när kontakten kommer genom en slump blir det nästan alltid bra.

  • Svar på tråden Kan kvinnor nobba män de egentligen tycker är snygga/attraktiva/intressanta?
  • Anonym (Ja?)
    Sun 21 Jul 2019 08:38
    #1

    Självklart lämnar man som förälder den person man blivit ihoptussad att dansa med om barnen behöver en.

    Jag tror att du gör en stor grej av en dans, att du ser det som flört/attraktion istället för en kul grej. Skulle avskräcka mig.

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Sun 21 Jul 2019 08:44
    #2
    Anonym (Ja?) skrev 2019-07-21 08:38:46 följande:

    Självklart lämnar man som förälder den person man blivit ihoptussad att dansa med om barnen behöver en.

    Jag tror att du gör en stor grej av en dans, att du ser det som flört/attraktion istället för en kul grej. Skulle avskräcka mig.


    Jag har varit otydlig.

    Det handlar inte enbart om denna sammanhang. Jag ser inte dans som flirt eller annat sådant. Jag såg det som en kul grej. Kul blir det ju också om man dansar med det motsatta könet.

    Det var inte enbart om denna dans.
  • Anonym (P)
    Sun 21 Jul 2019 09:34
    #3

    Du kanske försöker för mycket?

    Tänk inte kvinnorna som en potentiell fru, utan tänk att du gör en uppgift med en trevlig person (som i andra sammanhang). Det kan ta tid innan det klickar med någon och krävas mer ön en blick eller ett leende.

    De du finner intresse för behöver inte nödvöndigtvis heller vara intresserad av en relation.

    Om jag hade gått på bröllop som singel så hade jag varit trevlig mot min bordsherre men hade han bjudit upp mig på en dans så hade jag sagt nej. Dans är inget för alla.

  • Anonym (M)
    Sun 21 Jul 2019 10:03
    #4
    Anonym (.) skrev 2019-07-21 08:44:40 följande:
    Jag ser inte dans som flirt eller annat sådant.

    Allt annat du skrivit tyder på att det är just det du gör! Du skriver om kvinnor som flirtar, om att du blir nobbad och om att du beskrivits som snygg och attraktiv. Om dansen för dig bara är en festlig grej som inte har med parbildning att göra hade du använt andra ord. Med det sagt så är det inte fel att ragga genom pardans, men du ska veta att kvinnorna förmodligen märker av din inställning och att det är därför de väljer att dra sig undan i ett tidigt skede ifall de inte är intresserade av mer än dans.
  • Anonym (U)
    Sun 21 Jul 2019 10:20
    #5

    Det är möjligt , men det är också möjligt just på bröllop / mingelfester osv. att du tittar , kvinnan tittar för att hon funderar om ni känner varann/hur ni känner varann.

    Så det handlar inte om att hon finner dig snygg/attraktiv/intressant.

    Jag går mycket på mingelfester själv på grund av mitt jobb , och jag tittar alltid på folk som tittar för att försöka placera honom/henne.

    Detta gäller oavsett personens ålder / kön / utseende.

    Och det är vanligt att just heteromän tror att jag är intresserad.

    Det är omöjligt att svara rent allmänt varför just en viss kvinna tittar på dig , det finns flera olika förklaringar.

    Men kan ibland tolka in för mycket i vanligt artigt beteende.

  • Sun 21 Jul 2019 10:32
    #6

    Att din bordsdam sätter sina barn före en dans med dig är helt naturligt, ett dåligt exempel om du vill beskriva hur du blir nobbad. Men om det är ett mönster som upprepas gång på gång är det något fel. För det tillhör nämligen vanlig artighet att inte nobba en dans på sociala tillställningar i en sluten grupp. Ser du om kvinnorna som nobbar dig dansar med andra män? Då är det mysko och du får rannsaka dig själv. Annars kan de helt enkelt vara ointresserade av dans och de dansar inte med någon.

  • Anonym (Ja jag)
    Sun 21 Jul 2019 10:36
    #7

    Orkar inte med "snygga" män. Är mycket hellre med roliga. De snygga män jag har träffat är alldeles för självcentrerade och har alldeles för stort behov av att plocka poäng hos det motsatta könet. Roliga killar nöjer sig med att man skrattar och jag skrattar väldigt gärna.

  • Anonym (H)
    Sun 21 Jul 2019 10:57
    #8

    Jag undviker gärna typiskt snygga män. Självklart tycker jag att han ser bra ut, men jag vill inte vara med någon som är typiskt snygg då jag nästan tycker de är för tråkiga.. Sen dansar jag heller inte med någon annan om jag redan har en partner eller om jag är intresserad av någon annan. Sen gillar jag inte män som är för på och jag blir lätt både blyg och obekväm. Då springer jag iväg.

Svar på tråden Kan kvinnor nobba män de egentligen tycker är snygga/attraktiva/intressanta?