• StilaM

    Ryggont

    Jag har så fasansfullt ont i ryggen. På torsdag ska vi flyga till Grekland och jag är orolig att smärtan ska förstöra semestern. Medan jag väntar på akuttiden hos naprapaten tänkte jag att ni skulle få trösta mig genom att gissa på orsak och tipsa om behandling.

    För ett par veckor sedan märkte jag att jag var stel i höger höft. Det blev varken bättre eller sämre under första veckan, men efter en lång bilresa (4 tim) förra veckan, blev det lite stelare. I fredags, under bilresan hem, likaså. I lördags gjorde det lite ont i hela korsryggen, igår så ont att jag fick ta smärtstillande och idag kan jag nästan inte gå och det hugger till om jag tar djupa andetag.

    Jag tar ipren och håller mig så rörlig jag kan, men oroas lite av att det blir värre (med anledning av den stundande semesterresan).

    Vad kan detta vara? Och vilka mirakeltips sitter ni på?

  • Svar på tråden Ryggont
  • Amla07

    Jag har ofta mycket ont i ländryggen, lite som det du beskriver. Är överrörlig och bäckenet sätter sig ibland snett, får då låsningar längs hela ryggraden. Har hittat en fantastisk kiropraktor som fixar bäckenet på ett kick, och smärtan brukar bli bättre omedelbart, försvinna helt på 1-2 dygn.

  • StilaM
    Amla07 skrev 2019-07-22 10:08:47 följande:

    Jag har ofta mycket ont i ländryggen, lite som det du beskriver. Är överrörlig och bäckenet sätter sig ibland snett, får då låsningar längs hela ryggraden. Har hittat en fantastisk kiropraktor som fixar bäckenet på ett kick, och smärtan brukar bli bättre omedelbart, försvinna helt på 1-2 dygn.


    Jag är också överrörlig. Detta gav mig hopp! Behöver bäckenet knäckas rätt eller räcker massage? (Knäckrädd)
  • Amla07

    Min kiropraktor har en bänk som är ställbar. Jag ligger på mage, hon sänker ner delen där mitt bäcken är och sedan höjer hon upp delen hastigt och håller emot mig från ryggen. Tar en sekund och gör inte ont. Hon knäcker även i nacken, det medger jag är obehagligt men det gör inte ont egentligen...

  • StilaM
    Amla07 skrev 2019-07-22 10:23:32 följande:

    Min kiropraktor har en bänk som är ställbar. Jag ligger på mage, hon sänker ner delen där mitt bäcken är och sedan höjer hon upp delen hastigt och håller emot mig från ryggen. Tar en sekund och gör inte ont. Hon knäcker även i nacken, det medger jag är obehagligt men det gör inte ont egentligen...


    Ok. Tack! Hoppas på det bästa.
  • StilaM

    Dagen efter naprapatbesöket, gjorde ryggen så ont att benen vek sig av smärta när jag stod upp. Jag fick naproxen, paraflex och tramadol och lyckades med hjälp av detta ta mig till Grekland. Efter tre dagar flytande i Medelhavet kändes det bättre. Nu gör det bara ont i höger höft.

  • Jienny

    Hi,
    I will recommend that you use a chinese herbal plaster,the plaster is made from more than 30 herbs,it is specialized in the treatment and prevention of cervical,shoulder and lumbar spondylosis.The plaster can be used for 24 to 48hours.According to your own feelings,if you want to let skin breathe,it can be peeled off after 24hours,the general course of treatment is around 2 to 3 box.

    Contact me if you need some help
    herbalmedicine201601@gmail.com

    Best regards
    Jienny

Svar på tråden Ryggont