• eman303

    Sjukskrivning pga foglossning trots kontorsarbete!

    Hej Alla fina på familjeliv. 
    Jag är gravid i vecka 27 (26+3) och har haft sedan några veckor tillbaka haft väldigt ont i ryggen. Det strålar från höger ryggslut/skinka och ner i låret. Jag ringde min familjeläkare som bad mig att komma in idag på eftermiddagen. 

    Jag vill jobba och arbetar på kontor så det är inga tunga lyft eller liknande men jag får så himla ont när jag sitter eller står upp för länge. Den finns liksom inget mellanting. Jag har även provat med fotpall för höger ben och det hjälper lite när det är som värst. 

    Jag har svårt att ligga på rygg och ha högerbenet rakt eller ligga på höger sida för då gör det riktigt ont. Vet inte hur jag ska klara detta om jag inte blir sjukskriven, en del iallafall. Någon som haft liknande situation?

  • Svar på tråden Sjukskrivning pga foglossning trots kontorsarbete!
  • Ebo88

    Innan tal om sjukskrivning så tror jag läkare/bm kommer ge förslag på åtgärder som finns för att underlätta din värk. Sjukgymnastik, tens maskin, akupunktur, viss träning som du får av sjukgymnast, bälte för foglossning etc.

    Finns jättemycket idag som kan lindra foglossning. Om däremot inget hjälper och ditt tillstånd blir värre , så kan det komma på tapeten om sjukskrivning

  • MsFry

    Jag fick sjukskrivning för foglossning beviljad och godkänd av försäkringskassan. Motiveringen från läkaren var att jag (bland annat) inte klarade resorna till och från jobbet.

    Så visst går det men bästa är såklart om du kan få hjälp av sjukgymnast och jobba lite till.

Svar på tråden Sjukskrivning pga foglossning trots kontorsarbete!