• Mon 22 Jul 2019 14:23
    1153 visningar
    12 svar
    12
    1153

    Ett evigt tjat om hans ex.

    Jag har dejtat en kille i snart ett halvår, vi trivs jätte bra men varandra, älskar varandra och är offentligt tillsammans.

    Men mitt problem med han är att han hela tiden ska prata om sitt ex och jämföra typ allt med henne. Tex när jag hade städat hans hus och tagit hans tvätt så var de första han sa när han kom hem att du har gjort mer än vad mitt ex gjorde på ett år. Åså när hon är inne på fb han ba titta vem som är inne.

    Och när vi var på affären och kikade på inredning pekade han på en spegel och ba den här spegeln hade mitt ex vid sitt sminkbord. Å om jag pratar om en vän till mig tillexempel så han ba jahaa han/henne känner mitt ex okså. Känner hur jag snart kommer "explodera", stör mig så jävla mycket på hans prat om sitt ex. Det var han som gjorde slut med henne, hon har ett nytt förhållande å dom har ingen kontakt mer än att dom hejar på varandra när dom möter på varandra. Han nämner henne säkert 7 gånger om dagen om ibland inte mer. Det är så fruktansvärt oattraktivt och tröttsamt. Känner att jag måste prata med honom om det men är rädd att jag ska bli arg för att jag är så less i allt snack om hans ex. Hur ska jag säga? Han hade nog inte tyckt de va så kul om jag pratade så där mycket om mitt ex och jämförde i dom flesta situationer osv.

  • Svar på tråden Ett evigt tjat om hans ex.
  • Anonym (...)
    Mon 22 Jul 2019 14:32
    #1

    Åh, herregud.. Hade jag varit dig hade jag frågat rakt ut om han fortfarande är kär i sitt ex. Sen hade jag även påpekat att jag inte uppskattar att bli jämförd med någon annan heller och att det är VI nu. Hade fan inte stått ut alltså!

  • Mon 22 Jul 2019 15:25
    #2

    Det ska jag säga nästa gång han tar upp henne. Det är verkligen dags att bita ifrån nu, hoppas han fattar annars måste jag tyvärr avsluta detta för det här klarar jag inte av. Synd dock för jag tycker så fruktansvärt mycket om han.

  • Anonym (Milwa­)
    Mon 22 Jul 2019 15:32
    #3
    +1

    Kör samma stil tillbaka, varje gång han nämner vad hans ex gjorde, nämn vad ditt ex gjorde.

    "Oj vad mycket du gjort idag, så mycket gjorde inte mitt ex på ett helt år."
    "Jaha, mitt ex brukade städa varje dag."

    "Den här spegeln hade mitt ex på sitt sminkbord."
    "Vad trevligt, mitt ex använde den här tandborstmuggen."

    "Mitt ex känner den personen."
    "Ok, mitt ex gör inte det."

    "Mitt ex är inne på facebook."
    "Mitt ex är inne på instagram."

  • Mon 22 Jul 2019 16:16
    #4

    Det har jag inte ens tänkt på. Ska köra på den jag med å se om han påpekar det!!

  • Anonym (Milla­)
    Mon 22 Jul 2019 16:25
    #5

    Men fy va jobbigt. Hade lite liknande förrut med min kille men inte som du utan han nämnde henne henne bara ibland . Men de var i början typ om lite väll för mkt saker o gjorde klarr för hobom att man gör inte så man nämner inte sina ex alls.

    Hoppas de ordnar sig o säg till honom

  • Mon 22 Jul 2019 16:53
    #6

    Visst är det irriterande å tröttsamt? Jösses man ska inte ens behöva säga till för det är väl ändå som en liten självklarhet kan man ju tycka...

    Ska till han på onsdag till fredagen så såfort han nämner henne så ska jag bita ifrån.

  • Mon 22 Jul 2019 16:53
    #7

    Visst är det irriterande å tröttsamt? Jösses man ska inte ens behöva säga till för det är väl ändå som en liten självklarhet kan man ju tycka...

    Ska till han på onsdag till fredagen så såfort han nämner henne så ska jag bita ifrån.

  • Mon 22 Jul 2019 16:54
    #8

    Visst är det irriterande å tröttsamt? Jösses man ska inte ens behöva säga till för det är väl ändå som en liten självklarhet kan man ju tycka...

    Ska till han på onsdag till fredagen så såfort han nämner henne så ska jag bita ifrån, känner att det räcker nu då han var hållt på såhär från första dagen... ????

  • Mon 22 Jul 2019 16:54
    #9

    Visst är det irriterande å tröttsamt? Jösses man ska inte ens behöva säga till för det är väl ändå som en liten självklarhet kan man ju tycka...

    Ska till han på onsdag till fredagen så såfort han nämner henne så ska jag bita ifrån, känner att det räcker nu då han var hållt på såhär från första dagen... ????

  • Mon 22 Jul 2019 16:54
    #10

    Visst är det irriterande å tröttsamt? Jösses man ska inte ens behöva säga till för det är väl ändå som en liten självklarhet kan man ju tycka...

    Ska till han på onsdag till fredagen så såfort han nämner henne så ska jag bita ifrån, känner att det räcker nu då han var hållt på såhär från första dagen... ????

  • Anonym (Milla­)
    Mon 22 Jul 2019 20:04
    #11

    Verkligen. Man tycker de är en självklarhet . Ett ex är ettvex thats it

  • Anonym (Wiman­)
    Mon 22 Jul 2019 20:31
    #12

    Prata om ditt ex ,hur duktig han var i sängen och hur stor han hade.Ofta!

Svar på tråden Ett evigt tjat om hans ex.