• Anonym (Vill dö)

    Blev lämnad idag

    Vill bara dö. Fyra år åt helvete och sen har vi ett barn. Vem fan vill dejta någon som redan har ett barn? Är inte redo att dejta men menar på sikt. Vill bara hoppa från en bro ikväll.

    Behöver vägledning, har gått med en klump i magen i flera dagar och kan ju inte komma över min exfru nu när vi ska tvingas träffas ändå. Hur fan hanterar man detta och går man någonsin vidare?

  • Svar på tråden Blev lämnad idag
  • Anonym (X)

    Rekommenderar att du går in på www.skilsmässa.se för att få stöd och råd i en tuff tid som väntar.

  • Bjära

    Varför skulle inte någon vilja dejta dig bara för att du har ett barn? 

    1. Du kommer attrahera kvinnor när de ser att du vet vad som är upp och ner på barnet -> bra gener att alstra avkomma med.

    2. Du kommer attrahera kvinnor som inte vill ha barn eftersom du redan har ett och inte kommer att tjata på dom på samma sätt. 

    Och vadå bortkastade år? Du har ju fått det viktigaste du har under dessa år.  :)

  • Rudbeckius

    Skilsmässa.se är ett stort forum men tyvärr domineras det av det ena könet som i varje tråd beklagar sig över vilka skitstövlar det andra könet är och hur alla bekymmer helt kan lastas på det andra, i alla lägen typ. Moderatorerna kan inte hindra detta hat, då skulle skilsmässa.se få lägga ner.

    Det är tröttsamt, upprepande och nog inte sant. Var försiktig når du läser där.

    Det finns mer konstruktiva sajter. Kolla t ex sajten sorg.se

    Du kommer nog att reagera som vi andra - chock, förnekelse, förhandling, vrede, sorg, acceptans och nyorientering, det brukar ta ett jobbigt år mer eller mindre.

    Prata med vänner, ta hand om dig fysiskt och psykiskt, var så praktisk och professionell mot ex-frun som det bara går (gegga inte in dig i hat/kärlek), var beredd på barnens reaktioner. Läs på. Ta hand om allt praktiskt och räkna med att ditt ex försöker ta allt hen kan och lite till. Ex beter sig ofta illa i bodelning osv. Akta er för att barnen hamnar lojalitetskonflikt. Var rädda om varandra nu. Styrkekram.

    www.expressen.se/halsoliv/lyckligare-skilsmassa--25-saker-du-bor-veta/

    svenska.yle.fi/artikel/2016/11/20/berova-inte-barnet-sin-foralder-vid-skilsmassa-kan-vara-varre-dod-foraldern

    Men det kommer att gå bra. Det finns mycket

  • Anonym (Sebben)

    Gråt mycket. Bli arg för dig själv. Res dig. Du är en krigare. Skapa ett bra liv, precis som du vill ha det. Dejta och ligg med några kvinnor parallellt. Akta dig för att binda dig med nån. Vi killar kan leva fria. Vi måste inte in i relationer med nojiga dominerande kvinnor. Vi är starka och självständiga...

  • Anonym (Vill dö)

    Problemet är också att jag knappt har några vänner kvar. Mitt eget fel då jag bröt kontakten med många när jag prioriterade förhållandet och sen vårat barn som sig bör visserligen. Hade en stor kompiskrets innan och det vore rena hyckleriet att plötsligt höra av sig bara för att man blivit singel. Har som sagt ett fåtal som jag hållt kontakt med och träffat regelbundet men i den större kretsen hade jag många barndomsvänner som jag inte pratat med på evigheter pga de val jag har gjort.

    Känner bara att det är ute med mig.

  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Vill dö) skrev 2019-07-22 23:05:35 följande:

    Problemet är också att jag knappt har några vänner kvar. Mitt eget fel då jag bröt kontakten med många när jag prioriterade förhållandet och sen vårat barn som sig bör visserligen. Hade en stor kompiskrets innan och det vore rena hyckleriet att plötsligt höra av sig bara för att man blivit singel. Har som sagt ett fåtal som jag hållt kontakt med och träffat regelbundet men i den större kretsen hade jag många barndomsvänner som jag inte pratat med på evigheter pga de val jag har gjort.

    Känner bara att det är ute med mig.


    Vanligt att ha det så med vännerna. Vanligt att känna så. Gråt på. Du kommer igenom det. Det finns mycket att leva för. Det är ett jobbigt första år. Du är värdefull i dig själv. Lista allt gott som du har kvar ändå. Lista saker du gillar att göra. Lista saker du vill göra. Inte kan väl kvinnan ha varit det enda du levde för och som gav ditt liv mening? Pappor behöver vara glada, kloka starka. Var ett föredöme, men deppa först. Gråt och knyt näven, du måste igenom rejält med sorg nu.
  • Anonym (Mamma)

    Jag skulle inte vilja ha en kille som INTE hade barn

  • Anonym (Vill dö)

    Ska tilläggas att jag är 28 år och således ganska ung så hur ska jag kunna hitta en tjej i min egen ålder som är okej med att jag har barn?? Inte för att jag är redo nu men pratar om framtiden. Vill ju ha kärnfamiljen dessutom. Nu blir det inte så.

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-07-23 00:12:59 följande:
    Jag skulle inte vilja ha en kille som INTE hade barn
    Samma här
  • Bjära
    Anonym (Vill dö) skrev 2019-07-23 10:21:04 följande:

    Ska tilläggas att jag är 28 år och således ganska ung så hur ska jag kunna hitta en tjej i min egen ålder som är okej med att jag har barn?? Inte för att jag är redo nu men pratar om framtiden. Vill ju ha kärnfamiljen dessutom. Nu blir det inte så.


    Genom att exempelvis leta där tjejerna har barn själva. Lekparker är bra, kyrkans barntimmar är ett annat ställe. Var inte för på, utan när du träffat någon trevlig där, så fråga när denne ska dit nästa gång samt typ "det är så skönt att få prata med en annan vuxen och du var så trevlig" och se till att vara där då. 
Svar på tråden Blev lämnad idag