• Tue 23 Jul 2019 21:13
    577 visningar
    12 svar
    +1
    12
    577

    Kattkunniga hjälp!

    Kolla upp Jaxon Galaxy på Youtube.

    Du kan göra som de ovan föreslog och det kan gå bra, eller går det helt åt skogen och då finns det kanske ingen räddning längre. Bättre att ta det säkra före det osäkra även om det tar lite längre tid.

  • Tue 23 Jul 2019 21:38
    #6
    +1
    Bjära skrev 2019-07-23 21:31:03 följande:

    Vad i all världen ska man göra för att det ska gå helt åt skogen? Efter nu 40 år med nära på tresiffrigt med katter (jag har fött upp), så har det inte gått åt skogen med några av mina katter, varken hos mig eller hos köparna. 


    Man släpper ihop dem direkt. Jättebra att det har gått bra för dig och att du har kontakt med 100% av dina köpare som berättar allt för dig. Men du kan ju inte på allvar påstå att du aldrig har sett en katt som sälj för att den gamla ej accepterade den eller för den delen katter som sälj som ensamkatter för att de inte gillar andra katter...
  • Tue 23 Jul 2019 22:40
    #8
    +1
    Bjära skrev 2019-07-23 21:51:08 följande:

    Som sagt har jag släppt ihop dom direkt, så det var ju tydligen inte det som orsakat det, så förklara hur man ska göra. 

    Och ja, jag har sett omplaceringsannonser, du kan inte tänka dig att de fåtalet katter som det handlar om, kanske kommer från folk som inte låter katter vara katter?


    Du har inte tänkt på att katter är individer med olika personligheter? Bara för att det har fungerat för dina katter innebär det inte att det kommer fungera för alla. Vilket även vad var jag sa, att bara släppa ihop dem fungerar för de flesta katter men inte alla.

    Jag skulle snarare tro att de katterna kommer från folk som vägrar lära sig något nytt för "så har vi alltid gjort och det har alltid fungerat för min tidigare katter". Oavsett om det nu gäller att mata dem med torrmat eller att totalt ignorera all forskning kring katterna och deras etologi.
Svar på tråden Kattkunniga hjälp!