• Louisejp

    Kräks på morgonen

    Hej!

    Min dotter har under två månaders tid kräkts på morgonen vid 3 olika tillfällen. Alltså bara kräkts en gång sen mått bra igen. Vid dom två senaste gångerna har det varit väldigt varmt under natten och nu när hon kräktes sist sa hon att det var för att hon var varm. Ingen feber dock.

    Är det fler som varit med om samma? Att barnet bara kräkts en gång på morgonen o sen mått bra igen? Någon som vet vad det kan bero på? Hon är frisk o pigg i övrigt, snart 6 år gammal.

  • Svar på tråden Kräks på morgonen
  • Anonym (...)

    Händer det igen skulle jag söka vård och be om röntgen av hjärnan. Troligtvis är det ingenting, men man kan kräkas av att det blir högt tryck i huvudet av att man ligger ner på natten plus att det finns något extra i huvudet, som tumör.

  • Louisejp
    Anonym (...) skrev 2019-07-24 11:18:08 följande:

    Händer det igen skulle jag söka vård och be om röntgen av hjärnan. Troligtvis är det ingenting, men man kan kräkas av att det blir högt tryck i huvudet av att man ligger ner på natten plus att det finns något extra i huvudet, som tumör.


    Jo det är ju det jag oroar mig för, hon har dock bara kräkts när hon varit hos sin pappa, det har aldrig hänt hos mig.. kanske en slump, jag vet inte. Som sagt är hon hur pigg o frisk som helst i övrigt. Tycker ändå det borde visa sig på fler sätt om det var något allvarligt.. men ska kontanta VC om det händer igen.
  • Aamon

    Så gjorde min syster när hon var liten. Började sporadiskt och kom därefter oftare. Mådde alltid bra efteråt. Visade sig vara celiaki.

  • Louisejp

    Funderar på det också!

    Jaja fortsätter det ännu mer får vi kolla upp allt!


    Aamon skrev 2019-07-24 12:52:07 följande:

    Så gjorde min syster när hon var liten. Började sporadiskt och kom därefter oftare. Mådde alltid bra efteråt. Visade sig vara celiaki.


  • Lynxsa

    Ja. Vår snart 4år gamla tjej har kräks två gånger på morgonen senaste månaden. Ena gången åt hon fil som kom upp på en gång, andra gången drack hon mjölk som bara hann ner och vända.

    Hon äter eller dricker alltid mjölkprodukter till frukost

  • Louisejp

    Skönt att det är fler!! Tänker att är det något allvarligt borde det visas på fler sätt än bara ett par kräkningar ibland..


    Lynxsa skrev 2019-07-25 19:21:16 följande:

    Ja. Vår snart 4år gamla tjej har kräks två gånger på morgonen senaste månaden. Ena gången åt hon fil som kom upp på en gång, andra gången drack hon mjölk som bara hann ner och vända.

    Hon äter eller dricker alltid mjölkprodukter till frukost


  • nnnnnnnn

    När ett av våra barn inte klarade mjölkprotein så kräktes barnet varje morgon tills vi kom på vad det var. Från den dagen vi skippade allt med mjölk i så slutade kräkningarna.

Svar på tråden Kräks på morgonen