• Wed 24 Jul 2019 16:41
    377 visningar
    3 svar
    3
    377

    Vinteroverall

    Jag köpt en PoP fodrad skaloverall till min nästan 2åring, nu jag undrar om den ska passar till vinter? Eller bara höst/vår?

  • Svar på tråden Vinteroverall
  • Sommar­skugga­n
    Wed 24 Jul 2019 17:14
    #1
    +1

    Det beror på var du bor. Jag skulle inte använda en skaloverall var det blir minusgrader på vintern, utan då väljer jag hellre en varmfodrad vinteroverall. Isbjörn of Sweden har riktigt bra overaller. :)

  • Wed 24 Jul 2019 18:41
    #2

    Beror ju på vart du bor och hur vintern ser ut hos er. Här hos oss i Dalarna använder jag fodrade skalkläder till barnen tills det är omkring 0 grader på morgonen när vi åker till förskolan..är det kallare använder de vinteroveraller. Vi har främst köpt didrikssons overaller då de passar oss bäst och håller för barnens lek och de är varma.

  • Wed 24 Jul 2019 19:56
    #3
    +1

    Antar att principen är det som en vanlig skaljacka men att fleecen inte är avtagbar? Isåfall ska du ju kunna använda den enligt lager på lager. Ull-fleece-skalkläder. Detta ska hålla tillräckligt värme under vintern enligt POPs personal. Kan lägga till flera lager ull och fleece vis behov, men känns lite krångligt.

    Föredrar vinteroverall, tycker det är smidigare.

Svar på tråden Vinteroverall