• Sandracool

    Femton,men måste ha hjälm

    Jag har fyllt femton och jag sa till min mamma det är skönt att slippa hjälm. Hon sa att jag ändå skulle ha hjälm och att det var till sexton . Jag sa att ingen annan hade hjälm. Vad ska jag göra? Snälla hjälp


    Vet inte om allt är rättstavar
  • Svar på tråden Femton,men måste ha hjälm
  • Sandracool

    Jag förstår vad ni menar,men jag känner mig utstött eftersom jag använder hjälm , för ingen annan gör det.

  • Sandracool
    BurningDiamond skrev 2019-07-25 15:51:40 följande:

    Känner du dig utstött eller blir du utstött?

    Sedan tycker jag att du ska byta ut "cykelhjälm" mot lite andra saker i resonemanget. Tycker du att du ska röka på om alla andra gör det och du inte vill känna dig utanför? Åka utan bilbälte? Snatta i affären? osv.

    Just den här åldern högstadiet/gymnasiet så är det jätteviktigt att du funderar ut vad som är viktigt för just dig. Strunta i grupptrycket, strunta i dina vänner/klasskompisar och deras åsikter. Vad tycker just du?

    Tycker du att din hjärna är viktig och är värd att skydda? Eller är det viktigare att följa strömmen och inte sticka ut?

    När du har det klart för dig så får du börja plocka fram bra argument för att din mamma ska förstå hur du känner. "Alla andra gör så" är inget godtagbart argument.


    Jag känner mig utstött
  • Sandracool

    [quote=79784211][quote-nick]Anonym (risky) skrev 2019-07-26 14:01:48 följande:[/quote-nick]

    Varför ens cykla? Det ökar risken för skador betydligt om man jämför med att gå.

    [/Quote

    För att jag bor typ en halvtimme att gå ifrån allt

Svar på tråden Femton,men måste ha hjälm