• Linni93

    Vill han ha barn nu?

    Hej på dig/er som tar sig tid att läsa detta i högsommarvärmen.

    Jag och min sambo (par sedan 2015) brukar köra avbrutet samlag. Jag använder ingen typ av preventivmedel, och sambon använder ej kondom.

    Preventivmedel är pga två sjukdomar som jag har, vilket gör det svårt att hitta något som fungerar för mig i den vägen. Jag vet ej om jag kan bli gravid, jag har endometrios samt adenomyos. Samt en sjukdom som påverkar blodet.

    Vi är båda överens om att vi en dag vill bilda familj, idag äger vi hundar, som vi behandlar som våra barn, haha. Vi är dock överens om att barn sker lite längre fram, vi har ett par år kvar till 30.

    Nu har vi varit på varsitt håll i över en veckas tid, och igår blev det lite mys när vi träffades igen. Det som gör mig förvirrad är att han sa att han ville komma i mig, och jag var okej med det.

    Jag vet att jag har ägglossning nu, så skulle det bli något är det så.

    Men jag undrar om det var i stundens hetta, eller om han haft tid att fundera och känner sig redo? Jag är okej med det, om det skulle vara så. Jag har en enorm längtan efter barn, och vet i och med min problematik att det kan bli svårt för oss utan hjälp.

    Känner att jag vill avvakta till efter semestern för att prata djupgående med honom då det rör upp mycket känslor hos både honom och mig, eventuellt avvakta och se hur kommande samlag ter sig, haha.

    Vad tänker ni, och är det någon som varit med om liknande att partnern plötsligt vill avsluta i en trots inget spikat om graviditet?

  • Svar på tråden Vill han ha barn nu?
  • Linni93

    Såklart. Men som du läser förstår du att vår situation är ganska komplex. Hade aldrig valt att skriva här om det bara var att fråga honom. Senast vi pratade om det var i vintras efter att jag hade fått ganska jobbiga besked angående min sjukdom. Jag är bara rädd att det kommer trigga igång en ångest hos mig om vi pratar om det nu, jag vill verkligen inte förstöra vår semester efter en dag tillsammans.

    Men när jag väl tar upp det med honom, hur ska jag lägga fram det? I min värld betyder det att han skulle acceptera läget om jag nu blev gravid. Tidigare har han varit noga med att dra ut, och han är ju även medveten om att det går att bli gravid med avbrutet samlag också.

    Han har varit på fiskeresa nu i en vecka med 3 av hans närmsta killkompisar. Jag undrar om de kanske har pratat något, fast samtidigt, varför skulle han inte prata med mig om det?

    Möjligtvis om han har samma anledning som jag har att inte ta upp det med honom just nu.

    Det här är väldigt privat, har varken sagt något till mina närmsta vänner eller familj. Så att jag vänder mig till familjeliv är enbart för att min hjärna inte ska bli helt uppslukad av tankar.

Svar på tråden Vill han ha barn nu?