• Anonym (Valross)

    Min sambo verkar inte tända på mig längre

    Hej!

    Här är en som behöver råd! Jag har levt ihop med min sambo i 6 år, i början var det som precis vilken relation som helst. Vi hade sex ofta och mycket, gulligullade och ja ni vet.

    Men efter första året så började hans intresse för sexlivet ebba ut, tänkte då att det berodde på att vi inte levde ihop utan båda hos våra föräldrar. Vi har varit sambos i 3,5 år nu och strax efter vi flyttade ihop så dog vårt sexsliv ut. Har jag tur får jag njuta med honom i sängen en gång i månaden, men oftast tar det betydligt längre tid än så innan han går med på sex. Ett tillfälle fick jag vänta i 10 månader och då fick jag tjata till mig sex. Jag känner mig som värsta våldtäktskvinnan när jag får fråga flera veckor varje dag tills han ger med sig.

    Jag vet att vi har olika sexuella drifter, hade jag fått som jag velat så hade vi haft sex varenda dag förutom vid mens, men jag kompromissar eftersom jag vet att vi känner olika när det kommer till sex och det respekterar jag.

    Det senaste problemet är att han har aldrig stånd när vi ska ha sex eller i anslutning till sex. Utan jag får förspela med honom, vilket innebär enbart runkning då han hatar oralt, men han gör inget alls själv. Han tar inte ens på mig. Han vill bara att jag rider och vi gör inget annat än det i sängkammarn. Visst jag får bäst orgasmer då, men han ligger liksom bara där och gör ingenting! Det får mig att känna mig så äcklig och ful!

    Jag har pratat med honom flera gånger om detta, men han påstår att det jag säger inte är sant! Han säger att han älskar mig och tänder på mig, men han har inte tagit intiativ till sex på flera år. Vi har haft sex 5 gånger det senaste 7 månaderna. Han smeker mig aldrig och får mig sällan att känna mig vacker. Jag känner mig som en jäkla valross som strandat!

    Jag har förklarat för honom att det är ok om han inte känner likadant längre, att det är naturligt och att vi kanske ska fundera på att vandra åt varsitt håll så vi kan båda hitta det vi söker för att kunna vara lyckliga. Jag är ändå hans första tjej. Men han tycker vi har det bra som det är och att jag överdriver.

    Han vill att vi ska skaffa barn ihop, vi har inga.

    Jag vet inte vad jag ska göra! Har någon varit i samma sits? Vad gjorde ni?

  • Svar på tråden Min sambo verkar inte tända på mig längre
  • Anonym (....)

    Herregud. Finns 10tusentals trådar om detta.

    Att gå in i ett förhållande med stora skillnader i sexlust är som upplagt för problem.

    Skaffa absolut inte barn.

    Tyvärr borde du lämna din kille... eller acceptera att det kommer bli så här lite sex resten av livet.

  • Flaffy

    Du är inne på rätt spår själv. Att vandra åt var sitt håll. Hur mår han egentligen? Deppig, knölig jobbsituation? Annat? Behöver han kanske uppsöka vård för att se vad som fattas honom?

    Har verkar ju inte vara den mest lekfulle att ha sex med heller. Väldigt mycket han inte vill.

    Det är nog dags att ni sätter er ner och tar ett riktigt ordentligt snack hur nu vill ha det och hur ni ser på framtiden som. Det är definitivt inte läge att fundera på barn. Han kanske just har tappat intresset och bara är kvar i relationen av socioekonomiska skäl. Tror att det är dags för dig att segla vidare.

  • Godisbuske

    Om du inte är har blivit eller är en valross, tar hand om dig själv så som kropp, fina naglar, håret, smink. Klär dig kvinnligt och är feminin.

    Ja då har han en svacka eller så har han helt enkelt tröttnat på din kropp eller hur ni har sex.

    Move on

  • Anonym (Valross)
    Flaffy skrev 2019-07-26 10:28:34 följande:

    Du är inne på rätt spår själv. Att vandra åt var sitt håll. Hur mår han egentligen? Deppig, knölig jobbsituation? Annat? Behöver han kanske uppsöka vård för att se vad som fattas honom?

    Har verkar ju inte vara den mest lekfulle att ha sex med heller. Väldigt mycket han inte vill.

    Det är nog dags att ni sätter er ner och tar ett riktigt ordentligt snack hur nu vill ha det och hur ni ser på framtiden som. Det är definitivt inte läge att fundera på barn. Han kanske just har tappat intresset och bara är kvar i relationen av socioekonomiska skäl. Tror att det är dags för dig att segla vidare.


    Jag har faktiskt pratat med honom om att söka vård, egentligen för att han lätt blir sjuk och det oroar mig. Han älskar sitt jobb, han är alltid så glad när han kommer hem så där är jag inte så orolig. Dock arbetar han på min fars företag vilket har gjort det lite knepigt, tanken var bara att han skulle stanna kortsiktigt och senare gå vidare till annat bolag. För att göra en väldigt lång historia kort, min pappa erbjöd honom ett jobb tidigt i vårt förhållande som han tackade nej till. När jag höll på att få gå pga nedskärningar för 3 år sedan (då jobbade vi på samma företag men i olika städer och olika avdelningar) så tog han jobbet hos min far för att jag skulle kunna ta över hans tjänst. Men han älskar sina arbetskamrater och har en väldigt bra relation med min far så ja han valde att stanna.

    Jag vet att jag måste honom att prata med mig om det. Men varje gång jag försöker så viftar han bort det på något konstigt vänster. Jag vet bara inte hur jag får honom att ta vad jag säger på allvar :(
  • Anonym (A)
    Flaffy skrev 2019-07-26 10:28:34 följande:
    Du är inne på rätt spår själv. Att vandra åt var sitt håll. Hur mår han egentligen? Deppig, knölig jobbsituation? Annat? Behöver han kanske uppsöka vård för att se vad som fattas honom?
    Har verkar ju inte vara den mest lekfulle att ha sex med heller. Väldigt mycket han inte vill.
    Det är nog dags att ni sätter er ner och tar ett riktigt ordentligt snack hur nu vill ha det och hur ni ser på framtiden som. Det är definitivt inte läge att fundera på barn. Han kanske just har tappat intresset och bara är kvar i relationen av socioekonomiska skäl. Tror att det är dags för dig att segla vidare.
    Håller med
  • Anonym (Torja)

    1. Skaffa inte barn

    2. Tjata dig aldrig till sex, det är inte ok någonstans. Vill man inte så kan man oftast inte hjälpa det. Det är inget fel på dig, ibland blir man bara placerad i ett fack, man börjar se varandra på ett annat sätt och det är nog svårt att ta sig ur. Mitt ex var snygg, attraktiv, rolig, men han var som en bror till mig, vilket gjorde att jag absolut inte ville ha sex. Det går inte att "skärpa" sig och tvinga tillbaka lust.

    3. Prata med varandra ordentligt. Kan det vara så att detta är första förhållandet och att det är svårt att bryta? Svårt att bryta på grund av arbetet med din pappa? Det är ju inte lika "jobbigt" för honom som inte vill ha sex, som det är för dig som ständigt saknar det. Klart att det inte känns akut för honom att gå vidare. Av din beskrivning låter det definitivt som att ni är redo för något nytt.

  • Anonym (Valross)
    Godisbuske skrev 2019-07-26 10:43:07 följande:

    Om du inte är har blivit eller är en valross, tar hand om dig själv så som kropp, fina naglar, håret, smink. Klär dig kvinnligt och är feminin.

    Ja då har han en svacka eller så har han helt enkelt tröttnat på din kropp eller hur ni har sex.

    Move on


    Nej känner mig mer som en valross på insidan. Är en liten tjej på 166 cm och 57 kg. Dock har jag gått upp 5kg det senaste halvåret pga nytt jobb som innebär att jag sitter still större delen av passet. Annars tränar jag 5-6 dagar i veckan både kondition och styrka.

    Har inte ändrat stil avsevärt sedan vi träffades, har alltid varit sportig och Casual vilket han föredragit men älskar tajta kläder som visar mina former.

    Däremot tränar han inte själv, han klagar dock mycket på sin egen kropp. Han har säkert gått upp 10-15 kg sedan vi träffades, men jag tycker han är läcker fortfarande.
  • Anonym (Bengt)

    Sluta tjata på honom. Det gör det hela värre.
    Du måste göra ett val. Lämna eller gå.
    Oftast läser man om män som har kärringar som konstant har huvudvärk mot kvällskvisten när det nalkas sängdags. Då försvarar kärringarna på FL sina medsystrar. Jag får försvara den stackars mannen i detta fallet och säga låt honom vara. Ta och lös dina orgasmer på egen hand. Acceptera att han inte är lika sexgalen som du.

  • Anonym (Valross)
    Anonym (Torja) skrev 2019-07-26 11:31:21 följande:

    1. Skaffa inte barn

    2. Tjata dig aldrig till sex, det är inte ok någonstans. Vill man inte så kan man oftast inte hjälpa det. Det är inget fel på dig, ibland blir man bara placerad i ett fack, man börjar se varandra på ett annat sätt och det är nog svårt att ta sig ur. Mitt ex var snygg, attraktiv, rolig, men han var som en bror till mig, vilket gjorde att jag absolut inte ville ha sex. Det går inte att "skärpa" sig och tvinga tillbaka lust.

    3. Prata med varandra ordentligt. Kan det vara så att detta är första förhållandet och att det är svårt att bryta? Svårt att bryta på grund av arbetet med din pappa? Det är ju inte lika "jobbigt" för honom som inte vill ha sex, som det är för dig som ständigt saknar det. Klart att det inte känns akut för honom att gå vidare. Av din beskrivning låter det definitivt som att ni är redo för något nytt.


    Jag missade att förtydliga att jag givetvis talat om för honom att barn inte är aktuellt nu, eftersom jag känner mig så osäker. Jag vill inte skaffa ett barn i en relation som inte är riktigt bra.

    Han påstår inte att jag låter tjatig. Men jag tycker det. Han verkar inte riktigt komma ihåg att jag frågar ofta om han är sugen, för när vi pratar om det och jag påpekar att det känns som att jag tjatar efter sex hela tiden så säger han att han inte upplever det så. När han säger nej så accepterar jag detta den dagen och prövar lyckan igen inom ett par dagar igen och så håller det på. Jag vill egentligen bara att han är ärlig mot mig.

    Hur gjorde du när du tog upp det med ditt ex? Hur reagerade han?

    Mycket möjligt att det kan vara något av de anledningarna eller något annat. Jag misstänker han har blivit bekväm i vår relation och har svårt att se sig själv stå på egna ben
  • Anonym (Valross)
    Anonym (Bengt) skrev 2019-07-26 11:51:15 följande:

    Sluta tjata på honom. Det gör det hela värre.

    Du måste göra ett val. Lämna eller gå.

    Oftast läser man om män som har kärringar som konstant har huvudvärk mot kvällskvisten när det nalkas sängdags. Då försvarar kärringarna på FL sina medsystrar. Jag får försvara den stackars mannen i detta fallet och säga låt honom vara. Ta och lös dina orgasmer på egen hand. Acceptera att han inte är lika sexgalen som du.


    Wha! Jag gillar dig Bengt! Rak och ärlig!

    Mannen sover tryggt och lugnt i sovrummet om nätterna eftersom kåtbocken jobbar natt och är aldrig ledig helg.

    Men ja jag framstår lite som en rabiat sexgalning, I get your point! Jag frågar faktiskt bara en gång och lämnar det där, men jag upplever det som att jag tjatar. :/

    Jag hoppades dock bara lite råd om hur jag kan gå tillväga, för det finns par som hittat tillbaka till varandra även på ett sexuellt plan. Jag vill gärna inte bara hysta en 6-årig relation i soptunnan utan att åtminstone ha försökt en sista gång
Svar på tråden Min sambo verkar inte tända på mig längre