• Fritidsmamman

    FÖRÄLDRAR som har barn mellan 6-12 år! Se hit!

    Jag undrar FRÅN vilken tid ni föräldrar anser det vara optimalt att ha barnets fritidsaktiviteter som äger rum UTANFÖR SKOLAN?

    Oavsett om träningen/kursen är 30 minuter- eller 2 timmar lång; detta gäller alltså FRÅN en specifik tid och framåt.

    Betänk utifrån era barns skoltider, era arbetstider, antalet läxor och tiden dessa tar att göra, era kvällsmats- och läggningstider, osv.

    När vore det optimalt, för just ER familj, att barnets fritidsaktiviteter STARTAR om eftermiddagarna/kvällarna?

    Observera att frågan vänder sig till familjer som har barn mellan 6-12 år!

    Ni får gärna kommentera i tråden om det är något ni vill tillägga. Man kan vara anonym.

    Tack på förhand!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FÖRÄLDRAR som har barn mellan 6-12 år! Se hit!
  • Drottningen1970

    De flesta jobbar till 17. Så man behöver hinna hem från jobbet. Samtidigt vill man inte att det ska börja så sent så att man måste hinna fixa middag innan aktiviteten.

  • Anonym (Beror)

    Det beror på. Det är stor skillnad på en 6åring och en 12 åring. Så här tänker jag, är det en aktivitet de kan gå till direkt efter skolan röstar jag på 16:00. Ligger det nära skolan kanske de kan gå dit ensamma från 8-9års ålder. Så har vi haft, vi har då hämtat barnen när aktiviteten slutar vid 17-17:30 vilket fungerat perfekt för oss. Nu är vårt ena barn 11 och hans aktivitet börjar ofta 17, vilket är en värdelös tid för oss. Han slutar skolan 14:30 och ska då hem (tar minst en halvtimme) och hinner typ vara hemma en timme samtidigt som väntan vid aktiviteten blir för lång om han åker direkt dit. Så då hade det varit bättre om aktiviteten börja vid 19 så hade han hunnit äta och göra läxor innan. Så jag skippar att rösta :)

  • Anonym (Beror)

    Det beror på. Det är stor skillnad på en 6åring och en 12 åring. Så här tänker jag, är det en aktivitet de kan gå till direkt efter skolan röstar jag på 16:00. Ligger det nära skolan kanske de kan gå dit ensamma från 8-9års ålder. Så har vi haft, vi har då hämtat barnen när aktiviteten slutar vid 17-17:30 vilket fungerat perfekt för oss. Nu är vårt ena barn 11 och hans aktivitet börjar ofta 17, vilket är en värdelös tid för oss. Han slutar skolan 14:30 och ska då hem (tar minst en halvtimme) och hinner typ vara hemma en timme samtidigt som väntan vid aktiviteten blir för lång om han åker direkt dit. Så då hade det varit bättre om aktiviteten börja vid 19 så hade han hunnit äta och göra läxor innan. Så jag skippar att rösta :)

  • scanmia

    Antingen i direkt anslutning till skolan så att de går direkt, dvs 15:30 eller så, eller så att man hinner hem och ta ett mellis, typ 17.00. Jag gillar inte aktiviteter som är senare än 18:30 för då får vi inte ihop att äta middag tillsammans. För de som är närmre 12 år än 6 så är det helt ok med aktiviteter som börjar efter 19:00 med men  jag vill helst att de är hemma senast 20:30.

Svar på tråden FÖRÄLDRAR som har barn mellan 6-12 år! Se hit!