• Emelie Farrell

    Namn

    Funderar på Namnen Ember och Faline (Utalas Som Alinn fast med F) till tvilling tjejer vad tycker ni?

  • Svar på tråden Namn
  • Sanna922

    Superfint... under förutsättning att du bor i ett miljonprogramsområde och har Adidas som förstahandsval när det kommer till kläder.

  • Emelie Farrell

    [quote=79784189][quote-nick]Sanna922 skrev 2019-07-26 13:48:04 följande:[/quote-nick]Superfint... under förutsättning att du bor i ett miljonprogramsområde och har Adidas som förstahandsval när det kommer till kläder.

    Jo haha.... Det låter lätt lite präktigt med sånna namn men har inte riktigt bestämt mig än. Jag kanske kollar på för mycket Amerikanska familjevloggar hehe men jag har aldrig stött på varken någon Ember ( förutom en familj på youtube) eller Faline och så älskar jag ju Disney filmen Bambi där en av karaktärerna heter just Faline.

  • Ful Anka
    Sanna922 skrev 2019-07-26 13:48:04 följande:

    Superfint... under förutsättning att du bor i ett miljonprogramsområde och har Adidas som förstahandsval när det kommer till kläder.


    Ja, dom namnen är ju WT så det räcker.
    This is my life and I don't care
  • trollhona
    Emelie Farrell skrev 2019-07-26 13:46:31 följande:

    Funderar på Namnen Ember och Faline (Utalas Som Alinn fast med F) till tvilling tjejer vad tycker ni?


    Faline är väldigt fint,
    Ember betyder ju aska på engelska, eller människa på ungerska, och bägge betydelserna är väl lite si-och-så för mig som barnnamn.  Embla (fornnordiskt) är väl ett alternativ men passar väl kanske inte riktigt med Faline då.
  • Xenia

    Nja, jag tycker Iris och Siri passar bättre för tvillingflickor. Glad

    Ember och Faline känns väl ovanliga för mig. Jag skulle automatiskt grubbla "var i all världen fick de de här namnen ifrån"?

Svar på tråden Namn