• Svar på tråden En strejk planerad, av Greata Thunberg
  • Anonym (ddd)

    Ingen lär göra det på mitt jobb då de allra flesta tycker hon är en idiot med ett hysteriskt budskap, skapad av media för att skrämma upp folk att må dåligt.

  • Tecum

    Facket har redan sagt nej så om någon strejkar är det vild strejk och de riskerar att få betala skadestånd.

  • Pentra

    Det skulle aldrig falla mig in! Aldrig någonsin! Jag tänker INTE gå utan lön för att HON försöker få en hel värld att, med i stort sett verkningslösa medel, angripa ett världsomspännande problem från helt fel håll; och därmed missar hon och alla andra också totalt hela roten till eländet! Ger man sig ist i kast med ÖVERBEFOLKNINGEN så löser man, per automatik, klimatfrågan! Men detta; och det är stor skam; har hon trots alla brev, med tydlig och logisk fakta i ämnet, tyvärr inte fattat på långa vägar! ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Greta)

    Strejken är inte planerad utav Greta. Det är bara media som får det att låta så.

  • Praktisk58

    Men var finns den där rekordvärmen hon har lovat ?

  • Anonym (Fantastisk)

    Jag tycker Greta gör ett fint jobb att lyfta fram klimatfrågan men skulle inte få för mig att strejka. Dels för att jag jobbar med ny teknik för att förbättra klimatet och gör mer nytta på jobbet. Dels för att jag ännu inte ställt om mitt eget liv att leva tillräckligt klimatsmart.

Svar på tråden En strejk planerad, av Greata Thunberg