• Anonym (Mor till 2)

    Separera

    Är i en relation som inte varit bra på riktigt länge. Två barn i yngsta tonår med diagnoser o som kräver mycket. Samtal med maken funkar inte. Alls. Praktiska livet funkar hyfsat. Men det är jag som behöver styra upp det mesta. Planering med honom funkar inte alls. Nu säger han att det är för att han inte vill göra något med mig. För jag är alltid sur. Grejen är att han aldrig någonsin gått att göra en plan med. Hur kan det vara så svårt att bryta med någon där allt är så uppenbart fel? Känner mig helt bunden till vårt liv o så rädd att bryta barnens vardag genom en separation. Ses som en stark person. Men. Knappast. Råd?

  • Svar på tråden Separera
  • Anonym (Mamma)

    Är i en liknande sits men jag har medvetet bestämt mig för att jag härdar ut tills barnen flyttar ut eller tills maken får för sig att agera (men det lär inte hända).

  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-07-27 23:06:50 följande:

    Är i en liknande sits men jag har medvetet bestämt mig för att jag härdar ut tills barnen flyttar ut eller tills maken får för sig att agera (men det lär inte hända).


    Vad får dig att stanna i en dålig relation? Om hur många år har du tänkt lämna?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (?) skrev 2019-07-27 23:25:24 följande:

    Vad får dig att stanna i en dålig relation? Om hur många år har du tänkt lämna?


    Just nu är jag osjälvisk och prioriterar barnen. Min tillvaro är helt ok. Fint hus, egna intressen, resor med familjen och framför allt 100% av tiden finns jag i närheten av barnen. Har ingen aning om när barnen flyttar hemifrån men min yngsta är 13 just nu.
  • Anonym (Mor till 2)

    Ja det är ju ett alternativ. Att stanna. Tycker barnen behöver mig i sin närhet då min man även är passivt aggressiv mot dem. Samtidigt är det inget kul liv när ingen gemensam planering finns. Inte för dem heller. Och just nu mår jag inte bra av det o kan inte riktigt vara mitt fulla jag för barnen eller mig själv heller.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Mor till 2) skrev 2019-07-28 00:55:42 följande:

    Ja det är ju ett alternativ. Att stanna. Tycker barnen behöver mig i sin närhet då min man även är passivt aggressiv mot dem. Samtidigt är det inget kul liv när ingen gemensam planering finns. Inte för dem heller. Och just nu mår jag inte bra av det o kan inte riktigt vara mitt fulla jag för barnen eller mig själv heller.


    Om det inte fungerar för dig så får du så klart ta tag i saken och lämna. Kanske kommer maken bli mer delaktig i barnens liv när han har dom ensam varannan vecka. Jag hoppas du har sett om ditt hus så du har hygglig ekonomi för det kostar att gå från ett gemensamt hushåll till två separata.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-07-28 01:03:31 följande:

    Om det inte fungerar för dig så får du så klart ta tag i saken och lämna. Kanske kommer maken bli mer delaktig i barnens liv när han har dom ensam varannan vecka. Jag hoppas du har sett om ditt hus så du har hygglig ekonomi för det kostar att gå från ett gemensamt hushåll till två separata.


    Ofta ekonomin som får oss mammor att stanna och hjälpen med barnens pappa.

    Det ÄR lättare att vara två när man har minderåriga barn helt klart.

    I annat fall bör man har riktigt bra nätverk/släkt som stället upp.

    Långt från alla som har det.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mor till 2) skrev 2019-07-28 00:55:42 följande:

    Ja det är ju ett alternativ. Att stanna. Tycker barnen behöver mig i sin närhet då min man även är passivt aggressiv mot dem. Samtidigt är det inget kul liv när ingen gemensam planering finns. Inte för dem heller. Och just nu mår jag inte bra av det o kan inte riktigt vara mitt fulla jag för barnen eller mig själv heller.


    Känner att man bromsas i sin egen utveckling.

    Känslan av passionerad glödhet kärlek tex.

    Även fast man bara har ett barn i snart tonåren kommer hon mellan mig och min man.

    Han har svårt att vara man och pappa.

    Brukar säga att han har två barn (mig och vår dotter).
  • Anonym (Mor till 2)

    Ekonomin är god. Självklart blir det en skillnad ändå.

Svar på tråden Separera