• Sat 27 Jul 2019 22:41
    1840 visningar
    27 svar
    27
    1840

    Bli sambo med kille som har 2 barn med olika mammor

    Hej!

    Undrar när exet har för stor del av de ogemensamma barnet?

    Hon lägger sig i allt från födelsedagspresenter, är med på cuper, tar med dina föräldrar på matcher och allt vad de är..

    När minsta är hos sin pappa ringer hon ibland 8 gånger på en dag för att säga samma sak.

    Hon köper dyra märkesskor till de ogemensamma barnet.. Varför?

    De har varor slut sedan 2016 mellan dem, de va tillsammans i mindre än 2 år, när jag frågar så blir vi osams för han ser inget problem..

    Jag är slut som människa snart tror ja..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-27 23:19
    Ser nu alla stavfel som telefonen gjort.

    När har ett ex för stor makt över min sambos barn (inte gemensamt barn)
    *Hon tar med SINA föräldrar på det ogemensamma barnets cuper men inte sin sambo.
    *När de gemensamma barnet är hos oss så ringer hon 8 gånger på en dag för att påminna om när helgen är slut
    *Det har varit slut mellan min sambo och exet i 3 år, sedan 2016 och de var tillsammans i ca 18 månader kanske 20 månader, men hon verkar fortfarande tro att hon har delen som mamman till hans storsta barn som har sin mamma och sin pappa varannan vecka..

  • Svar på tråden Bli sambo med kille som har 2 barn med olika mammor
  • Sat 27 Jul 2019 22:49
    #2

    När är exet för involverad i vår relation?

    Alltså hur mycket ska man behöva acceptera att hon fortfarande räknas som "mamman"?

    Hon har inte hälsat på mig än, presenterat sig eller nått, hon går inte fram till sin gemensamma son om jag är närvarande utan ropar och går

  • Sat 27 Jul 2019 22:58
    #4

    Deras ogemensamma tycker om henne men väljer hellre att ringa mig, fråga mig saker och vill ha med mig på matcher osv, men exet släpper inte taget..

    När bör ett ex släppa taget som extramamman?

    Stora barnet frågade "får jag verkligen en extramamman hos dig nu pappa?" och pappan svarar ja du får kalla henne de om du vill.. Hon är här för att bo med oss och vara en del av vår vardag.. Men jag kan inte sluta tänka på exet som INTE är pojkens mamma.. Varför lägger hon sig i allt??

  • Sat 27 Jul 2019 23:03
    #5

    Anonym,

    För de första så är jag nykterist, för de andra så är detta med samboliv med en som har barn helt nytt för mig då jag själv aldrig kan bli mamma.. Jag kan aldrig få barn, tack för den..

    Min sambo har 2 barn med olika mammor, jag har varit delaktig i snart 1 år med barnen och snart 18 månader med min nuvarande sambo, att jag skriver osammanhä gande kanske enbart beror på att jag är ny på allt detta, jag vet kanske inte vad man kan fråga utan att vara för personlig

  • Sat 27 Jul 2019 23:15
    #6

    Konkreta saker exet lägger sig i...

    Födelsedagspresenten: Vi som sambos tog de gemensamma beslutet att skaffa husdjur som var hans äldsta största önskan, var på exet säger "nej absolut inte, vet Du vad mycket jobb de innebär med att skaffa husdjur, vem ska ta hand om djuret när han är hos sin mamma?"

    De är bättre du släpper den tanken på djur åt han..

    Eller semester, vi planerade att åka iväg med båda barnen, de fick vi inte, hon skulle åka iväg med deras gemensamma, han behöver ingen semester med oss och klarar sig med det han får hos henne.. Och den äldsta får åka iväg med min sambo och hans bror men jag får stanna hemma isf..

  • Sun 28 Jul 2019 16:40
    #13

    Alltså jag har ingenting emot att hon har kontakt med hans äldsta barn, de handlar om att hon anser sig ha rätt att bestämma vad de stora barnet ska få, vad vi ska göra ihop, vad födelsedagarna ska innebära presentmässigt.. Förstår ni nu? Sen kan jag tillägg att den stora killen vill inte ha kontakten han blir tilldelad med henne, han vill inte prata med henne i telefonen, han vill inte sova över där, han vill inte att hon ska bestämma vad han får göra och inte.. Men båda hans bio föräldrar låter han välja själv men så får han dåligt samvete mot den förre bonusmamman..

    Barnet måste väl ändå få bestämma när han vill ha kontakt själv va? Eller ska hon bara få dyka upp när de passar henne och han ska då släppa allt för att hon vill?

    Och i detta hem finns 2 vuxna människor, varför anser då hon sig ha rätten att bestämma om vi ska köpa djur? Hon är aldrig här och behöver inte ta hand om djuren.. Hon betalar inte våra semestrar som vi aldrig får göra..

  • Sun 28 Jul 2019 16:44
    #14

    Anonym (Helene)

    När är gränsen där nådd?

    Stora pojken är stor nog att säga vad han själv vill, han har raderat hennes nummer, vill inte själv ringa henne utan vänder sig till mig.. Men hon hävdar att hon ska bli informerad om något händer, han ska vända sig till henne om allt..

    Hans mamma och pappa är fantastiska föräldrar mot honom och han ringer hellre mig än sin pappa för att fråga om jag är hemma så han kan komma..

    Han tar med sig kompisar nu äntligen, för övernattning och för att leka med, de gjorde han aldrig förr.. Pappans ord..

  • Sun 28 Jul 2019 17:19
    #17

    Jag har yttrat mitt, men båda föräldrarna tycker som er, hon vill väl, hon är mamma till halvsyskonet..

    Halvsyskonet är ensam barn på den sidan, så där är de han som är boss över storebror..

    De jag tycker är konstigt är väl om hon ser han som sin familj varför får inte hennes sambo vara en del av allt? Där tycker min sambo och pojkens mamma att gränsen är nådd, för hennes kille har inget med deras barn att göra..

  • Sun 28 Jul 2019 17:30
    #18

    Och just de ja,

    Jag får absolut inte tvätta den minstas kläder, de ska tas av när han kommer och åka med i påse hem när helgen är slut..

    Allt jag köpt åt båda barnen vägrar hon ha på sin och ger bort dem...

    Hon krävde fota på minsta när han var klädd i för kalas, hon trodde inte vi kunde klä barnet tillräckligt fint så hon tog med extra kläder ifall de inte dög..

  • Sun 28 Jul 2019 18:42
    #20

    Anonym

    Varför vi låter henne styra?

    Jag låter ingen styra mitt liv, de handlar mer om att hon inte slutar..

    Min sambo skaffa djuren trots hennes motsägelse, men hon ger sig inte..

    Spelar ingen roll vad vi gör så lägger hon ändå till med sina åsikter

  • Sun 28 Jul 2019 19:10
    #22

    Semester var en plan som blev nedskjuten såpass att nu vill inte hennes åka med oss, så hon tar han själv och den äldsta får åka med sin pappa å sin kusin.. Jag kan tyvärr inte åka med dem nu när vi egentligen skulle åkt nästa helg..

    Men att åka iväg över dagen de behövde inte den lilla för han får nog med sitt på mammans sida så de passade sig inte att vi planerade och bokade..

  • Sun 28 Jul 2019 19:39
    #23

    Nyfiken fråga!

    Ni som gått isär och har barn växelvis, när ditt ex blivit sambo med en ny har ni inte velat träffa denna? Sett vem personen är slm tillbringar tid med ditt/dina barn?

    Eller berättar barnen för er om den nya och så ställer ni frågor om barnet/barnen trivs och låter de vara så?

    Äldsta pojkens mamma kom fram själv och presenterade sig som hans mamma och sa "hört mycket om dig" vad kul att äntligen få träffa dig. Sen har hon även varit här hos oss och haft diskussioner om allt mellan himmel och hav som inte rör mig men ändå sett mig som en del av barnets liv numera.

    Mindsta pojkens mamma ringde efter min sambo på självaste midsommar istället för att gå fram och lämna barnet trots att vi satt 10 meter bort, när hon senare skulle gå så ropade hon att hon skulle gå, minstingen ville kramas men hon vägrade att gå fram när jag var med i lekparken så han fick springa dit..

    Jag tror inte att hon accepterar mig.. Har jag fel??!

Svar på tråden Bli sambo med kille som har 2 barn med olika mammor