• Skrollan16

    Snart 39 och längtar efter en knodd-fler som ska försöka?

    Hej

    Vet inte hur detta fungerar men testar. Någon som vill följa med i min barnlängtan? Har två stora pojkar men vill ha en sladdis. Mannen med. Någon som vill följas åt?Fyller snart 39. Hade göra skaffat en innan men företag o bortgång av föräldrar har stoppat oss. Nu är orken och längtan tillbaka

  • Svar på tråden Snart 39 och längtar efter en knodd-fler som ska försöka?
  • Anonym (Femman)
    Anonym (Anna84) skrev 2019-09-02 17:29:39 följande:
    Inte i denna tråden men det finns nog forum för det med.

    Lycka till i sökandet.
    Hihi, instämmer
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Femman) skrev 2019-09-02 21:44:58 följande:

    Hej! En till här som är 39 och vill ha syskon. Vi började försöka denna månad och hade ägglossning för ca: tre dagar sedan. Kul att följa andra som är lite äldre. Jag har två barn från en tidigare förhållande och två med min nuvarande man. Galet nog så längtar vi nu efter en sista liten parvel.Var 38 då yngste barnet föddes och blev gravida på andra försöket efter ett MA som upptäcktes på KUB.  BIM blir runt den 14/9.


    Välkommen in i tråden! Vi har samma bim!

    Lycka till! :)
  • Anonym (Femman)
    Anonym (Maria) skrev 2019-09-02 22:55:07 följande:

    Välkommen in i tråden! Vi har samma bim!

    Lycka till! :)


    Tack. Åh så spännande. Detsamma till dig : )
  • Nelle83
    Anonym (Femman) skrev 2019-09-02 21:44:58 följande:

    Hej! En till här som är 39 och vill ha syskon. Vi började försöka denna månad och hade ägglossning för ca: tre dagar sedan. Kul att följa andra som är lite äldre. Jag har två barn från en tidigare förhållande och två med min nuvarande man. Galet nog så längtar vi nu efter en sista liten parvel.Var 38 då yngste barnet föddes och blev gravida på andra försöket efter ett MA som upptäcktes på KUB.  BIM blir runt den 14/9.


    Välkommen hit :)

    Så roligt att ni är sugna på en till!

    Jag blir så positiv när jag hör att du och andra här har haft lätt att bli gravida runt 38 år :)

    Jag är 36 år och har helt plötsligt svårt att bli gravid. Tog sig direkt 3 gånger tidigare, 2 barn och ett missfall. Men nu tar det sig inte :(

    Har BIM i helgen och håller tummarna så de blir blå för att det har tagit sig denna gång.

    Håller tummarna för dig och alla andra här inne också :)

    Så kul att vi är några äldre mammor.
  • Myskorven
    Nelle83 skrev 2019-09-03 09:22:27 följande:

    Välkommen hit :)

    Så roligt att ni är sugna på en till!

    Jag blir så positiv när jag hör att du och andra här har haft lätt att bli gravida runt 38 år :)

    Jag är 36 år och har helt plötsligt svårt att bli gravid. Tog sig direkt 3 gånger tidigare, 2 barn och ett missfall. Men nu tar det sig inte :(

    Har BIM i helgen och håller tummarna så de blir blå för att det har tagit sig denna gång.

    Håller tummarna för dig och alla andra här inne också :)

    Så kul att vi är några äldre mammor.


    Har följt tråden på avstånd och hade egentligen inte tänkt hoppa in då jag behöver pausa från bebistänk men måste bara säga att vår situation låter så lik!

    Är 36 år, två barn sen innan, blev gravid på första försöket med båda. När vi nu skulle försöka med en trea blev jag gravid igen på första försöket men fick tidigt missfall. Har nu försökt i 10 månader utan resultat...
  • Nelle83
    Myskorven skrev 2019-09-03 10:31:53 följande:

    Har följt tråden på avstånd och hade egentligen inte tänkt hoppa in då jag behöver pausa från bebistänk men måste bara säga att vår situation låter så lik!

    Är 36 år, två barn sen innan, blev gravid på första försöket med båda. När vi nu skulle försöka med en trea blev jag gravid igen på första försöket men fick tidigt missfall. Har nu försökt i 10 månader utan resultat...


    Hej :)

    Oj va lika vi låter! Beklagar ert missfall :( så tufft!

    Visst är det jobbigt när det inte vill ta sig igen.. Jag hade nästan tappat hoppet tills jag nu fick prova Letrozol denna cykel. Kände mer hopp denna gång men samtidigt är jag livrädd för att hoppas då jag blir så vansinnigt ledsen när/om mensen kommer.

    Har du varit och kollat hos gyn?

    Har du ägglossning?

    Stor kram till dig! Va roligt att du skrev här :) här stöttar vi varandra!
  • Myskorven
    Nelle83 skrev 2019-09-03 11:20:30 följande:

    Hej :)

    Oj va lika vi låter! Beklagar ert missfall :( så tufft!

    Visst är det jobbigt när det inte vill ta sig igen.. Jag hade nästan tappat hoppet tills jag nu fick prova Letrozol denna cykel. Kände mer hopp denna gång men samtidigt är jag livrädd för att hoppas då jag blir så vansinnigt ledsen när/om mensen kommer.

    Har du varit och kollat hos gyn?

    Har du ägglossning?

    Stor kram till dig! Va roligt att du skrev här :) här stöttar vi varandra!


    Tack för varmt välkomnande! Kanske inte är så dumt att vara i lite gemenskap ändå och peppa och skriva av sig. Mensen kom igår så lite extra sårbara dagar just nu...

    Vad bra med Letrozol, håller tummarna att det ska hjälpa!

    Har inte kollat hos gyn, vi börjar så smått diskutera hemma om vi ska boka tid för fertilitetsutredning privat. Har extremt regelbunden cykel och tempar så vet att jag haft ägglossning de senaste månaderna i alla fall. Det som är skillnad från mina förra graviditeter är åldern, fler kilon och en bortopererad sköldkörtel. Kanske finns svaret där eller så dröjer det bara den här gången...Tror vi ska skippa att tempa och ägglossningstesta den här månaden men får se om jag kan hålla mig :)
  • Nelle83
    Myskorven skrev 2019-09-03 12:28:44 följande:

    Tack för varmt välkomnande! Kanske inte är så dumt att vara i lite gemenskap ändå och peppa och skriva av sig. Mensen kom igår så lite extra sårbara dagar just nu...

    Vad bra med Letrozol, håller tummarna att det ska hjälpa!

    Har inte kollat hos gyn, vi börjar så smått diskutera hemma om vi ska boka tid för fertilitetsutredning privat. Har extremt regelbunden cykel och tempar så vet att jag haft ägglossning de senaste månaderna i alla fall. Det som är skillnad från mina förra graviditeter är åldern, fler kilon och en bortopererad sköldkörtel. Kanske finns svaret där eller så dröjer det bara den här gången...Tror vi ska skippa att tempa och ägglossningstesta den här månaden men får se om jag kan hålla mig :)


    Det var så jag kände, att jag behövde få prata med några i samma situation. Har ingen att prata med riktigt förutom min man. Känns skönt att få ventilera lite när det känns jobbigt.

    Vet hur det är, alltid extra ledsen när mensen har kommmit. Dels för att det inte blev något och dels för att det dröjer innan man får nästa chans.

    Tack så mycket! Det hjälpte mig att få ägglossning i allafall :) vilket har strulat mycket senaste 10 månaderna.

    Låtet ju som att du har regelbunden ägglossning :) va skönt! Fast de extra kilona är nog inga bekymmer när du har ägglossning :) det som det kan strula med om man har lite extra vikt är just att ägglossningen uteblir. Det behöver du nog inte oroa dig för.

    Åldern har vi ju samma, har tänkt att jag är för gammal men min gynekolog sa att det är jag absolut inte så det är inte du heller :)

    Sköldkörteln har ju inverkan om du inte är välinställd i din behandling. Be att få lämna ett extra prov. Gå privat, det gör jag och hjälpen där är ovärdelig.

    Jag har tänkt flera gånger som du, att jag ska skippa ägglossningstesterna för att slippa bli stressad, men så helt plötsligt sitter jag där med testen ändå, haha!

    Lycka till :)
  • Anonym (Femman)
    Nelle83 skrev 2019-09-03 09:22:27 följande:

    Välkommen hit :)

    Så roligt att ni är sugna på en till!

    Jag blir så positiv när jag hör att du och andra här har haft lätt att bli gravida runt 38 år :)

    Jag är 36 år och har helt plötsligt svårt att bli gravid. Tog sig direkt 3 gånger tidigare, 2 barn och ett missfall. Men nu tar det sig inte :(

    Har BIM i helgen och håller tummarna så de blir blå för att det har tagit sig denna gång.

    Håller tummarna för dig och alla andra här inne också :)

    Så kul att vi är några äldre mammor.


    Min trea tog 8 försök. Var då 35 år. De två första tog 1 respektive 3 försök. Jag blev så stressad som du beskriver. Var inte beredd på att det skulle ta tid då det gått så snabbt innan. Men fyran tog som sagt två försök borträknat från MA och då blev jag gravid på första försöket.

    Önskar också alla här inne lycka till. Vi kommer nog få våra små <3 Håller tummarna för dig i helgen nu. Tänker du testa innan?
  • Myskorven
    Nelle83 skrev 2019-09-03 13:14:51 följande:

    Det var så jag kände, att jag behövde få prata med några i samma situation. Har ingen att prata med riktigt förutom min man. Känns skönt att få ventilera lite när det känns jobbigt.

    Vet hur det är, alltid extra ledsen när mensen har kommmit. Dels för att det inte blev något och dels för att det dröjer innan man får nästa chans.

    Tack så mycket! Det hjälpte mig att få ägglossning i allafall :) vilket har strulat mycket senaste 10 månaderna.

    Låtet ju som att du har regelbunden ägglossning :) va skönt! Fast de extra kilona är nog inga bekymmer när du har ägglossning :) det som det kan strula med om man har lite extra vikt är just att ägglossningen uteblir. Det behöver du nog inte oroa dig för.

    Åldern har vi ju samma, har tänkt att jag är för gammal men min gynekolog sa att det är jag absolut inte så det är inte du heller :)

    Sköldkörteln har ju inverkan om du inte är välinställd i din behandling. Be att få lämna ett extra prov. Gå privat, det gör jag och hjälpen där är ovärdelig.

    Jag har tänkt flera gånger som du, att jag ska skippa ägglossningstesterna för att slippa bli stressad, men så helt plötsligt sitter jag där med testen ändå, haha!

    Lycka till :)


    Blir lite nyfiken, på vilket sätt märkte du att det var ?strul? med ägglossningen? Och har du haft det så tidigare eller kom det efter missfallet? Har nämligen funderingar själv på om missfallet kan ha ställt till det på något sätt?

    Ja tyvärr är det väl så att privat kan erbjuda annan hjälp. Är det på privat vc du går eller hos gynekolog? Får man fråga ungefär var i landet du bor? Jag ska vara välinställd på mitt levaxin men ringde vc igår och bad att få lämna prov igen för säkerhets skull. Mina värden låg lite högt vid missfallet så därför justerade vi dosen, och sen dess har det ju inte velat ta sig...

    Det är ju så jobbigt med denna hopp och förtvivlan hela tiden. Förstår att du är rädd att hopps för mycket nu när det finns en ?möjlig lösning?. Men klart det ska gå!
Svar på tråden Snart 39 och längtar efter en knodd-fler som ska försöka?